HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vadonatúj autót tervez 2012-re a Red Bull

2011.12.18. 10:22 Real Simon says

Arian Newey, a Red Bull Racing főtervezője elmondása szerint kénytelen volt visszaülni a rajzasztalhoz. A jövő évi RB8 ugyanis teljesen más tervezői felfogást igényel, mint az idei vb-címeket nagy fölénnyel besöprő RB7-es.

Adrian Newey eddigi legjobb munkáját, a világbajnok RB7-est szemlézi (Fotó: Red Bull/GEPA)

A Red Bull RB7 egyértelműen dominált 2011-ben: Sebastian Vettel tizenegy, Mark Webber egy győzelmet szerzett; a 19 futamon csupán egy edzéselsőséget engedtek át a konkurenciának. A Milton Keynes-i gárda 650 pontos rekorderedménnyel nyerte meg zsinórban második konstruktőr-világbajnoki címét.

A Red Bull előnyének egyik fontos okaként a kipufogógáz különleges felhasználását jelölték meg a szakemberek. Ennek lényege, hogy a kipufogógázok akkor is áramlottak az alvázvégződésre, amikor a pilóta elvette a lábát a gázról, ezáltal is stabilizálva az autó hátsó részét. Az ún. off-throttle blown-diffuser (gázelvételkor is működő befújt diffúzor) azonban szerepel az FIA 2012-es tiltólistáján, ami szinte minden csapattól új autó tervezését követeli meg.

„Nincsenek komoly szabályváltozások a következő szezonra, kivéve a kipufogó pozicionálását. Ezt mi fejlesztettük ki az elmúlt években, tudniillik azt, hogy az alvázvégződés belső részén vezettük ki a kipufogógázt. De minderről le kell mondanunk jövőre. Miután az (idei) autót e köré terveztük, most szó szerint vissza kell ülnünk a rajzasztalhoz, és meg kell próbálnunk úgy felfogni: oké, most, hogy ezt elvették tőlünk, hogyan tudjuk újra optimalizálni az autó [menettulajdonságait]?” - fejtette ki a SkySports-nak az 52 éves tervezőguru.

Arra a kérdésre, hogy vajon a befújt diffúzor betiltása szorosabb küzdelmet fog-e eredményezni 2012-ben, Newey nem tudott pontos választ adni.

„Nehéz lenne megmondani. A többi csapat nyomasztóan jó munkát végzett a [befújt diffúzor] lekoppintásával, különösen a McLaren, amelynek sikerült már az első versenyre áttervezni a kocsiját. Mi eleve ezzel a megoldással terveztük az autót, ezért reméltem, hogy többet fogunk tudni kihozni belőle, mint a többiek, akik utólag szerelték fel vele. Mostantól arról szól a történet, hogy ki tudja jobban csökkenteni a veszteségeket az autó újraoptimalizálása révén.”

„Ez egyébként teljesen normális a Formula-1-ben. Mindenki ezerrel dolgozik a téli szünetben, és mindenki tudja, mit csinált ez idő alatt. De fogalmunk sincs arról, milyen munkát végeztek a többiek, egészen addig, amíg el nem kezdődnek a tesztelések, és főleg az első verseny.”

A Red Bull - a Ferrarival és a McLarennel együtt - meglehetősen későn, csak a február eleji, jerezi tesztsorozat előtt fogja bemutatni 2012-es versenygépét.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr623472932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tunde91 2011.12.18. 14:16:54

Semmi felesleges mellébeszélés..
A végletekig maximalista...:)
"„A többi csapat nyomasztóan jó munkát végzett a [befújt diffúzor] lekoppintásával, különösen a McLaren, amelynek sikerült már az első versenyre áttervezni a kocsiját. Mi eleve ezzel a megoldással terveztük az autót, ezért reméltem, hogy többet fogunk tudni kihozni belőle, mint a többiek, akik utólag szerelték fel vele." ... és érezni a szavaiból, hogy nem teljesen elégedett azzal az autóval, amivel gyakorlatilag rommá alázták a mezőnyt ...:)

Ja, és a Schuey Vs. Newey "csata" az idei évad után 8-7-re módosult Adrian Newey javára... ;)
Egyszerűen Zseniális!!!

valerossi46 2011.12.18. 14:40:48

Newey emberileg is a helyén van.

Hurri Kán 2011.12.18. 16:50:15

Bár Vettelnek drukkolok, de emellett annak is, hogy még 2-3 csapat kerüljön közelebb a Red Bullhoz, hogy jövőre is izgalmas legyen a VB.

Macséta 2011.12.18. 18:45:37

@gyvy:
Ha a '12-es szezon ott folytatódna ahol idén abbamaradt, vagyis hogy az első néhány versenyen van egy domináns csapat, a többiek meg perceket kapnak tőlük versenytávon, azzal az évad hátralévő részére nagyon sok nézőt és ezzel nagyon sok pénzt veszítenének. Bár a riviérán felhúzott villái is sajtolt készpénzkötegekből épültek, Ecclestone nem engedheti meg magának ezt a fiaskót, ebben lehet bízni :)

Hurri Kán 2011.12.18. 19:02:15

@Macséta:
Nem tudom, mióta nézel Forma-1-et, az biztos, hogy évtizedek óta úgy van, ha az egyik konstruktőr talál valamit, azzal általában pár évadra előnybe kerül a csapat, persze ehhez pilóta is kell, aztán legközelebb meg másnak jön össze egy újítás.
Igazából a bajnokság miatt lenne jó, ha egyik csapat sem emelkedik ki nagyon a mezőnyből. :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása