HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

WTCC, Portimão: Lehetett volna jobb – de rosszabb is

2012.06.03. 18:05 Real Simon says

Kettős Chevrolet-sikerrel zárult a túraautó-világbajnokság (WTCC) portugáliai fordulója: az első futamot Yvan Muller, a másodikat a képregényhős, Michel Vaillant szerepét játszó Alain Menu nyerte. A Zengő Motorsport számára a pohár félig tele lehet, félig meg üres. Miután nem hiszünk abban, hogy az autósport szerencsejáték lenne, íme a tények: Michelisz Norbi kettős pontszerzéssel, Wéber Gábor egy kieséssel és egy 12. hellyel távozik Portimãóból. 
 
Szép kilátásokkal indult Wéber Gábor versenynapja, de egy 12. helynél többre ezúttal sem futotta (Fotó: WTCC Media)
 
Michelisz Norbert szombaton a 3., Wéber Gábor a 7. rajthelyet szerezte meg az első futamra, így a magyar autósportrajongók joggal reménykedtek kiugró eredményekben a vasárnapi versenyeken. Ez csak részben valósult meg. Norbi az első futam rajtjánál vesztett egy pozíciót Rob Huffal (Chevrolet) szemben, de végig megtartotta a negyedik pozíciót, ezzel újabb győzelmet szerzett a privátversenyzők számára kiírt Yokohama-kupában. A második futam nem alakult ilyen szerencsésen a számára, de – miután az autósport mégsem hazárdjáték – legyünk elégedettek azzal, hogy miután a második körben visszaesett a 12. pozícióba, visszaküzdötte magát hetediknek, s végül a 10. helyen intették le. 
 
Repülőrajt Portimãóban: Huff máris előzi Micheliszt a harmadik helyért, Muller pedig Tarquinit a vezetésért (Fotó: WTCC Media)
 
Az első – repülőrajtos – futam rajtjánál Yvan Muller a jobban tapadó külső ívre helyezkedett, ennek köszönhetően már az első kanyarból a francia jött ki vezető helyen, Gabriele Tarquini előtt. Csapattársa, Huff lerajtolta Micheliszt, az angol a harmadik, a magyar autós a negyedik helyre telepedett rá. Wéber Gábornak nem sikerült a rajtja, a hetedikről a 12. pozícióba esett vissza. A 27-es rajtszámú BMW pilótája az első kanyarban még kimaradt egy lökdösődésből, de az első kör felénél, a domb tetején kialakult csetepatéból már jött ki ilyen szerencsésen. Pepe Oriolá Seatja keresztbe állt, s az elkerülő manőverbe kezdő Alekszej Dudukalo és Stefano D'Aste lement a pályáról. Az orosz kocsija azonban a visszatérése közben megcsúszott, a takarásból érkező Wéber pedig a bukkanó tetején belerohant a Seatba. Ezzel Gabi versenyének befellegzett, sőt, kérdésessé vált, vajon a Zengő-csapat szerelői rendbe tdják-e hozni a 320TC-t a második futam rajtjáig?
 
Muller 1,3 másodpercre növelte előnyét Tarquinivel szemben, ami nagyjából állandósult a versenyen. Huff a harmadik helyen egyre inkább elhúzott Michelisztől, akit a remekül rajtoló (a 9. helyről ötödiknek feltörő) „Michel Vaillant” (Alain Menu) követett. Ez lett a befutási sorrend is, Tom Coronel jött be hatodiknak, de a hollandnak köze nem volt Micheliszhez, aki ismét a legjobb BMW-pilóta lett. A Yokohama-kupában aratott győzelme révén Norbi két pontra felzárkózott a privát indulók pontversenyét vezető Oriolá mögé.
 
 
A második futam előtt fordult a kocka, és fordult a rajtsorrend is: a WTCC-s szokásoknak megfelelően Menu és Tom Coronel indulhatott az első sorból, míg Wéber a negyedik, Michelisz a 8. rajtpozícióból várta a piros lámpák kialvását. Wéber autóját sikerült összepofozni, de a rajtnál nem működött a BMW startrendszere: Gabi állva maradt a negyedik pozícióban. 
 
Menu megtartotta a vezetést a rajtnál, mögé Coronel, Oriolá és az újonc Alberto Cerqui sorolt be, Michelisz Norbi pedig – Monteiro megelőzése után – az 5. helyre jött előre. Wéber utolsóként rugaszkodott el, de több szép előzés és a többiek kakaskodása miatt hamarosan a 13. helyre zárkózott fel. Norbi a második forduló közepén, a dombtetőn lévő kanyarban belement egy csetepatéba, lesodródott a pályáról, és mire visszatért, sok pozíciót vesztett. Michelisz a 12. helyre esett vissza, de a 6. körben – Monteiro és Macdowall megelőzése után – visszakapaszkodott nyolcadiknak. Két körrel a leintés előtt már hetedikként körözött, de a BMW az utolsó körben rakoncátlankodni kezdett, így végül tizedikként intették le a hímesházai pilótát.

Michelisznek az első futamon megszerzett 4. helye győzelmet ért a Yokohama-kupában, így felállhatott a dobogóra Portugáliában
 
Miközben Menu 6 másodperc fölé növelte előnyét Oriolával szemben, Coronel pedig egy kicsúszás után visszaesett harmadiknak, a negyedik helyért alakult ki látványos csata Tarquini, Muller, Huff és Cerqui között. Tarquini végül nem bírta a Chevyk nyomását, a 8. körben keresztbe fordult a pályán, így Rob Huff elment mellette. A sorrend az élen ezek után már nem változott, így Alain Menu (akinek még a haját is befestették, hogy még jobban hasonlítson gyerekkori képregényhősére) beteljesítette a mesebeli történetet. A svájci veterán még pénteken kijelentette: „Ezen a hétvégén Michel Vaillant bőrébe bújok, aki a világ legjobb autóversenyzője: mindig nyer.”
 
Igazat beszélt, mint a mesehősök általában.
 
WTCC Race of Portugal, Portimão, Circuito do Algarve
Az 1. futam (11 kör) végeredménye:
 
1. MULLER (FRA) Chevrolet Cruze 1.6T          21:20,620 perc
2. TARQUINI (ITA) Lukoil SEAT León WTCC +0,336 mp.h. 
3. HUFF (GB) Chevrolet Cruze 1.6T +0,951”
4. MICHELISZ (HUN) Zengő BMW 320TC         +6,699”
5. MENU (CH) Chevrolet Cruze 1.6T +13,669”
6. CORONEL (NL) ROAL BMW 320TC +17,053” 
 
A 2. futam (11 kör) végeredménye:
1. MENU (CH) Chevrolet Cruze 1.6T   21:34,180 perc
2. ORIOLÁ (SPA) Tuenti SEAT León    +3,200 mp.h.
3. CORONEL (NL) ROAL BMW 320TC    +5,160"
4. HUFF (GB) Chevrolet Cruze 1.6T      +6,961"
5. MULLER (FRA) Chevrolet Cruze 1.6T +8,280"
6. CERQUI (ITA)  ROAL BMW 320TC     +8,626"
...10. MICHELISZ (HUN) Zengő BMW 320TC +18,128"
12. WÉBER (HUN) Zengő BMW 320TC   +23,542"
 
A világbajnokság állása 14 futam után:
 
1. Yvan Muller, 245 pont
2. Rob Huff, 227 p.
3. Alain Menu, 210 p.
4. Tom Coronel, 140 p.
5. Gabriele Tarquini, 134 p.
6. Pepe Oriolá, 107 p.
7. Michelisz Norbert, 106 p.
8. Stefano D'Aste, 84 p.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr814563194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz