HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Schumacher a leggyorsabb, de Webberé a pole Monacóban

2012.05.26. 20:47 Real Simon says

Michael Schumacher volt a leggyorsabb, mégis Mark Webber indulhat a pole pozícióból a Monacói Nagdíjon. A német öt rajthelyes büntetése miatt végül a hatodik pozícióból rajtolhat, de a Mercedes így is a győzelem egyik esélyese, pláne, miután Nico Rosberg helyet szerzett magának az első sorban. Lewis Hamilton révén a McLaren, Grosjean jóvoltából a Lotus, Alonso révén pedig a Ferrari is eséllyel pályázik a győzelemre.

Mark Webber (AUS), Red Bull-Renault (Fotó: Active Pictures)

Ross Brawn úgy nyilatkozott még szerdán, a Monacói Nagydíj előtt, hogy Michael Schumachernek ideje lenne összekapnia magát, ha az év végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról akar tárgyalni a Mercedes istállóval. A jelek szerint hatott a dorgálás. Schumi a szabadedzéseken még jelentősen elmaradt Nico Rosberg eredményeitől. A Q1-ben és a Q2-ben is csak az ötödik legjobb időt futotta – igaz, ekkor már jóval közelebb volt a csapattársához. A Q3 végén aztán meglepetésre 1:14,301 perc alatt ért körbe a 3,34 kilométeres pályán, ezzel megszerezte 69. edzéselsőségét.

Elméletileg. Schumacher ugyanis egy öt rajthelyes büntetést hozott magával Barcelonából (a verseny 13. körében hátulról belement Bruno Senna Williamsébe), aminek érvényesítésével a hatodik rajthelyre sorolták vissza, Mark Webber (Red Bull-Renault), Rosberg, Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Romain Grosjean (Lotus-Renault) és Fernando Alonso (Ferrari) mögé. Schumi ezzel 43 éves és 144 napos korában minden idők negyedik legidősebb pilótája lett, aki legjobb időt ért el egy időmérő edzésen. A legidősebb pole-menők egyébként Giuseppe "Nino" Farina (47 évesen, 1954-ben), Juan-Manuel Fangio (46 évesen, 1958-ban) és Jack Brabham (44 évesen, 1970-ben) voltak.

Michael Schumacher 43 évesen és 4 hónaposan az F1 történetének negyedik legidősebb edzéselsője lett Monacóban (Fotó: Mercedes AMG)

„Monaco a legkülönlegesebb az összes pálya közül, éppen ezért nagyon örülök, hogy éppen itt tudtam pole pozíciót szerezni. Azok után, amin keresztülmentem az elmúlt két és fél évben, ez egyszerűen fantasztikus. Ez megerősíti, amit mi már régóta érzünk: hogy a Mercedes remek autó – de ritkaság, hogy sikerül mindent a megfelelő pillanatban összehozni. A szabadedzés előtt azt nyilatkoztam, hogy megszerzem a legjobb időt, a hatodik helyről ffogok rajtolni, aztán megnyerem a versenyt. Minden pillanatát élvezni fogom, higgyék el!” – nyilatkozta magabiztosan Schumacher.

Az első négy helyen végző pilótát mindössze 0,282 másodperc választotta el a kvalifikáció végén, ami ismét rendkívül szoros versenyre utal. Sem a Red Bull, sem a McLaren-Mercedes nem tűnt elég gyorsnak a pole pozíció megszerzésére, de Webber 1:14,381 perces köre (ami fél másodperccel gyengébb, mint amit az ausztrál 2010-es pole-ja megszerzésekor futott Monte-Carlóban) elég volt ahhoz, hogy megszerezze tizedik edzéselsőségét. 

„Erős napot zártunk, főleg az időmérőn. Szokásos dolog ezen a pályán, hogy fel kell építeni a lendületet az időmérő edzés előtt, aztán el lehet kezdeni összerakni a részleteket. A szerelőim remek munkát végeztek az autón csütörtök óta, sokkal jobb a balansza. Kényelmesen éreztem magam benne, ami fontos, mert itt mindenütt az abszolút limit elérésére kell törekedni, hogy az utolsó cseppet is kipréseljük a kocsiból. Ez Michael napja volt – le a kalappal a Q3-as köre előtt, de közvetlenül ott voltunk mögötte, és remek versenyünk lehet az első rajtsorból” – foglalta össze gondolatait Webber, aki legutóbb tavaly a Nürburgringen indulhatott az élről.

Lewis Hamilton (GB) McLaren-Mercedes (Fotó: McLaren Media)

A pálya egyik specialistája, Lewis Hamilton is elégedett lehet a harmadik hellyel – de az angol elárulta, hogy voltak problémái a keményebb (lágy) abroncsok felmelegítésével. Hasonlóan járt Jenson Button is, aki 13. edzésideje után lakonikusan csak annyit mondott: „Ez van, ezt kell szeretnünk!”. 

