A Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) által javasolt, csúszásmentes festékkel festették újra a Hungaroring rázóköveit, szegélycsíkjait, a boxutca teljes felületét és a rajtrácsot is. Újraaszfaltozták a mogyoródi pálya 14-es (utolsó) kanyarját is, a Formula-1-es pilóták által legtöbbet kifogásolt szakasz így többé nem számít balesetveszélyes övezetnek.
Kobajasi Kamui sem szerette az utolsó kanyar egyenetlen, pattogós aszfaltját a Hungaroringen (Fotó: Sauber)
Szokatlanul korán, már áprilisban elvégezte azokat az átalakításokat, felújításokat a pályán a Hungaroring Sport Zrt., amelyeket a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), illetve a Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) kért magyar partnerétől.
A FIM által előírt módon – és a nemzetközi szövetség által ajánlott, csúszásmentes festékkel – újrafestették a Hugaroring rázóköveit, szegélycsíkjait, a boxutca teljes felületét és a rajtrácsot is. A pályát üzemeltető társaság reagált a Formula-1-es pilóták legfontosabb kritikájára is, amikor újraaszfaltozta az eddig többféle aszfaltminőségből álló, felgyűrődött, így potenciálisan balesetveszélyes 14-es (utolsó) kanyart.
A boxutca is új felfestést kapott, de a kép bal szélén látható hullámok miatt egy újraaszfaltozás még ráférne a Hungaroring pit-lane-jére
Szalay Balázs, a Hungaroring Sport Zrt. üzletfejlesztési igazgatója elmondta: immár minden feltételnek megfelel a magyar pálya, hogy nemzetközi motorversenyt is rendezhessenek rajta. A mogyoródi pályát múlt hétvégén gyorsasági motoros világbajnokunk, a 2007-ben a 125 köbcentis kategóriában győztes Talmácsi Gábor tesztelte 600-as Hondáján, több órán keresztül. Talma a tesztkörök után kijelentette: „Gyakorlásra és versenyzésre egyaránt alkalmas a pálya”.
Az újraaszfaltozott 14-es kanyart, valamint az újrafestett szegélyeket és rázóköveket elsőként az FIA túraautó-világbajnokság mezőnye próbálhatja ki élesben, a május 5-én és 6-án megrendezésre kerülő WTCC Race of Hungary keretében.
Simán jobb: így néz ki a mogyoródi pálya frissen leaszfaltozott 14-es kanyarja (Fotó: Hungaroring)
Utolsó kommentek