HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Chevrolet-henger, kesernyés magyar szájízzel Monzában

2012.03.11. 18:51 Real Simon says

Michelisz Norbert mindkét futamon pontot szerzett, Wéber Gábor a sor végéről küzdötte fel magát tizenegyediknek a túraautó-világbajnokság nyitányán, Monzában. A Chevrolet az első futamon kettős, a másodikon hármas diadalt aratott, Yvan Muller vezérletével. A magyar rajongók mégis egy elszalasztott dobogós helyezés miatt bánkódnak.

Michelisz Norbert az első futamon nem bírt MacDowall-lal, kilencedik lett az angol mögött, de a másodikon simán dobogós lehetett volna a Zengő BMW-vel

Magyar szempontból kissé kesernyésre sikeredett a túraautó-világbajnoki sorozat (WTCC) nyitóversenye Monzában. A Zengő Motorsport húzóembere, Michelisz Norbert mindkét futamot pontszerző helyen zárta (előbb a kilencedik, utóbb a nyolcadik helyen futott be), de a második futamon sokkal több is lehetett volna a kalapban, ha... Ha Norbi nem üt el egy pályára tévedt galambot, amikor a pole pozícióból indulva vezette a mezőnyt a bivalyerős gyári Chevyk, valamint Tom Coronel és Stefano d'Aste BMW-i előtt.  

Miután a sorozat új szabályai szerint a kvalifikáció első tíz helyezettje fordított sorrendben vághat neki a második futamnak, Michelisz rajtolhatott a pole pozícióból. A magyar pilóta nagyszerűen startolt, és előrejutását az is segítette, hogy márkatársa, Tom Coronel lerajtolta a Bamboo Engineering pilótáját, Alex MacDowallt. Coronel azonban nem hagyta élni Norbit: gyötörte, fárasztotta, ami erejéből telt. A Zengő Motorsport versenyzője azonban derekasan állta a rutinos holland rohamait, féktávon okosan zárta az előzésre alkalmat adó íveket, így a 10 körös futam kétharmadában, hét és fél körön keresztül ő diktálta a tempót!

Közben a Chevrolet két kakasa, Yvan Muller és Rob Huff lökdösődésének koccanás lett a vége, a francia a Prima Varianténál kifarolt és kicsúszott a pályáról. A világbajnok ragyogó reflexeit dicséri, hogy amint a kocsi a fűre csúszott, irányba állította és egy kövér gázzal visszatért a pályára - mint Ayrton Senna tette 1991-ben, Barcelonában. De a kicsúszás csak még elszántabbá tette Rettegett Yvant, aki visszaküzdötte magát az élmezőnybe, és Coronelt is faképnél hagyva, hamarosan Micheliszt kezdte szorongatni.

A magyar autós a 8. körben egy pályán időző galambrajjal találta szemben magát, és az egyik szárnyast elütötte a BMW jobb elejével. Az ütközés ugyan nem tett kárt a kocsiban, de arra elég volt, hogy megzavarja Norbit a koncentrálásban, aminek következtében a magyar fiú gyorsan három pozíciót veszített, majd hamarosan még többen megelőzték. Végül nyolcadikként intették le, egy olyan versenyen, amelyen ragyogó vezetése és a BMW tempója alapján egy top 4-es eredmény simán benne lett volna.

Bmw-s csak bmw-ssel táncol! Így gabalyodott egymással össze Wéber Gábor és a vicces nevű Charles Kaki Ng az első futam közepe táján. Mindketten kiestek

Wéber Gábor hibázott a kvalifikáció végén, amikor nem állította le a Zengő-BMW motorját a parc fermében, ezért a négyhengeres „megfőtt”, ki kellett cserélni. Az első futamon, egy safety car-periódus után az utolsó helyekért csatázott, amikor ütközött a hongkongi Charles Kaki Nggel, megütötte a kocsi alvázát, amelyet ismét javítani kellett. A parc fermé-szabályok megsértése (a szervizelés korábbi megkezdése) miatt Gábor csak a boxutcából eredhetett a mezőny után a második futamon, de az F1-es szakkommentátor úgy vágta át magát a mezőnyön, mint kés a vajon. A futam közepén már Rickard Rydell Chevrolet-jét támadta a pontszerző, tizedik helyért! A svéd persze nem adta olcsón a bőrét, Wéber gumijai pedig a hajrára elkoptak, így be kellett érnie a 11. hellyel – ami így is bravúrosnak számít. 

A WTCC-sorozat március végén, Valenciában folytatódik. 

WTCC, Race of Italy, Monza. A 2. futam végeredménye:

1. MULLER (FRA) Chevrolet Cruze 1.6T 20:07,643 perc
2. MENU CH) Chevrolet Cruze 1.6T + 0,307 mp.h.
3. HUFF (GB) Chevrolet Cruze 1.6T + 0,613"
4. CORONEL (NL) ROAL BMW 320TC + 0,993"
5. D'ASTE (ITA) BMW 320TC + 6,125"
6. ENGSTLER (D) Engstler BMW 320TC + 6,705"
7. MACDOWALL (GB) Bamboo Chevrolet Cruze + 7,247" 
8. MICHELISZ (H) Zengő BMW 320TC + 10,238"
9. CERQUI (ITA) ROAL BMW 320TC + 12,663"
10. RYDELL (SWE) Chevrolet Cruze         + 14,066" 
11. WÉBER (H) Zengő BMW 320TC + 14,202"

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr664310410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2012.03.12. 06:37:44

ezt a balszerencsét....
Száguldó cirkusz