HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vergne: Ott a helyem az F1-ben!

2011.11.17. 20:31 Real Simon says

Jean-Eric Vergne végzett az élen az Abu-dzabi „csikóteszt” harmadik napján is, immár egészen versenyképes idővel. A Red Bull francia tesztpilótája csak négytizeddel maradt el Vettel pole-idejétől a Yas Marina pályán. Sam Bird második helyre hozta be a Mercedest, közel két másodperccel Vergne mögött.

Vergne mindhárom napon leiskolázta a mezőnyt a Red Bull-lal. Kétségtelenül helye van az F1-ben (Fotó: GEPA)
 
A Renault Világsorozat 3.5 szakág idei ezüstérmese, Jean-Eric Vergne folytatta nagyszerű szereplését az FIA fiatal tehetségek számára tartott tesztelésén, Abu Dzabiban. A Toro Rosso francia tesztpilótája (aki az arab államban egy Red Bullt vezethetett) fölényesen nyerte mind a három tesztnapot, csütörtöki 1:38.917 perces ideje csak négytized másodperccel maradt el Sebastian Vettel múlt szombati, pole pozíciót érő eredményétől.
 
„Ez is mutatja, hogy ott a helyem az F1-ben, de a Red Bullon múlik a döntés” - nyilatkozta magabiztosan Vergne az Autosport magazinnak. „Nekik köszönhetően tesztelhettem ezt az autót [az idei RB7-es modellt], ahogy azt is nekik köszönhetem, hogy a gokartozástól eljutottam az együléses versenyautókig. Én már megtettem a magamét, most rajtuk a sor, hogy eldöntsék, mi lenne a legjobb számomra a jövőm szempontjából.”

Sam Bird a zárónapon villantott a Mercedesszel. Minden jó, ha a vége jó (Fotó: Mercedes GP)
 
Sam Bird a második helyre hozta be a Mercedes GP W02-est, de majdnem két teljes másodperccel elmaradt a francia legjobb idejétől. Az angol GP2-es menő már a 2012-es alkatrészeket, köztük kipufogómegoldásokat próbált ki a teszt zárónapján, 102 kört tett meg, vagyis nem kvalifikációs beállítással körözött.
 
Jules Bianchi is jövő évre szánt újításokat tesztelt a Ferrarival, két második hely után a zárónapon a harmadik legjobb időt érte el.
 
FIA Young Driver Test, Abu Dzabi, 3. nap:

1. J.-E. Vergne (FRA) Red Bull-Renault 1:38.917
2. S. Bird (GB) Mercedes GP               1:40.897
3. J. Bianchi (FRA) Ferrari                  1:41.347
4. O. Turvey (GB) McLaren-Mercedes   1:41.513
5. M. Chilton (GB) Force India-Mercedes 1:41.575
6. E. Gutiérrez (MEX) Sauber-Ferrari      1:42.049
7. M. Bortolotti (ITA) Williams-Cosworth 1:43.277
8. K. Ceccon (ITA) Toro Rosso-Ferrari   1:43.686
9. A. Rossi (USA) Lotus-Renault           1:44.283
10. J. Charouz (CZ) Renault                1:44.470
11. S. Coletti (MC) Toro Rosso-Ferrari  1:44.545
12. N. Berthon (FRA) HRT-Cosworth    1:45.839
13. R. Wickens (CDN) Virgin-Cosworth 1:45.934
14. Ch. Pic (FRA) Virgin-Cosworth      1:46.348

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr323391162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2011.11.18. 09:27:22

Na ez elég durva, hogy a kezdő srác ilyen időt megy. Webbert simán cserélném.

Real Simon says 2011.11.18. 11:49:19

Ígéretes a srác, de azért 3 stressz nélküli tesztnap eredményéből ne vonjunk le messzemenő következtetéseket. Webbernek ez az év nem jött be, tavaly viszont minden várakozást felülmúlt, ezt sokan elfelejtik. Nagyon jó pilóta, és sokkal tapasztaltabb, mint JEV. Még egy év van hátra a RB-szerződéséből, addig megtartják. Utána jöhet Alguersuari, vagy Vergne. Én Buemit rúgnám ki abból a brancsból.

dp27 2011.11.18. 14:18:46

JEV, ez jó. :) Angolosan ejtsük ki? :)

Tehetségesnek tűnik a srác, de megmondom őszintén, hogy én elküldtem volna Webbert a csapattól - pedig nagy kedvencem. Én a fásultság jeleit vélem felfedezni rajta, nincs meg benne az a friss szellő és tenni akarás mint pl. Barichelloban vagy Schumacherben.
Alguersuari jó választás lehetett volna. És egyetértek Buemi menjen az RBR ifjoncok közül.
Webbere visszatérve számomra kicsit gyenge fogalmazás, hogy ez az év nem jött be neki.
Azért, hogy egy ilyen szintű Red Bullal még futamot sem nyert eddig az több mint beszédes.

dp27 2011.11.18. 14:24:30

Még valami.
Nagyon komoly az RBR utánpótlás nevelő programja. Alguersuari, Vergne, Ricciardo... Beszédes névsor.
Főleg ha megnézzük, h Hartley-t meg kitették a programból.
Oké, legtöbbjük még nem tett le semmit az asztalra, de legalább csapatszinten van sok JÓ lehetőség.
Hol van egy ilyen dologgal a többi csapat...? A Ferrarinak van egy már most megtépázott lelkületű Bianchi-ja és kész. Annyira a McLarennél sem látom az egyértelmű törekvést az utánpótlás nevelésre, nem beszélve a Mercedesről, Renault-ról. A többieknél inkább a fizetős versenyzők dominálnak.
Mi lesz ha hasonlóan akarják megtalálni Newey utódját is...?

rognork 2011.11.19. 06:59:37

@Real Simon says: nézd, ha erre az időre képes, akkor kb az idény felétől kirúghatták volna webber,t és a helyét átadhatták volna a srácnak. a cím már zsebben volt úgyis. webbert meg nem tudom minek tartják, azon kívül, hogy vettelnek ne legyen versenytársa.

Real Simon says 2011.11.19. 18:49:40

@dp27: Nagyon jól mondod a lényeget, DP27: a Ferrari, a McLaren, a Mercedes sehol sincs utánpótlás-nevelésben a RBR-hez képest. Rossz látni, hogy ez a közepesen tehetséges Bianchi hogy feszít a vörös overallban, mint a jövő tuti Ferrari-pilótája. Sokat elárul, hogy a McLaren most is Gary Paffettet futtatta a teszten, aki már túl van a csúcson, a DTM-ben is. Turvey meg 3 éve ott szolgál, de 2 abu-dzabi teszten kívül egyetlen esélyt sem kapott. Fogalmam sincs, a Merci mit remél Sam Birdtől, aki Bianchi kategóriája. Emberek, tessék már körülnézni és TANULNI a Red Bulltól!!

dp27 2011.11.21. 10:08:48

@Real Simon says: Érdekes hogy kik foglalkoznak vmilyen szinten utánpótlás kérdéssek: Red Bull/Toro Rosso, Williams (Bottast nagyon tehetségesnek tartom), a doberman féle Lotus (leendő Caterham).
Még a Force India foglalkozik, prübálgat fiatalokat - Hülkenberg is elég jó szerintem.

Real Simon, egy kérdés:
Miért van az, hogy azt látom, hogy a GP3-ban és a Forma-2-ben és a Renault 3.5-ben sokkal több a tehetség mint a GP2-ben?
Mit gondolsz?

Különben érdekes, hogy talán Helmut Marko nyilatkozta, hogy a HRT/Ricciardo akció kevesebbe került mint ha egy GP2top csapathoz tették volna be az ausztrált.
És az is, hogy a korábbi tehetséggyárosok mint pl. Sauber teljesen leálltak. Leszámítva a mexikói kontingenst.
Kellene szabályba iktatni, hogy többet vezessenek a fiatalok és azt is jó lenne leírni, hogy a csapatok kötelezően szánjanak erre pénzt. Talán így el lehetne kerülni azt, hogy mindig a pénz domináljon.
Száguldó cirkusz