HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Sauber C31: merre tovább, csodaautó?

2012.03.31. 08:00 Real Simon says

Sergio Pérez malajziai második helye óta tudjuk, hogy a Sauber C31 a mezőny egyik legjobb autója. Nico Hülkenberg szerint a C31 útfekvése bámulatos, főleg a tempós kanyarokban. Már csak az időmérő edzéseken kellene javulnia, amire egy F-csatorna lenne a megoldás – ha Peter Sauber győzné pénzzel...
 
 
Eddig a Sauber okozta a 2012-es szezon legnagyobb meglepetését. Sergio Pérez váltócseréje után, az utolsó helyről indulva kapaszkodott fel nyolcadiknak Melbourne-ben, majd Sepangban hajszál híján megnyerte a versenyt. Sokan vélik úgy, hogy ha a 22 éves mexikói nem rontotta volna el a 14-es kanyart a felszáradó pályán, megverhette volna Fernando Alonsót a Ferrariban, ezzel megszerezhette volna a Sauber első F1-es győzelmét.
 
Nico Hülkenberg úgy nyilatkozott, hogy Pérez akkor sem tudta volna megelőzni Alonsót, ha nem hibázik, mert megremegett volna a keze a döntő pillanatban. Azt viszont a Force India pilótája is elsmeri, hogy a C31-es útfekvése, stabilitása elképesztő. „A Sauber sokkal jobb volt, mint a Ferrari. Bámulatos, ahogy a gyors kanyarokban fekszik.” Hülkenberg szavait támasztják alá a szektoridők is: a Sauber a pálya középső szakaszában – ahol a tempós, ötödik fokozatban bevett 5-ös és 6-os kanyar található – a verseny legjobb részidejét futotta, de már a száraz időmérő edzésen is a hatodik részidőt jegyezték Péreznek. 
 
A Saubernál visszatérő probléma, hogy a kocsi rendszerint sokkal gyorsabb a versenyen, mint az edzéseken. Tavaly gyakran előfordult, hogy a svájci gárda pilótáinak eggyel kevesebbszer kellett kiállniuk kereket cserélni, mert az autó sokkal jobban bánt a gumikkal, mint a többi autó. A dolog hátulütője az, hogy az edzéseken viszont (viszonylag kevés kör alatt) nem képesek olyan jól felmelegíteni a gumikat, emiatt Pérez és Kobajasi Kamui szenved a kvalifikáción. Sepangban a durva felületű aszfalt és a magas pályahőmérsékletek is segítették a Saubert ezen a téren.
 
 
A Sauber C31-es a februárban közös megegyezéssel távozott technikai igazgató, James Key utolsó műve volt Hinwilben. Az idei versenygép viszonylag egyszerű (ez is tipikus Sauber-jellemvonás), a részletek nincsnek túlkomplikálva, de harmonikus egészet alkotnak. Sokat javíthatna a kvalifikációs tempón, ha a Sauber – a Mercedes mintájára – kifejlesztené a saját (negatív) levegőcsatornáját. A stuttgarti gárda által kifejlesztett W-csatorna (W-duct) a DRS-hez kapcsolódva működik, így passzív aerodinamikai eszköznek minősül, aminek használata – az F-csatornával ellentétben – szabályos. 
 
„Ha most tiszta lappal kezdhetnénk, két hónap alatt készen lennénk” – nyilatkozta Matt Morris főtervező a német auto, motor und sportnak. „De mindez a pénzről szól. Fel kell mérnünk, vajon megéri-e ez nekünk, vagy inkább a hagyományos fejlesztési módszerekkel próbáljunk meg lefaragni a köridőkből. A nagyobb csapatok gond nélkül megtehetik, hogy párhuzamosan több programot futtatnak – mi nem.”
 
 
 Ennek már tavaly jelét adta a svájci istálló, amikor anyagi okokból nem kezdett bele az alvázvégződésre vezetett kipufogós megoldás (befújt diffúzor) kifejlesztésébe. Ez volt az oka, hogy a Sauber teljesítménye a szezon második felében visszaesett.  Érdekes lesz megfigyelni, hogy a Sauber kap-e bármilyen technikai segítséget a Ferraritól, amiért lényegében „hagyták nyerni” a maranellói masinát Malajziában.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr704351159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz