HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

WSR: Erős mezőnnyel, vadonatúj autóval készül 2012-re a Renault

2012.02.29. 12:00 Real Simon says

Új fejezetet nyit 2012-ben a Renault World Series. A franciák vadonatúj Dallara kasztnival, 530 lóerős V8-as motoral, hatsebességes kormányváltóval és minden eddiginél erősebb mezőnnyel készülnek az új szezonra. A kocsi érdekességei a hátsó szárnyba integrált DRS és az akkumulátor nélküli indítási rendszer lesznek.
 
Az új WSR 3.5 versenyautó sokkal jobban hasonlít az F1-es kocsikra, mint bármelyik elődje. Újdonság az állítható hátsó szárny és az elektronikus indítás és váltóvezérlés
 
A Renault Sport nemcsak arról lehet ismerős az autósport szerelmeseinek, hogy a Formula-1-ben ők látják el motorokkal és erőátviteli rendszerrel a Red Bull Racing, a Lotus, a Williams és a Caterham csapatát, hanem a 2005 óta Magyarországon is vendégeskedő World Series by Renault miatt is. A franciák erre az évre komoly technikai változtatásokat vezetnek be: a Dallara vadonatúj kasztnit épített (amelynek szerves része az F1-es autókról ismerős DRS rendszer), a Zytek Engineering pedig továbbfejlesztette a V8-as motort, amely a korábbinál 50 lóerővel nagyobb teljesítményre képes.
 
A Renault Világsorozat zászlóshajója, a WSR 3.5 sorozat a második-harmadik lépcsőfokot jelenti, a Formula-1 előtt. Az idei mezőnyben megtaláljuk a Force India francia tartalékpilótáját, Jules Bianchit, valamint a Mercedes AMG angol teszterét, Sam Bird-öt is, akik az időközben F1-es pilótává vált Daniel Ricciardo, illetve Jean-Eric Vergne helyét veszik át. Ezek alapján – a szakemberek szerint – a 2012-es mezőny minden idők legerősebbje lesz, a pilóták színvonala még a GP2 mezőnyét is  felülmúlja.
 
A Zytek által továbbfejlesztett V8-as szívómotor hivatalosan 530 lóerőre képes
 
A Dallara műhelyében nemcsak a hátsó szárnyat építették át az állítható szánylap (DRS) befogadására: a pilótafülke környéke, valamint az első és hátsó légterelők is radikálisan eltérnek az előd modellétől. Az előzések számának emelkedését remélik a szervezők az új, V8-as Renault-Zytek motortól is, amelynek teljesítménye 530 lóerőre növekszik. Ehhez új váltómű is kapcsolódik, amely hatfokozatú és a kormányról kapcsolható. A költségek vállalható szinten tartására mindig törekvő Renault most feladta az autó puritanizmusát is: idéntől két, pilótafülkéből vezérelhető elektronikai rendszert is beépítenek a WSR 3.5-ös kocsikba. Mindezek ellenére a kasztni 15 kilogrammal könnyebb lett, mint az előző évben, ami annak köszönhető, hogy az elektronika kiváltotta a fedélzeti akkumulátort és az indítórendszert is.
 
A 2012-es WSR 3.5 versenyautó tesztelését három tapasztalt pilóta, Romain Grosjean (akit azóta az F1-es Lotus istálló szerződtetett le), a 2008-as bajnok Andy Soucek, valamint az angol Ben Hanley tesztelt, három különböző pályán. A komplett 2012-es technikai csomaghoz 220 ezer euróért, a 2011-es csomagot frissítő „upgrade” csomaghoz 125 ezer euróért juthatnak hozzá a csapatok. 
 
A World Series by Renault március közepétől április közepéig három tesztsorozatot tart, a Paul Ricard-on, Barcelonában és a Motorland Aragón pályán.  Az első verseyhétvégét ugyanezen a spanyol aszfatcsíkon rendezik meg május első hétvégéjén, majd három F1-es pálya, Monte-Carlo, Spa-Franorchamps és a Nürburgring következik. Július 14-15-én először vendégszerepel a sorozat Oroszországban (egy Moszkva mellett épülő pályán), onnan egy egyelőre nem eldöntött helyszínű augusztusi futam után, szeptember 15-16-án ékezik a mezőny a Hungaroringre. Az eddig megszokott júliusi időpont helyett kora őszre csúsztatott mogyoródi verseny nagy előnye, hogy a klíma várhatóan sokkal elviselhetőbb lesz, magyarul, megússzuk a gatyarohasztó kánikulát. A WSR 3.5 idénye október 21-én zárul, szokás szerint a Circuit de Catalunyán.
 
 
World Series by Renault 3.5 versenynaptár - 2012

Május 5-6. Motorland Aragón, Spanyolország
Május 26-27. Monte-Carlo (F1-es futammal együtt)
Június 2-3. Spa-Francorchamps, Belgium
Jun.30. – júl. 1. Nürburgring, Németország
Július 14-15       Moszkva, Oroszország**
Augusztus 25-26.  TBC
Szeptember 15-16. Hungaroring, Magyarország
Szeptember 29-30. Paul Ricard, Franciaország
Október 20-21. Barcelona,  Spanyolország
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr824225282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz