HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Webber a szezon hatodik győztese lett Monte-Carlóban

2012.05.27. 19:07 Real Simon says

A pole-ból indulva, a versenyt végig kézben tartva Mark Webber nyerte a Monacói Nagydíjat, ezzel a szezon hatodik futamgyőztese lett. A Red Bull Racing első csapatként tudott duplázni 2012-ben. Nico Rosberg legjobb eredményét érte el a Hercegségben a második hellyel, Fernando Alonso pedig Monacóban másodszor, idén már harmadszor hozta dobogóra a Ferrarit. A többiek statisztaszerepbe kényszerültek a száguldó cirkusz legpatinásabb versenyén.
 

Grosjean túl sokat akart a startnál: a Ferrarik ellen védekezve nekiment Schumachernek, majd megütötte Kobajasi jobb hátsó kerekét. Emiatt jött a pályára a safety car (Fotó: Ferrari)
 
Mark Webber pontosan tudta, merre tart ezen a hétvégén. „Monacóban folyamatosan kell felépíteni a lendületedet, ezen a szűk, nehéz pályán fokról fokra kell elnyerni az önbizamadat” – jelentette ki a szombati időmérő edzés után az ausztrál, aki Michael Schumacher büntetése után megörökölte a pole pozíciót. A mezőny egyik rangidőse (Webber 36 éves) pontosan tudta, hogy ez a lehető legjobb pozíció a futam megnyerésére, ahogy azt is, hogy ha nem hibázik, szinte lehetetlen elveszíteni a győzelmet. 
 
Webber pedig van annyira rutinos pilóta, hogy nem hibázott. Hiába nyomult mögötte hibára lesve Nico Rosberg és Fernando Alonso, hiába kapott több esőriasztást és hiába gyűlt össze a mezőny a biztonsági autó mögött a második körben, az ausztrál gy pillanatra sem engedte ki a kezéből az irányítást. 
 
 
Az utolsó tíz körben az első hat helyezett – Webber, Rosberg, Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Felipe Massa – két másodpercen belül körözött egymás mögött, az elöl haladó legkisebb megingására, hibájára lesve. De a Formula-1 élmezőnyének színvonala jelenleg annyira magas, a pilóták olyan ritkán hibáznak (még ilyen kiélezett helyzetben is), hogy senki sem tudott előrébb lépni. Webber végül 643 ezredmásodperccel előzte meg Rosberg Mercedesét, és 947 ezreddel Alonso Ferrariját. Egy másodperc alatti előnnyel verte mindkettőjüket – lényegében a safety car beavatkozása nélkül. Ennyire szoros a mezőny 2012-ben!
 
„Fantasztikus érzés, hogy másodszor is megnyertem a Monacói Nagydíjat” – jelentette ki a boldog győztes. „Nagyon érdekes verseny volt. A futam első fele érdekesen alakult, elég nehéz volt felmelegíteni a lágy [Monacóban a keményebb – S.I.] abroncsokat. Seb (Vettel) már felrakatta a friss (szuperlágy) gumikat, és nem akartam, hogy kiépítse a varázslatos, 21 másodperces előnyt [amibe belefér egy újabb kerékcsere – S.I.]. Elképesztő nap ez a csapatnak és nekem is, nagyon boldog vagyok, hogy 2010 után sikerült újra nyernem.”
 
 
Sebastian Vettel – az élmezőnyből egyedüliként – nem a szuerlágy, hanem a lágy gumikon állt rajthoz, ennek megfelelően teljesen más stratégiát követett, mint a többség. Amikor Rosberg (a 27. körben), majd a többiek (Webber és Hamilton a 29., Alonso a 30., Massa a 31. körben) sorban kiálltak egyetlen kerékcseréjükre, a világbajnok átvette a vezetést. Vettel a 40. körre már 15,8 másodperccel vezetett Webber előtt, akit Rosberg, Alonso, Hamilton, Massa, az addig szintén nem cserélő Ricciardo (Toro Rosso) és Button (McLaren), valamint Schumacher követett. Webber azonban 20 másodperc alatt tartotta a lemaradását, így amikor a német a 46. fordulóban kiállt, hogy felvegye a szuperlágy abroncsokat, az ausztrál visszavette a vezetést.
 
Folyamatosan lógott az eső lába, amit a csapatok rádiün keresztül jeleztek pilótáiknak, a legkülönfélébb időpontokat adva meg a várható érkezésére. Tizenkét körrel a futam vége előtt esett is néhány csepp a Rascasse-kanyar környékén, amire az élmezőny köridői az 1:20-as időkről 1:26 körüli időkre estek vissza. Ez arra jó volt, hogy az egyébként is szoros, hat autóból álló élmezőny még közelebb kerüljön egymáshoz – pozícióváltozást azonban nem hozott. 
 
 
Az utolsó tíz körben izzott a levegő Monte-Carlo fölött. Webber másfél másodperccel vezetett Rosberg előtt, akit Alonso, Vettel, a kocsijával szenvedő Hamilton és árnyalatnyival lemaradva Felipe Massa követett. Jean-Eric Vergne megelőzte a betegeskedő kocsija miatt lassuló Schumachert a hetedik helyért, és a Toro Rossónál gondoltak egy merészet, megkockáztatták az intermediate gumikat. De miután az eső elállt, a kockázatos manőver nem jött be, Vergne-t végül tizenkettedikként intették le.
 
 
 
Mark Webber kontrollált versenyzéssel, hibátlanul vezetve megnyerte a 70. Monacói Nagydíjat, ezzel három éven belül a második diadalát aratta a Hercegségben. Az ausztrál az idény hatodik futamgyőztese lett, a Red Bull pedig az első csapat, amely duplázni tudott, Vettel bahreini elsősége után. Nico Rosberg ragyogó második hellyel mutatta meg, hogy a Mercedes AMG mennyire versenyképes – a német eddigi legjobb monacói eredményét érte el. Fernando Alonso tavalyi 2. helye után ezúttal harmadiknak hozta be a Ferrarit, ezzel elég pontot gyűjtött, hogy 3 pontos előnnyel átvegye a vb-pontverseny vezetését a holtversenyben második Red Bull-pilótáktól. 
 
Jenson Button elrontott rajtja után (amit a Ferrarik ellen kétségbeesetten védekező, a Ste. Dévote kanyar előtt keresztbe álló Romain Grosjean idézett elő) a 14. pozícióba esett vissza, ezután Heikki Kovalainen Caterhamjét üldözte az egész versenyen. Button a 72. körben mindent egy lapra feltéve támadta a finnt az alagút utáni sikánnál, de megcsúszott és keresztbe állt. Kovalainent többször figyelmeztették a sikán levágásáért, de a finn kitartott, és 13. helyével a Caterham eddigi legjobb eredményét érte el a szezonban. 
 
A Sauber versenyben lehetett volna az erős pontszerzésért, de Sergio Pérez és Kobajasi Kamui számára rosszul alakultak a dolgok. A japán Grosjean keresztbe állásának vétlen áldozatává vált, amikor a kicsúszó Lotus hátsó kereke megbillentette (és a levegőbe röpítette) a Saubert – Kamui nem sokkal később kénytelen volt kiszállni a kocsiból. Pérez derekasan végigküzdötte a versenyt, de le kellett töltenie egy boxutcán áthajtásos büntetést, amiért Kimi Räikkönent akadályozva, veszélyesen későn kanyarodott ki a boxutcába a 37. fordulóban. Pérez és a Sauber-istálló egyedüli vígasza a leggyorsabb kör lehet, amit a mexikói életében először futott meg.
 
Mark Webber 2010 után a második győzelmét aratta Monacóban, ezzel az idény hatodik futamgyőztese lett
 
70.Monacói Nagydíj, Circuit de Monte-Carlo
78 kör x 3,340 km = 260,520 km
 
1. WEBBER (AUS) Red Bull RB8–Renault  1:46:56,557 óra (147,312 km/h átlag)
2. ROSBERG (D) Mercedes AMG W03–Mercedes +0,643 mp.h.
3. ALONSO (SPA) Ferrari F2012–Ferrari +0,947”
4. VETTEL (D) Red Bull RB8–Renault +1,343”
5. HAMILTON (GB) McLaren MP4-27–Mercedes +4,101”
6. MASSA (BRA) Ferrari F2012–Ferrari +6,195”
7. DI RESTA (GB) Force India VJM05-Mercedes +41,537”
8. HÜLKENBERG (D) Force India VJM05-Mercedes +42,562”
9. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus E2 –Renault +44,036”
10. SENNA (BRA) Williams FW34–Renault +44,516”
11. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
12. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari       + 1 kör h.
13. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault + 1 kör h.
14. GLOCK (D) Marussia-Cosworth + 1 kör h.
15. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth + 2 kör h.
16. BUTTON* (GB) McLaren-Mercedes + 8 kör h.
* Kiesett, de értékelték
 
Leggyorsabb kör: 1:17,296 (155,557 km/h) S. Pérez, Sauber-Ferrari (a 49. körben)
 

1 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr484549447

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: It wasn't particularly straightful (Monte Carlo) 2012.05.27. 21:46:22

Ez volt az a verseny, ahol az átlag néző nem sokat vesztett azzal, ha a rajt után bealudt vagy elkapcsolt. Az események zöme ugyanis az első körben lezajlott, és bár a feszültséget a futam egésze alatt tapintani lehetett, így magam egy cseppet sem é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simon weber 2012.05.27. 20:27:00

A szabálytalan padlólemezről mit lehet tudni? Már a verseny előtt, de a közvetítés folyamán is többször emlegették az RTL-el a kommentátorok, hogy a Red Bull egy lyukat vágott a padlólemezbe, ami állítólag szabálytalan és akár óvás is lehet belőle. Szujóék hallottak valamit?
Száguldó cirkusz