A Ferrrari az időmérőn nem hozta a délelőtti, utolsó szabadedzésen megvillantott bombaformát (Felipe Massa a 2., Fernando Alonso a 4. helyen zárt), de Alonso ötödik, illetve Massa hetedik rajthelye mindenképpen bizakodásra adhat okot. Annál is inkább, mert az F2012 Monacóban remekül bánik a lágy gumikkal (amit a legtöbb csapat ideálisnak tart a versenyre), valamint mindketten a jobban tapadó, páratlan oldalról rajtolhatnak.

A Lotust is sokan esélyesnek látták a győzelemre, de Grosjean és Räikkönen is csak a szuperlágy gumik felrakása után, utolsó nekifutásra tudott továbbjutni a Q3-ba, ahol aztán mindketten túl sokat akartak, és hibáztak a gyorskörükben. Grosjean – aki a GP2-ből kiválóan ismeri a pályát – idén már 4:2-re vezet világbajnok csapattársával szemben a csapaton belüli kvalifikációs párviadalban.

Fernando Alonso (SPA) Scuderia Ferrari (Fotó: Active Pictures)

Sebastian Vettel úgy döntött, a keményebb (lágy) gumikon kezdi meg a 78 körös versenyt, ezért ki sem jött a pályára a Q3-ban. Pastor Maldonado büntetése miatt Nico Hülkenberg is előrelépett egy helyet, a Force India ifjú reménysége a tizedik helyről kezdheti meg a futamot.

Schumacher mellett a barcelonai győztes, Maldonado volt a kvalifikáció szenvedő alanya. A Williams pilótája még délelőtt, a 3. szabadedzésen ment neki Sergio Pérez Sauberjának, egyértelmű figyelmetlenségét a versenybírák (köztük az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell) 10 rajthelyes visszasorolással „díjazták”. Maldonado kocsijában ráadásul váltót cserélt a Williams, így a két héttel ezelőtt még ünnepelt venezuelai most az utolsó rajtkockába kényszerült. 

Pérez autója megsínylette a Maldonado-kalandot: megsérült a Sauber bal első futóműve. A sérülés szabad szemmel nem volt látható, csak akkor vált világossá, amikor a mexikói kihajtott az első kvalifikációs körére. Az uszodai sikánnál, terhelés alatt valami eltört a bal első futóműben, így Pérez képtelen volt bevenni a kanyart, egyenesen az acélkorlátnak rohant. Péreznek így második nekifutásra sem sikerült feledtetnie tavalyi, orbitális bukását Monte-Carlóban.

Ez maradt Sergio Pérez Sauber-Ferrarijából a korlátnak csapódás után

70. Monacói Nagydíj, Curcuit de Monte-Carlo
A rajtsorrend:

1. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:14,381 
2. ROSBERG (D) Mercedes AMG 1:14,448
3. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:14,583
4. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault 1:14,639 
5. ALONSO (SPA) Ferrari        1:14,948 
6. SCHUMACHER* (D) Mercedes AMG 1:14,301 
7. MASSA (BRA) Ferrari        1:15,049
8. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault 1:15,199  
9. VETTEL (D) Red Bull-Renault   idő nélkül 
10. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes 1:15,421
11. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:15,508
12. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes      1:15,536
13. SENNA (BRA) Williams-Renault 1:15,709
14. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes  1:15,718
15. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:15,878 
16. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:16,885 
17. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault 1: 16,538
18. PETROV (RUS) Caterham-Renault 1:17,404
19. GLOCK (D) Marussia-Cosworth 1:17,947
20. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth 1:18,096
21. PIC (FRA) Marussia-Cosworth 1:18,476
22. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth 1:19,310
23. PÉREZ (MEX)  Sauber-Ferrari idő nélkül 
24. MALDONADO** (VEN) Williams-Renault 1:15,245
* 5 Rajthelyes büntetés versenybaleset okozása miatt (Senna ellen a Spanyol GP-n)
** 10 rajthelyes büntetés baleset okozásáért (Pérez ellen a FP3-on) plusz 5 rajthely váltócsere miatt

 

 

1 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr264548183

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: It wasn't particularly straightful (Monte Carlo) 2012.05.27. 17:22:40

Ez volt az a verseny, ahol az átlag néző nem sokat vesztett azzal, ha a rajt után bealudt vagy elkapcsolt. Az események zöme ugyanis az első körben lezajlott, és bár a feszültséget a futam egésze alatt tapintani lehetett, így magam egy cseppet sem é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2012.05.27. 10:57:49

Bocs, minden Schumi rajongótól, de én egyáltalán nem sajnálom. Neki ennyi tapasztalattal a háta mögött ezt az első helyet még egy talicskával is meg kellett volna szereznie. És egészen biztos, hogy ha nem csinál hülyeséget az előző versenyen, akkor meg is nyeri a futamot. Rossz nézni már ezt az erőlködést.
A kis kedvencem meg azért nem "muzsikál" az idén szépen, mert nem koncentrálok rá eléggé;)
Száguldó cirkusz