HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Schumi és a Mercedes erősen kezdett Sanghajban

2012.04.13. 10:00 Real Simon says

A Mercedes, a Red Bull és a McLaren kezdte legjobban a Kínai Nagydíjat. Sanghajban Michael Schumacher érte el a legjobb időt a második szabadedzésen, megelőzve az első tréning legjobbját, Lewis Hamiltont. Timo Glock épségben megúszta a Marussia kemény összecsapását az első kanyar korlátjával. 
 
Michael Schumacher csattanós választ adott a Mercedes kritikusainak Sanghajban (Fotó: Mercedes AMG)
 
Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtök este visszautasította a Lotus F1 Team óvását, amit a Mercedes újfajta DRS-megoldása ellen nyújtottak be, Michael Schumacher csattanós választ adott a pályán. A hétszeres világbajnok egyedüliként tudott 1 perc 36 másodperc alá kerülni a délutáni, második szabadedzésen, amit később a riválisai sem tudtak túlszárnyalni. Schumi egyébként itt, Sanghajban nyert utoljára F1-es futamot, még 2006-ban, a Ferrarival.
 
Ross Brawn, a Mercedes AMG csapatvezetője a SKY Sportsnak elmondta: kevés üzemanyaggal rendben vannak az ezüstnyilak, nincs gond a tempóval (Schumachernek és Nico Rosbergnek mérték a legnagyobb végsebességet, 320 km/órát is a hátsó egyenesben). Tele tankkal azonban még van mit javítani a W03 balanszán, főleg, ami a hátsó gumik kopását illeti. Rosberg egyébként az 5. idővel zárta a pénteki napot.
 
Lewis Hamilton délelőtt még a leggyorsabb volt, egy másodpercet adott a Mercedes-pilótáknak az esőtől nedves pályán. Délután már az autó finomhangolására koncentrált a csapat, de Hamilton sokáig így is vezette az edzést, egyformán gyors körei pedig arra utalnak, hogy az MP4-27 Sanghajban is erős lesz. Hamilton számára rossz hír, hogy szombat reggel valószínűleg váltót kell cserélni a McLarenben, a jelenlegi ugyanis aligha bírná végig a versenyt meghibásodás nélkül. Ez automatikusan öt rajthelyes visszasorolást jelentene a 2008-as világbajnok számára. 
 
Sebastian Vettel végre életjeleket mutatott a Red Bull részéről, a világbajnok a 3. időt érte el délután. Vettel délelőtt még a téli tesztidőszakban használt beállításokkal ment, délutánra viszont átvette a Sepang óta használt beállításokat csapattársától, Mark Webbertől, amivel a német tovább gyorsult. Webber a negyedik legjobb időt érte el Sanghajban.
 
Jenson Button folyamatosan új beállításokat próbálgatott a másik McLarennel, de a melbourne-i győztesnek a tréning végére sem sikerült megtalálnia az ideális beállítást. Az MP4-27 végig erősen alulkormányzottan viselkedett, Jenson és Hamilton is többször füstölősre fékezte a terhelt bal első kereket, ami erős vibrációt okozott. Hasonló problémái akadtak a Sauber sepangi megkepetésemberének, Sergio Péreznek is, akinek többször is ki kellett állnia a boxba, hogy a szerelők állítsanak az első szárnyán. Pérez végül a 11. időt érte el.
 
Remekül ment viszont Kobajasi Kamui a másik Sauberral: a japán a 7. leggyorsabb lett, jelezve, hogy a C31-es Kínában is versenyképes lehet. Mögötte a Force India két „csikója”, Paul di Resta és Nico Hülkenberg végzett a ködös sanghaji időben. A skót annak ellenére meg tudta előzni a németet, hogy délelőtt át kellett engednia kocsiját Jules Bianchinak, majd a második tréning elején, a vizes szegélykőre hajtva megcsúszott alatta a VJM05-ös, amely keresztbe állt a célegyenes bejáratánál. Di Resta azonban remekül alkalmazta DTM-es reflexeit: pillanatok alatt megfogta és a helyes irányba állította a Force Indiát. 
 
Nem volt ilyen szerencséje Timo Glocknak, aki az edzés felénél (egyelőre rejtélyes okból) elvesztette a kontrollt a Marussia Virgin fölött, nagy sebességgel kirohant a pályáról az 1-es kanyar kavicságyán keresztül és a korlátnak csapódott. A kocsi első szárnya még az ütközés előtt letört – valószínűleg a tartócsavarok meglazulása okozhatta Glock balesetét. A német jó ideig ülve maradt a cockpitben, ám végül saját erejéből mászott ki belőle, csak karfájásra panaszkodott. 
 
Száraz pályán továbbra sem versenyképes a Ferrari – ezt igazolja Fernando Alonso 10. ideje. Ez azonban még mindig sokkal jobb annál, amire Felipe Massa volt képes: a brazil végig szenvedett az F2012-vel, csak a 17. időt tudta megfutni, közel egy másodperccel (!) elmaradva a csapattársától. 

Valószínűleg a rendkívül hideg idő (a pálya hőmérséklete egész nap nem ment 15 C-fok fölé) is közrejátszott abban, hogy a Sanghajra új alvázzal, új első szárnnyal, felfüggesztőkarokkal, motorburkolattal és oldalsó légterelőidommal (barge board) érkező Lotus csapat sem tudta felvenni a tempót. Kimi Räikkönen a csalódást keltő 13., Romain Grosjean a 15. idővel zárta a pénteki napot. A gárda mérnökei abban bíznak, hogy szombaton és vasárnap valamelyest melegszik a levegő és a pálya - akkor jó lehet a Lotus is.
 
Kínai Nagydíj, Sanghaj. A 2. szabadedzés végeredménye:
 
1. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG 1:35,973
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:36,145
3. VETTEL (D) Red Bull-Renault   1:36,160
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:36,433
5. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:36,617
6. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:36,711
7. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:36,956
8. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:36,966
9. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes  1:37,191
10. ALONSO (SPA) Ferrari   1:37,316
11. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari 1:37,417
12. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:37,616
13. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault 1:37,836 
14. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:37,930
15. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:37,972
16. MALDONADO (VEN) Williams-Renault 1:38,176
17. MASSA (BRA) Ferrari 1:38,293
18. SENNA (BRA) Williams-Renault 1:38,783
19. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault 1:38,990
20. PETROV (RUS) Caterham-Renault       1:39,346
21. GLOCK (D) Marussia-Cosworth 1:39,651
22. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth 1:40,343
23. PIC (FRA) Marussia-Cosworth 1:40,753
24. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth 1:41,125

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr164407388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz