HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Michelisz nevétől Zengő Hungaroring

2012.05.06. 17:30 Real Simon says

Négy riválisát állva hagyva Michelisz Norbert az első kanyarban az élre állt, onnantól fogva a leintésig kezében tartotta a második futam irányítását, ezzel megszerezte 2. WTCC-diadalát a Hungaroringen. A Zengő Motorsport 27 éves pilótája így a lehető legszebb módon feledtette az első futam csalódást keltő 7. helyét. Michelisz mellett Alain Menu (Chevrolet) és a privát BMW-pilóta, Mehdi Bennani állhatott fel a dobogóra a Hungaroringen.

Michelisz Norbert WTCC-s pályafutása második győzelmével örvendeztette meg 35 ezer lelkes magyar rajongóját vasárnap, a Hungaroringen.

Simon István (Hungaroring)

 

Több mint 20 eve járok autóversenyekre, de még sohasem tapasztaltam olyan eufórikus hangulatot, ünneplést, mint a vasárnapi FIA túraautó-világbajnoki futam után, a Hungaroringen. A lelátókon mintegy 30-35 ezer lelkes rajongó, a boxutcában, a dobogó alatt pedig több ezer újságíró, fotós, VIP-vendég, WTCC-szervező és csapattag (köztük a Zengő Motorsport tagjai) várta izgatottan, hogy a második futam győztese kijöjjön a pódiumra. Zúgott a vastaps, meg az ütemes „Nooor-bi! Nooor-bi! Nooor-bi!” skandálás. És akkor, széles mosollyal az arcán kijött a baranyai Hímesháza nagy szülötte, Michelisz Norbert, akitől a tömeg valósággal felrobbant. Ahogy egyik kollégám találóan fogalmazott: „Ha most lennének a választások, miniszterelnöknek is megtennék!”.

 

Kedvese, Johanna volt az első, akit a győztes hosszasan megölelt, miután kiszállt a BMW-ből (Fotó: SzC_blog)

 

Az első futamon a három Chevrolet – Yvan Muller, Rob Huff és Alain Menu – indulhatott az élről, és miután a kék Cruze-ok külön ligát alkotnak a WTCC-ben, ebben a sorrendben is futottak célba. A 12 körös futam felénél Menu immel-ámmal támadta Huffot a második helyért, de az angol fél kör alatt rendezte a sorokat és a leintésig megtartotta pozícióját.

Gabriele Tarquini az első kanyarban megpróbált befurakodni a Chevyk közé, de ütközött Menuvel, a SEAT jobb első futóműve kapott egy ütést, emiatt már a második kör végén kiállni kényszerült. Bennani mögé Tiago Monteiro jött előre ötödiknek, őt Pepe Oriola (SEAT), James Nash (Ford), Andy Macdowall (Chevrolet), Pasquale di Sabatino és a rajtnál hat pozíciót fogó Wéber Gábor követte.

 


Michelisz a 12. helyre esett vissza a rajt ut
án, onnan kellett visszaküzdenie magát amit meg is tett. A negyedik körben már a 7. helyen száguldott, majd az utolsó előtti kör elején, a célegyenes végén kifékezte Oriolát a hatodik helyért. A magyar közönség öröme azonban nem tartott sokáig, Tom Coronel ugyanis – aki egy büntetés után az utolsó rajtsorból indult – begyújtotta a rakétákat. A holland előbb a 6. körben előzte meg Wéber Gabit a 10. helyért, majd az utolsó fordulóban Micheliszt is maga mögé utasította. Norbi ezzel hetedik lett; a negyedik helyen végző Bennani és a hatodik, Coronel révén két BMW is megelőzte.

 

 

A délutáni második futamra megfordították a rajtsorrendet, így Franz Engstler (BMW), Pepe Oriola (SEAT), Darryl O'Young (SEAT) és Tiago Monteiro (SEAT) mögött, Bennani mellett Michelisz rajtolhatott az ötödik rajtkockából. De még hogy!

Michelisz tökéletesen kapta el a rajtot – még az Eurosport kommentátora, Martin Haven is elismerte az SzC_blog kérdésére, hogy ilyesmit ritkán látni a WTCC-ben. Norbi valósággal állva hagyta a négy SEAT-ot, majd a kissé bealvó Engstlert belülről megkerülve, elsőként fordult ki az első kanyarból. Az első forduló végén egy másodperccel vezetett Oriola előtt, aki mögött  Bennani haladt a 3. helyen, 4. Engstler, 5. Monteiro, 6. Menu, 7. Tarquini, 8. O'Young, 9. Huff, 10. Muller volt. Wéber Gábor visszaesett a 18. helyre, miután az első kanyarban ütközött Alberto Cerqui BMW-jével és kiszaladt a pályáról. A Zengő-csapat másik pilótája ezek után a18. helyen töltötte a futam nagy részét, s miután csak úgy tudott elmenni Alekszej Dudukalo Seatja mellett, hogy meglökte az oroszt, kénytelen volt egy boxutcán áthajtásos büntetést is letölteni.

 

 

Michelisz Norbi eközben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ennek köszönhetően hamarosan 4,5 másodpeercre növelt előnyét az egymással kergetőző Oriolával, illetve Bennanival szemben. Innentől fogva azonban visszavett a tempóból, okosan elkezdett vigyázni a gumikra és az autóra. A 9. körben Menu egy lendülettel intézte el Oriolát és Bennanit, ezzel feljött Micheliszre. A magyar autós előnye ekkor 4,4 mp volt a Chevyvel szemben, ami a cél felé közeledve körönként egy másodperccel csökkent – de ez is elég volt ahhoz, hogy Michelisz végül 1,8 másodperccel megelőzze a gyári Chevrolet Cruze-t.

 

 

A lelátón mind a harmincezer szurkoló felállt, és tapsolva-füttyögve, dudálva, zászlókat lengetve üdvözölték a magyar autósport második WTCc-futamgyőzelmét hazai pályán megszerző, ezzel ismét sporttörténelmet író Micheliszt. Mögötte Alain Menu, harmadikként a marokkói Mehdi Bennani, majd Oriola, Monteiro, Tarquini, Huff, D'Aste, Engstler és Yvan Muller futott célba.

 

A győztes a sajtótájékoztatón a következőket mondta:

"Makaóban nyerni nagyon különleges élmény volt, de ez életem eddigi legboldogabb napja. Az autóm tökéletes volt, már tegnap, a kvalifikáción és most, a versenyen is. Tényleg nem tudom, miért sikerült ilyen remekül a rajtom, fogalmam sincs, hogyan sikerült négy autót is „átugranom”. Amikor elkezdtünk fékezni az első kanyarnál és én kerültem belülre, már éreztem, hogy meglehet az első hely. Próbáltam finoman elfordulni és kifelé terelgetni Engstlert. Próbáltam nem odafigyelni a közönségre, nehogy valami elterelje a figyelmemet, de valahányszor végigmentem a célegyenesben, láttam, hogy mi történik baloldalt (a tribünökön). Fegyelmezni kellett magam minden egyes kanyar előtt, hogy mi a következő kanyar, ott mit-hogyan kell csinálni..."

 

"Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült a verseny! Már a tegnapi időmérő edzés után sejtettük, hogy egy dobogós helyezés meglehet a második futamon, de miután láttuk, hogy a Chevyk mennyire gyorsak, álmunkban sem mertünk arra gondolni, hogy nyerhetek is. De ma minden sikeresen összejött annak érdekében, hogy elöl tudjak maradni. A futam közepétől kezdve egy örökkévalóságnak tűnt, hogy vége legyen a versenynek, az utolsó hat kör legaább tizenkettőnek tűnt. Sohasem szoktam figyelni a depótáblát, de most minden egyes körben azt lestem, mit mutat a csapatom. Ez a mai győzelem tényleg életem egyik legnagyobb élménye!"

 

 

"Az elején, nagyjából a harmadik körig még bele-belenéztem a tükörbe, és láttam, hogy kezdenek leszakadni a többiek. Egy bizonyos pont után már nem törekedtem arra, hogy tovább növeljem az előnyömet, csak arra figyeltem, hogy tényleg ne hibázzak. Úgy éreztem, hogy ki tudtam volna még csavarni akár három, négy vagy öttizedet is körönként, de egyszerűen nem volt rá szükségem. A leintés után váltottunk pár szót a csapattal, azután kihúztam a rádiót a fülemből. Ki akartam élvezni a levezető kör minden másodpercét – fantasztikus volt, ahogy a nézők, a pályabírók üdvözöltek. A tavalyi első verseny is nagyon emlékezetes volt a második helyem miatt, de ez biztos, hogy életem végéig velem marad. Ez az életem eddigi legszebb napja."

 

FIA WTCC, Hungaroring. A 2. futam (12 kör) végeredménye:

1. MICHELISZ (HUN) Zengő BMW   23:37,603 perc (133,40 km/h átlag)

2. MENU (CH) Chevrolet Cruze        +1,805 mp.h.

3. BENNANI (MAR) Proteam BMW  +4,998”

4. ORIOLA (SPA) Tuenti SEAT         +6,221”

5. MONTEIRO (POR) Tuenti SEAT   +8,020”

6. TARQUINI (ITA) Lukoil SEAT        +8,641”

7. HUFF (GB)  Chevrolet Cruze         +9,077”

8. D'ASTE (ITA) Proteam BMW        +10,139”

9. ENGSTLER (D) Engstler BMW     +11,067”

10. MULLER (FRA)  Chevrolet Cruze +11,572”

17. WÉBER (HUN) Zengő BMW       +45.913”

 

Leggyorsabb kör: 1:56,714 - Michelisz (Zengő BMW 320TC)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr44491788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2012.05.07. 14:42:18

Élmény volt:) De még mekkora! Ebből fogunk töltekezni egy egész évig:)

Tunde91 2012.05.07. 14:47:27

Épp időben javult meg a blog.hu like gombja... :) 110 like... azért az nem rossz .. :)

Tunde91 2012.05.07. 15:07:01

* már hogy 210. ennyi likeot a Raikkönen- cikkek szoktak kapni.. vagy még azok se... tud valamit a srác...Amúgy érdekes a tavalyi 1. és az idei 2. verseny dobogójának összetétele.. :) A tavalyi után nyilatkozott valami olyat Menu, hogy Norbinak kellett volna nyernie... most bejött. Amúgy meg abszolút korrekt figura, mint ahogy Coronel is... elismerik Norbit, pedig nem mai fiúk már :)
Száguldó cirkusz