HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Lotus áll legjobban a jerezi teszt után

2012.02.14. 12:58 Real Simon says

Kimi Räikkönen csapata áll legjobban a jerezi tesztelés után. A Lotus F1 Team nemcsak a leggyorsabb kört jegyezte Romain Grosjeannal a 2012-es autók közül, de a legnagyobb távot is ők teljesítették a négynapos teszten. A Red Bull csak a középmezőnyben, a Ferrari és a McLaren a vert mezőnyben végzett.
 
A Red Bull RB8 fejlesztését elektronikai problémák hátráltatták Jerezben (Fotó: RBR Media)
 
A Lotus F1 Team mutatta a legígéretesebb formát a múlt pénteken lezárult jerezi tesztelésen. Kimi Räikkönen új csapata összesen 404 kört, 1788,9 kilométert tett meg a pályán, komolyabb technikai problémák nélkül, ami majdnem hat grand prix távjának felel meg. Raikkönen a teszt nyitónapján a legjobb időt futotta, míg csapattársa, Romain Grosjean csütörtökön villantott 1:18,419 perces köre az egész jerezi tesztsorozat legjobb ideje maradt, a 2012-es autót használók közül.
 
A Williams pilótái tették meg a második legnagyobb távot (372 kör = 1647,2 km), mögöttük a KERS hibriddel most először kísérletező Caterham végzett, 358 körrel (1585,2 km). Az FW34-est Pastor Maldonado és a frissen leigazolt Bruno Senna, míg a CT01-est Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, valamint a holland tesztpilóta, Giedo van der Garde kormányozta. 
 
A Mercedes AMG három napig tesztelte a 2011-2012-es hibridautóját, szerdán Nico Rosberg, csütörtökön Michael Schumacher futotta meg a leggyorsabb kört (348 kör = 1540,9 km). Miután azonban a Mercedes teljesen más felépítésű autóval, egy forradalmian új orr-résszel készül a barcelonai bemutatkozásra (február 21.), a jerezi eredményeket fenntartással kell kezelni.
 
A topcsapatok közül a McLaren a tempó helyett inkább az adatgyűjtésre helyezte a hangsúlyt, Jenson Button és Lewis Hamilton összesen 313 kört (1385,9 km) tett meg a négy nap alatt. Utánuk jön a Sauber (298 kör = 1319,5 km), a Red Bull (297 kör = 1315,1 km) és a Ferrari (270 kör = 1195,5 km), ami technikai problémákkal magyarázható. A világbajnok istállót kisebb elektronikai probléma hátráltatta, Sebastian Vettel az első tesztnapján csak délután tudott kimenni a pályára. 
 
Különösen aggasztó a Ferrari helyzete. Az olaszok nagy reményeket fűztek a forradalminak szánt F2012-höz, de Felipe Massa az első két tesztnapon csak a középmezőnyben végzett, Fernando Alonso pénteki legjobb idejét pedig beárnyékolja, hogy a spanyol csupán 39 kört tudott megtenni, mert a mérnökök olajszivárgást észleltek.
 
A Force India 262 körös (1160,1 km) teljesítményét az magyarázza, hogy a tesztpilóta, Jules Bianchi csütörtökön kicsúszott a kavicságyba, összetörte a VJM05 hátsó részét, emiatt Nico Hülkenberg aznap már nem tudott kimenni a pályára. A HRT (Hispania) csak az első két tesztnapon vett részt Pedro de la Rosával, aki 108 kört (478 km-t) tett meg a 2011-es autóval.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr164104380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz