HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Rosberg behúzta az első győzelmét is Kínában

2012.04.15. 21:22 Real Simon says

Nico Rosberg dominált a Kínai Nagydíjon, ezzel saját maga és a Mercedes AMG első győzelmét is megszerezte. A McLaren remek stratégiával hozta fel a dobogóra mindkét versenyzőjét, Hamilton a hajrában előzte meg az eltérő gumistratégiával versenyző Sebastian Vettelt, aki végül ötödik lett. A Williams pilótái, Senna és Maldonado kettős pontszerzéssel köszöntötték a 70. születésnapját ünneplő Sir Frank Williamst.

Rosberg a 111. F1-es futamán tudott először nyerni. Nála többet csak Button (113 GP), Trulli (117 GP), Barrichello (124 GP) és Webber (131 GP) várt az első sikerére (Foók: Active Pictures)

Ezen a hétvégén minden Nico Rosbergről szólt Sanghajban. A Mercedes AMG 26 esztendős németje szombaton nagy fölénnyel szerezte meg a pole pozíciót, majd hibátlan rajt után végig kezében tartotta az irányítást a Kínai Nagydíjon, és parádés győzelmet aratott - az elsőt hatéves F1-es pályafutása során.

Rosberg csak 8 körre engedte át másnak az irányítást (az első kerékcserék idején Sergio Pérez, a második cserék alatt Jenson Button állt az élen átmenetileg), a célvonalon mért 20,6 másodperces előnye Buttonnal szemben jelzi az Ezüstnyíl-pilóta nagy fölényét. Ross Brawn, a Mercedes AMG csapatfőnöke megjegyezte: tökéletesen gazdálkodtak a Pirelli lágy és középkemény abroncsaival, a csapat vezető stratégája, James Vowles mindhárom kerékcsere alkalmával az ideális időpontot választotta ki a cserére. A Mercedes sikerét segítette az is, hogy a pálya végig hűvös maradt, a hőfoka nem emelkedett 23-24 Celsius-fok fölé, így a gumik nem szemcsésedtek el az etapok végére.

Michael Schumacher a rajttól kezdve tartani tudta Rosberg tempóját a második helyen, ám amikor a 13. kör végén behajtott első kerékcseréjére, szerelői nem rögzítették megfelelően a jobb első kereket. A Mercedes elektronikus kijelzője zöldre váltott, Schumi elindult - vesztére. Néhány kanyarral később a rosszul felrakott kerék leoldott, Schumacher pedig a verseny egyedüli kiesője lett.

Sebastian Vettel számára sokáig úgy tűnt, nem terem babér Saghajban. A világbajnok csak a 11. helyről rajtolhatott, majd rosszul reagált a rajtjelzésre és a 14. pozícióba esett vissza. A Red Bull azonban ritmust váltott a kerékcserékkel, így Vettel a futam végére visszaküzdötte magát a második helyre. a német azonban elkopott abroncsain tehetetlennek bizonyult csapattársával, Mark Webberrel, illetve Lewis Hamilton McLarenjével szemben, akik az utolsó három körön belül megelőzték, így Sebastian végül ötödik lett.

Stratégiából jelesre vizsgázott a McLaren. Jenson Button nagyszerűen rajtolt, az ötödikről a harmadik helyre jött előre, és úgy tűnt, Rosberg győzelmét is veszélyeztetheti. Ám a 40. fordulóban, az angol utolsó kerékcseréjénél probléma adódott a bal hátsó kerék felszerelésével, Button öt és fél másodpercet vesztett, így be kellett érnie a második hellyel. Hamilton a tőle megszokott, harcos formát mutatta, rengeteget (és tisztán) előzött, megérdemelten kapaszkodott fel a dobogó alsó fokára.

Kimi Räikkönen két kerékcserével próbálta teljesíteni a versenyt, de ez a stratégia nem jött be. A finn a 48. körben még másodikként haladt Rosberg mögött, ám kopott gumijain nem tudta feltartóztatni a mögötte feltorlódott, nyolc kocsiból álló "vonatot" (Vettel, Button, Grosjean, Webber, Hamilton, Senna, Maldonado, Pérez): a 2007-es világbajnok az utolsó hét körben 12 pozíciót vesztett, végül csak a 14. helyen intették le. 

Csapattársa, Romain Grosjean viszont - egy hibától eltekintve, aminek következtében pozíciót vesztett Webberrel szemben - jól versenyzett, megérdemelten szerezte meg első F1-es pontjait a hatodik hellyel. 

A Williams pilótái, Bruno Senna és Pastor Maldonado végig a pontszerző zóna környékén autóztak, igazolva, hogy az idei FW34 a középmezőny egyik legjobb autója. Malajziai hatodik helyezése után a brazilt hetedikként intették le, míg a venezuelai nyolcadik lett, vagyis kettős pontszerzéssel kedveskedtek a 70. születésnapját hétfőn ünneplő Sir Frank Williamsnek. 

Fernando Aloso 9., illetve Felipe Massa 13. helye a Ferrari valós helyzetét világítja meg. A Sauber-pilóták szintén jól hajtottak, a későn cserélő Pérez három körön keresztül vezetett is, de végül Kobajasi Kamui zsebelte be az utolsó vb-pontot. A japán futotta a verseny leggyorsabb körét is. 

A Kínai Nagydíj végeredménye:
56 kör = 305,066 km

1. ROSBERG (D) Mercedes AMG  1:36:26,929 óra (189,778 km/h átlag)
2. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes  +20,626 mp.h.
3. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes +26,012”
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault  +27,924”
5. VETTEL (D) Red Bull-Renault      +30,483”
6. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault +31,491”
7. SENNA (BRA) Williams-Renault   +34,597”
8. MALDONADO (VEN) Williams-Renault +35,643”
9. ALONSO (SPA) Ferrari + 37,256”
10. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 38,720”

11. Pérez (MEX) Sauber-Ferrari + 41,066”
12. Di Resta (GB) Force India-Mercedes + 42,273”
13. Massa (BRA) Ferrari + 42,779”
14. Räikkönen (FIN) Lotus-Renault + 50,573”
15. Hülkenberg (D) Force India-Mercedes + 51,213”
16. Vergne (FRA) Toro Rosso-Ferrari   + 51,756”
17. Ricciardo (AUS) Toro Rosso-Ferrari  + 1:03,156
18. Petrov (RUS) Caterham-Renault  +1 kör h.
19. Glock (D) Marussia-Cosworth  +1 kör h.
20. Pic (FRA) Marussia-Cosworth  +1 kör h.
21. De la Rosa (SPA) HRT-Cosworth  +2 kör h.
22. Karthikeyan (SPA) HRT-Cosworth  +2 kör h.
23. Kovalainen (FIN) Caterham-Renault +3 kör h.

Kiesett: M. Schumacher (Mercedes AMG), a 14. körben 

Leggyorsabb kör: 1:39,960 – Kobajasi (Sauber-Ferrari), a 40. körben

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr194449107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2012.04.16. 07:15:13

Egész jó futam volt, végre nem csak drs előzésekkel.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.04.17. 06:54:08

"Michael Schumacher a rajttól kezdve tartani tudta Rosberg tempóját a második helyen"

Valójában nem tudta tartani. Egy körönkénti 3-5 tizedes tempóban maradt le. 1-1 villanásból lehetett érezni, hogy a mögötte haladók is képesek lennének ennél gyorsabban haladni, például amikor Raikkonen picit elmaradt az elötte autózótól, akkor futott egy Nicoéhoz köezli gyors kört a következőben.
Száguldó cirkusz