HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Maláj Nagydíj: Alonso 'magico', Pérez 'fantastico'

2012.03.25. 16:30 Real Simon says

Tegye fel a kezét, aki egy árva forintot feltett volna arra, hogy Sergio Pérez és a Sauber idén megszerezheti az első győzelmét! Pedig a mexikói karnyújtásnyira került a csoda megvalósításához a mai Maláj Nagydíjon. Lewis Hamilton harmadik helye a McLarennel a kutyát sem érdekelte - ahogy az összes többi versenyző háttérbe szorult Alonso és Pérez hatalmas csatájának árnyékában.


Fernando Alonso és Sergio Pérez a befutás után. Nem lehetett náluk boldogabb embert találni Sepangban (Fotó: Sauber F1 Team)

Hiába domináltak az edzéseken a McLaren-Mercedesek, hiába fogadkozott Lewis Hamilton, hogy – ellentétben a múlt héten, Melbourne-ben látottakkal – ezúttal mindent megtesz a győzelemért. Hiába indult mellőle Jenson Button, Sepangban megváltoztak a körülmények, és a McLaren jószerével sehol sem volt. Hamilton ugyan harmadik lett, de nyolc napon belül megszerzett második dobogós helyezése sem volt elég ahhoz, hogy a világbajnoki pontverseny élére állhasson. 

A Maláj Nagydíj ugyanis két olyan versenyzőről, illetve csapatról szólt, akiknek előzetesen semmi esélyt nem adtak a győzelemre (vagy annak esélyére) a szakemberek. Fernando Alonso mesterien versenyzett az eső után felszáradó pályán, és a Ferrari ezúttal remek stratégiával asszisztált a spanyol kivételes vezetői képességeihez. De még nagyobb ámulatot okozott a Sauber új felfedezettje, Sergio „Checo” Pérez, aki tökéletesen időzített kerékcseréjének köszönhetően (a mexikói már a 2. körben esőgumikra váltott, ezzel rengeteg pozíciót fogott) már a futam elején vezetett, később pedig egyedüliként jelentett veszélyt Alonso és a Ferrari győzelmére. 

Pérez a futam felétől kezdve körről-körre csalta a távolságot Alonsóhoz képest, sorozatban futotta meg a leggyorsabb köröket. Nyolc körrel a leintés előtt, amikor fél másodpercen belülre zárkózott fel a Ferrari mögé, úgy tűnt, csak valami borzalmas pech akadályozhatja meg a 22 esztendős mexikóit első győzelme megszerzésében.

Beat Zehnder, a Sauber csapatmenedzsere az 50. körben nyugalomra intette „Checót” a rádión keresztül, mondván: „Szükségünk van erre az eredményre”, azaz: ne csinálj semmi butaságot! De Sergio elfékezte magát a hátsó egyenesre ráfordító kanyarban, majdnem kiszaladt a kavicságyba, így a különbség újra öt másodperc fölé nőtt. Pérez a kockás zászlóig ismét 2 másodpercre dolgozta le a különbséget, de arra már nem maradt ideje, hogy feltegye a pontot az i-re. A 21 éves mexikói a második hellyel így is a legjobb eredményét érte el, egyúttal a Sauber legjobb eredményét is, Heinz-Harald Frentzen dobogója óta a 2003-as Amerikai Nagydíjon (ha a BMW Sauber-korszakot nem számítjuk). 

Alonso nyert a Ferrarival, ezzel a 28. GP-diadalát aratta. Ez azt jelenti, hogy a  spanyol megelőzte az örökranglistán Jackie Stewartot, és már csak Michael Schumacher, Alain Prost, Ayrton Senna és Nigel Mansell szerepel előtte. 

„Sem Ausztráliában, sem itt nem voltunk versenyképesek” – jelentette ki hitetlenkedve, fejét csóválva Fernando a futam után. „Az volt a célunk, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, és nagyszerű munkát végeztünk. Hihetetlen ez az eredmény, a csapat remekül dolgozott! Kihoztuk a legtöbbet a lehetőségeinkből, nagyon nehéz körülmények közepette is megőriztük a hidegvérünket, úgy, hogy eleinte intermediate, később száraz gumikon mentünk. A csapat nagyon megérdemli ezt a sikert, mert nagyo nehéz időszakon megyünk keresztül – de erre a vasárnapra örökre emlékezni fogunk.”

„Ez az egyik leges-leges-legszebb győzelmünk. Remek verseny volt, büszkék vagyunk rád!” - hangzott Stefano Domenicali kommentárja a befutáskor, miután a Ferrari-csapat kitette a depófalra a félreérthetetlen üzenetet: „P1 – Magico!” Alonso valóban varázslatosan vezetett, élete egyik legjobb versenye volt. 

Pedig nagyon nehéz verseny volt. A rajt előtt néhány perccel elkezdett esni az eső, így a szárazgumikkal taktikázók (elsősorban Sebastian Vettel) máris dobhatták a kukába a terveiket. Mindenki intermediate abroncsokon vágott neki a versenynek. A rajtot és az első két kanyart megúsztuk baleset nélkül, de a rendkívül vizes első szektorban, a 3-as és 4-es kanyar között megbicsaklott Romain Grosjean Lotusa, Michael Schumacher pedig – az ütközést elkerülendő – félrerántotta a kormányt, emiatt ő is megforgott. Grosjean a felázott kavicságyban ragadt, de a Mercedes veteránjának ígéretes versenye is megpecsételődött. Schumi csak annak köszönhetően szerzett pontot, hogy Pastor Maldonado Williamse váltóhiba miatt lelassult az utolsó előtti körben, amikor hetedik volt. A venezuelai így Melbourne után másodszor is remek pontszerző helytől esett el.

A második körben Pérez, a negyedikben Felipe Massa vállalkozott először a vizesgumik felrakására, de amíg ez a húzás a mexikóinak bejött, a brazilnak nem. Massa – akiről úgy hírlik, a Ferrari keresi a módját annak, hogyan rakhatnák ki a csapatból – beragadt a középmezőnyben, de inkább őt előzték, mint ő kapaszkodott volna előrébb, ami, lássuk be, szégyenteljes teljesítmény egy Ferrari-pilótától. Az ötödik, hatodik körben aztán a teljes mezőny vizes abroncsokra váltott, de a hetedik körtől az eső megélénkült, és a veszélyesen csúszóssá vált pálya miatt beküldték a biztonsági autót. A safety car három kör után, a 9. forduló végén megállt a célegyenesben, és Charlie Whiting piros zászlóval megállította a futamot. A verseny közel egyórás esőszünet után, ismét a biztonsági autó mögött folytatódott, amely öt forduló után, a 16. körben hajtott ki végleg a boxutcába. 

Felipe Massa helyett egy másik brazil, Bruno Senna vitte el a show-t Sepangban. A Williams brazilja egy koccanás miatt az utolsó helyen tanyázott az esőszünet utáni restartnál, onnan külzdötte fel magát hatodiknak az erős Williamsszel. Kimi Räikkönen az ötödik hellyel és a leggyorsabb körrel bizonyította, hogy a Lotus-Renault nagyon gyors – lesz, ha egyszer nem kell majd váltót cserélni benne az időmérő edzés előtt, és ha a KERS akkumulátora nem ázik be, ahogy most történt Sepangban. Paul di Resta és Nico Hülkenberg jóvoltából kettős pontszerzést ünnepelt a Force India; az újonc Jean-Eric Vergne pedig a többiekénél kevesebb (két) kerékcseréjének köszönheti első F1-es pontjait a Toro Rossóval.

A világbajnok Sebastian Vettel jól versenyzett, sokáig a negyedik helyen tanyázott, de a HRT-s Narain Karthikeyan tönkretette a versenyét, amikor kocsija első légterelőjének peremével kivágta a Red Bull bal hátsó gumiját. A Red Bull csapat az utolsó kör kezdetén még arra szólította fel Vettelt, hogy álljon ki a versenyből (kiesőként ugyanis nagyobb szabadságuk lett volna a mérnököknek, hogy változtassanak az autón a következő futam előtt). Christian Horner azonban meggondolta magát, Vettel pedig a 11. helyen ért célba. A német mérgében "uborkának" nevezte Karthikeyant a verseny után a német RTL-nek. De azok után, hogy a derék indiai korábban Jenson Buttonnal keveredett incidensbe, még találóbb lenne rá a Kártékony elnevezés.

A Maláj Nagydíj végeredménye:
56 kör = 310,408 km

1. ALONSO (SPA) Ferrari   2:44:51,812 óra 
2. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari   + 2,263 mp.h.
3. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes +14,591”
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 17,688”
5. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault + 29,456”
6. SENNA (BRA) Williams-Renault + 37,667”
7. Di RESTA (GB) Force India-Mercedes + 44,412”
8. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari + 46,985”
9. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes + 47,892”
10. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG + 49,996”

11. VETTEL (D) Red Bull-Renault     + 1:15,527
12. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari + 1:16,828
13. ROSBERG (D) Mercedes AMG     + 1:18,593
14. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes  + 1:19,719 
15. MASSA (BRA) Ferrari              + 1:37,319 
16. PETROV (RUS) Caterham-Renault  +1 kör h.
17. GLOCK (D) Marussia-Cosworth   +1 kör h.
18. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault +1 kör h. 
19. MALDONADO (VEN) Williams-Renault  +2 kör h. 
20. PIC (FRA) Marussia-Cosworth      +2 kör h. 
21. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth  +2 kör h. 
22. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth +2 kör h. 

Leggyorsabb kör: 1:40,722 – Räikkönen (Lotus-Renault), az 54. körben 

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr464338826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real Simon says 2012.03.25. 19:02:50

Kedves "koc"! Ez itt NEM a reklám helye. Cikkeidet, véleményedet szabadon és i n g y e n reklámozhatod a Facebookon, Twitteren, stb. Itt NEM. Köszi. REAL SIMON

rognork 2012.03.25. 19:39:09

Azt azért tegyük hozzá, hogy a csapat megint kibaszott Hamiltonnal. Ha nem bénáznak az emeléssel, szerintem Alonso nem tudta volna megelőzni, bár kétség kívül kurva jól vezette ezt a közepes Ferrarit. Ez is mutatja, hogy Massának mennie kellene már, lassan nekem is ég a pofám, pedig nem szeretem a Ferrarit.

Ami rettenetesen zavaró volt, az ismételt közvetítési hibák. Szép dolog kiküldeni a fiúkat, de akkor legyen tartalék vonal is, vagy gsm, vagy skype, vagy szikratávíró. Engem meglehetősen zavar, hogy pár perc csönd után kapcsolják be a stúdiót, mint a múltkor, pedig ott se lehet bonyolult egy tartalékot képezni.

Morgó Muki 2012.03.26. 07:01:14

Ha rosszmájú akarnék lenni, azt mondanám, Alonso bármikor tud nyerni, csak előznie ne kelljen! Miközben kétségtelenül sokkal-sokkal gyorsabb tud lenni mint csapattársa, ami nyilván Alonso képességein múlik, ezt a győzelmet a taktikájának és a McLaren lassú kerékcseréjének köszönheti. Szó sincs zsenialitásról meg varázslatról. Vagy ha erre elpazaroljuk ezeket a jelzőket, akkor mit mondunk Buttonra, aki a tavalyi kanadai nagydíjon az egész mezőnyön rágta át magát és úgy győzött.

Bekes Dániel · http://szaguldocirkusz.blog.hu/ 2012.03.26. 23:59:29

@Morgó Muki

Te mióta nézel F1-et? Gyanítom nem sokat láttál te Alonso karrierjéből..
Csak egy példát had hozzak nem is olyan régről:

www.youtube.com/watch?v=UfTjuIrfRcI

Te hány pilótát láttál már itt előzni? És nem is egy akármilyen pilótát.. A te általad is nagyra értékelt (kommentedből ítélve) Buttont..

Bekes Dániel · http://szaguldocirkusz.blog.hu/ 2012.03.27. 00:00:33

@Morgó Muki:

Te mióta nézel F1-et? Gyanítom nem sokat láttál te Alonso karrierjéből..
Csak egy példát had hozzak nem is olyan régről:

www.youtube.com/watch?v=UfTjuIrfRcI

Te hány pilótát láttál már itt előzni? És nem is egy akármilyen pilótát.. A te általad is nagyra értékelt (kommentedből ítélve) Buttont..

Morgó Muki 2012.03.27. 10:42:58

@danieL: Ahhoz bizony elég régóta nézek F1-et, hogy lássam Alonso karrierjét, de nem hiszem, hogy ez a lényeg. Ezen a versenyen Alonsonak szerencséje volt, illetve jól taktikáztak. Nem kétlem versenyzői képességeit, azzal is tisztában vagyok, hogy ez a Ferrari miatta gyors, de azért a "magico" kifejezés erős túlzás és ezt továbbra is tartom.
Azt is elismerem, hogy számomra Button szimpatikusabb versenyző, de ettől még az első versenye után nem mondtam, hogy csodálatos dolgot vitt véghez.
Nálam a magico jelzőhöz egy kör alatt 4 autót kell megelőzni Doningtonban, vagy egy Tolemannel kezdőként másodiknak lenni Monacoban.

A videódat viszont nem tudom szó nélkül hagyni. Miért nem azt raktad be, amikor a Petrov mögött elúszott a VB-cím? Ráadásul a verseny után még a Petrov volt a hibás. Természetesen tudom, azon a pályán valóban nehéz előzni ráadásul ott a Ferrari taktikázott rosszul, de olyan hevesen véded Alonsót, hogy egy kicsit nekem is vissza kell ugranom a homokózba, hogy megvitassuk, kinek az apukája erősebb.

Bekes Dániel · http://szaguldocirkusz.blog.hu/ 2012.03.27. 14:36:58

@Morgó Muki:

Millió példát tudnék felsorolni, hogy szerintem miért Alonso a legjobb a mezőnyben.. Éppen ezért akár heteket "elviaskodhatnánk" itt, és csak annyit érnénk el vele, hogy Pistinek gyűlnének az értesítők :)
Mindenkinek megvan a maga véleménye, és a maga kedvence, egyikünk se tudná sosem meggyőzni a másikat, hogy de bizony xy sokkal jobb, de hát ilyen az F1 :)

A Petrovosat inkább nem kommentálom :)

ZYLO 2012.03.27. 14:57:27

Néhány pontosítás:
Schumacher nem rántotta el a kormányt semerre. Grosjean nekiment a hátsó kerekének, ettől Schumacher megpördült. Grosjean pedig nem ettől az esettől ragadt a kavicságyban, hanem kicsivel később, (bár lehet, hogy a koccanástól elállítódott futóműnek is volt szerepe benne.)

ZYLO 2012.03.27. 15:01:10

Ja, Button később maga mondta, hogy ő ment neki Karthikeyan-nek.

pitz75 2012.03.28. 09:13:02

Még ha hibás is volt Karthikeyan, Vettel arroganciája régóta nem ismer határokat...
A lekörözött csak azért nem mehet le a pályáról vagy állhat meg 200 körüli tempóról, mert valaki vaddisznó módra jön mögötte és nyomja le a pályáról.
Nem megy úgy a szekér, mint tavaly, ahogy jönnek elő a problémák, jönnek a mentalitásbeli hiányosságok is.
Nem baj, majd megtanulja ezt is, van még ideje bőven.

pitz75 2012.03.28. 09:21:26

Hogy ne mondjak mást, ő is volt nemrég hasonló helyzetben... 2007, Japán GP... Pityeregve vonult el a box mélyére.... Úgy látszik, hamar felejt...
Száguldó cirkusz