HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

F1-es pilótapiac: Semmi sem változik 2013-ban?

2012.07.12. 17:35 Real Simon says

Miután Mark Webber újabb egy évre aláírt a Red Bullhoz, már csak a Ferrarinál, a Mercedesnél, a Lotusnál és a McLarennél szabadulhatnak fel helyek 2013-ra. De ha jobban a kártyák mögé nézünk, megeshet, hogy semmi sem változik a nagycsapatoknál, maradnak az idei pilótafelállások.

VMM_12BRI09_Hamilton_600.jpg
Lewis Hamilton hat év után kifelé nézeget a McLarentől - de lehet, hogy a végén mégis a wokingiak kínálják számára a legjobb lehetőségeket (Fotó: McLaren)

A Red Bull Racing kedden jelentette be, hogy újabb egy évvel meghosszabbította Mark Webber szerződését, így 2013 végéig biztos, hogy az ausztrál marad Sebastian Vettel csapattársa. A Ferrarinál Fernando Alonso, a McLarennél Jenson Button, a Mercedes AMG-nél Nico Rosberg, a Lotusnál pedig Kimi Räikkönen helye tűnik biztosnak, az érvényes szerződések alapján. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy Felipe Massa, Lewis Hamilton, Michael Schumacher és Romain Grosjean helye viszont kiadó. Elvileg.

A pilótapiac alakulása három kulcskérdés körül forog. Az első, hogy a Ferrari valóban meneszteni akarja-e Massát. A második, hogy a Mercedes nyugdíjba küldi-e a 43 évesen sokadvirágzását élő Michael Schumachert. A harmadik pedig az, hogy Lewis Hamilton valóban el akarja-e hagyni a wokingi alakulatot, amely 13 éves kora óta egyengeti, finanszírozza a pályafutását.

F12012SILVER_Webber_600.jpg
Mark Webber silverstone-i győzelme nemcsak 25 pontot, hanem új Red Bull-szerződést is hozott a konyhára. Az ausztrált korábban a Ferrarival is kapcsolatba hozták (Fotó: Jiri Krenek/Active Pictures)

Az Alonso-Hamilton páros létrejötte több ok miatt is valószerűtlen a Ferrarinál. Legfőképpen azért, mert ők ketten egyszer már okoztak kellemetlenségeket egy másik csapatnál (a McLarennél, 2007-ben), másrészt, mert Fernando Alonso nemrég bevallotta: van beleszólása abba, hogy a Ferrari kit szerződtessen csapattársának. Két dudás ritkán fér meg egy csárdában, különösen Maranellóban, ahol évtizedes hagyomány, hogy első- és második számú pilótát tartanak. A karrierje csúcsán lévő Hamilton pedig sohasem menne bele abba, hogy bárkinek a vízhordója legyen.

Lewis számára a másik lehetőség a Mercedes AMG lehet, ahol ősrégi ellenfele és jó barátja, Nico Rosberg oldalán, egyenlő feltételek mellett versenyezhetne. Itt Michael Schumacher szerepvállalása a kérdéses. A 43 éves kerpeni titán hét szerencsétlen futam után (ha jókora mázlival is, de) Valenciában végre újra felállhatott a dobogóra, és Silverstone-ban is jól versenyzett, éppen Hamiltont fosztotta meg a hetedik helytől a Brit Nagydíj hajrájában. Norbert Haug csapatvezető azt ígérte, „még ezen a nyáron” (legkésőbb a július végi Magyar Nagydíjig) nyilatkoznak arról, hogyan képzelik el a jövőt. Schumacher azonban kijelentette: szeretne a csapattal maradni, de nem siet, ő csak október környékén dönti el, készen áll-e a folytatásra. Kérdés, vajon a Mercedes AMG megteheti-e, hogy ilyen sokáig vár Schumi döntésére?

ValenciaGP_Massa_600.jpg
Felipe Massa 2009-es hungaroringi balesete óta nem szűnnek a brazil elbocsátásáról szóló pletykák. De javuló teljesítménye alapján talán mégis maradhat a Ferrarinál... (Fotó: Ferrari Media)

Miután a Ferrarinál nagyon nehéz lenne egyenlő feltételeket kiharcolnia Alonso mellett, a Mercedes AMG pedig nem tartozik a három legjobb csapat közé (ahol reális esélye lenne a világbajnoki címre), Hamilton szempontjából nagy az esély arra, hogy végül mégis a McLarennél marad. Ehhez két objektív ok – a jobb fizetés, illetve a versenyképes autó – mellett egy kemény szubjektív feltételt is támasztott az angol: a jövőben nem áll szándékában átadni a futamgyőzelmekért kapott trófeákat a McLarennek (Ron Dennis elnök ezt minden pilótájától, még Alain Prosttól és Ayrton Sennától is megkövetelte, csupán replikákat kérhettek maguknak).

Hamilton számára a Lotus csak vészmegoldásként jöhetne számításba. Kimi Räikkönen tavaly decemberben kétéves szerződést írt alá az enstone-i gárdával, így a finn helye bombabiztos. Tekintve azonban, hogy Romain Grosjean teljesítménye nemcsak, hogy nem marad el a 2007-es világbajnokétól, hanem az edzések és versenyek tekintetében egyenesen jobb Kimiénél (Grosjean a 2012-es idény egyik legkellemesebb felfedezése), szinte biztos, hogy a francia is számíthat a hosszabbításra. Nem mellékesen azért, mert Räikkönen 10 millió euró körüli fizetése mellett Hamiltonnak is hasonló gázsit kellene kigazdálkodni, miközben Grosjean ötödannyiért is elvégzi a feladatot – és nem is rosszul.

F12012SILVER_Schumi_600.jpg
Michael Schumacher mindent elkövet, hogy 43 éves fejjel is vonzó alternatíva maradjon a Mercedes AMG számára (Fotó: Jiri krenek/Active Pictures)

Sokan már tavaly arra számítottak, hogy a Ferrari kiadja Felipe Massa útját. A brazil gyengén kezdte a 2012-es szezont is, de a brazil a Monacói Nagydíj óta belehúzott, Silverstone-ban pedig kifejezetten jó versenyzéssel szerezte meg a negyedik helyet. Ezek alapján már úgy tűnik, Massa egyre több kritikust állít a maga oldalára, Alonso pedig hülye lenne egy hozzá hasonló mentalitású (és erősségű) pilótát beengedni a rózsakertbe. Massa tehát – a jelek szerint – mégis csak maradhat a Ferrarinál, ahogy jó esély látszik arra, hogy Schumacher is marad a Mercedesnél. De ha mégsem, akkor jöhet a Mercedes „kis kedvence”, Paul di Resta, aki 2010-ben megnyerte a DTM bajnoki címét a sváboknak, és akinek az idény végén lejár a szerződése a Force Indiánál.

DiResta_ForceIndia12.jpg
Paul di Resta nagy álma válna valóra, ha a DTM-ből visszatérve egy topcsapatnál kötne ki az F1-ben. A Mercedesnél nem titkolják, hogy a skót is benne van a kalapban 2013-ra (Fotó: Force India)

Utóbbi teóriát támasztja alá a Force India-tulajdonos Vijay Mallya nyilatkozata, aki a spanyol Auto Hebdónak így beszélt: „Hadd fogalmazzak úgy, hogy eddig kis szerencsével mindegyik tesztpilótánk beülhetett a versenyautóba. Miért kellene ennek most másként lennie?” Kifejezetten jó hír ez a jelenleg sorban álló tesztpilóta, Jules Bianchi számára (akit a Ferrari Driver Academy támogat a háttérből). Di Resta pedig szabadon távozhat – a Mercedeshez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr44650026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz