HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kiss Pál Tamás: Pezsgőzés után büntetés a Hungaroringen

2012.07.30. 13:26 Real Simon says

Pályafutása egyik legjobb és legemlékezetesebb versenyét futotta vasárnap, a Hungaroringen Kiss Pál Tamás. Az Atech GP magyar pilótája a 14. helyről indulva a dobogóra hozta fel esőre beállított versenygépét a GP3 félig esős, félig száraz második futamán, így hazai szurkolói előtt felállhatott a dobogóra. Utólag azonban 20 mp-es időbüntetést kapott, így végül tizedikként zárta a hétvégét.

KPT_Hungaroring_dobR600.jpg
Kiss Pál Tomi még locsolhatta a pezsgőt a Hungaroring dobogójáról, utólag azonban megbüntették, így ugrott a dobogós helyezés (Fotó: Paolo Pellegrini/GP3)

A szombati időmérő edzésen még motorproblémák hátráltatták a miskolci versenyzőt, emiatt csak a 20. rajtkockát tudta megszerezni az első futamra. A gyengélkedő motor miatt közel sem ment tökéletesen az autója az egyenesekben, Tomi azonban ennek ellenére – főként remek rajtjának köszönhetően – feljött a 14. helyre. Ez is kellett azonban a vasárnapi remekléshez, hiszen így a második futamot már valamivel jobb pozícióból kezdhette meg.

Vasárnap reggel aztán, körülbelül egy órával a második GP3-as futam rajtja előtt leszakadt az ég a Hungaroringen, aminek Kiss Pál Tamás örült legjobban a mezőnyből. A magyar tehetség mindig is szeretett esőben autózni (ezt idén már a silverstone-i szabadedzésen is bizonyította egy remek második hellyel), és most ismét eljött az ő ideje. Eltűntek az autók közötti sebességbeli különbségek, és az egyéni képességek, az improvizáció került előtérbe.

Tomi tökéletes rajttal ötödiknek jött előre az első körben, azaz kilenc pozíciót javított a rajthelyezéséhez kpest. A második fordulóban feljött a 4. helyre, majd a harmadik körtől kezdve elkezdte szállítani a leggyorsabb szektoridőket, és a következő körben mindenkinél több mint egy másodperccel gyorsabb volt a vizes pályán. Hamar utolérte a vezető hármast – amelyben a finn Matias Laine, az amerikai Conor Daly és a bajnoki éllovas, Aaro Vainio autózott – de nem bocsátkozott velük csatába. Ehelyett hét körrel a leintés előtt – az élmezőnyből elsőként – kihajtott a boxutcába, hogy slickgumikra váltson.

Merész húzásnak tűnt a kiállás, hiszen a pályán helyenként még bokáig érő víz állt, a nyomvonal viszont kezdett felszáradni. Tamás már látta maga előtt a vezetőket, amikor kiállt a boxba, de a döntés tökéletesnek bizonyult, hiszen körönként 8 másodperccel gyorsabb köröket tudott futni, mint az esőgumikon lavírozó éllovasok. Három körrel a leintés előtt így Tamás már újra a hatodik, két körrel a célvonal előtt az ötödik, míg egy körrel a kockás zászló előtt már a negyedik helyen haladt. Az utolsó körben egy szenzációs manőverrel egyszerre két riválisát előzte meg a 2-es kanyarban, ezzel feljött a második helyre, ám a slickgumikon rajtoló (és ennek megfelelően száraz pályás beállítást használó) riválisa, Patric Niederhauser megelőzte őt az utolsó előtti kanyarban. Kiss Pál Tamást végül a nagyszerű 3. helyen intették le.

KPT_Hungaroring_R2.jpg
A 21 éves  miskolci pilóta az esőnek köszönhetően megvillanthatta gyorsaságát és ügyességét a Hungaroringen

"Reggel, ahogy felkeltem és hallottam, hogy kopog az eső az ablakomon, elmosolyodtam és rögtön hívtam a versenymérnökömet, hogy full esős beállításokat kérek” – mesélte a 21 éves miskolci pilóta. „Az első kör fantasztikusan sikerült és azután is gyorsabb tudtam lenni a vizes pályán, mint a többiek, elképesztő módon élveztem a vezetést. A csapattal is remek volt az összhang. Pont elment a rádió, amikor készültem kijönni a boxba, ennek ellenére behajtottam, lesz, ami lesz. De abban a pillanatban visszajött a rádió, és szólt a csapat, hogy menjek ki. Úgy gondolom, jó döntést is hoztunk, úgyhogy csodálatos volt ez a futam minden szempontból" – mesélte fülig érő szájjal Tamás.

"Az egyetlen, amit picit sajnálok, hogy ha elég gyorsak vagyunk száraz pályán, akkor meg is nyerhettem volna a versenyt, hiszen a végén a slickgumikon két riválisom is visszaelőzött, ezért végeztem a 3. helyen. Most már a dobogó mindegyik fokáról van egy-egy kupám a GP3-ban, és ez a hungaroringi úgy érzem, különösen jól mutat majd a vitrinemben" – mondta közvetlenül az eredményhirdetés után Tomi.

Ezután következett a fekete leves. Tamás utólag 20 másodperces büntetést kapott, amiért a boxutcából kifelé jövet áthajtott a fehér vonalon. (Ennek a büntetési tétele egy boxutcán áthajtásos büntetés, ám miután a döntés csak a verseny után született meg, automatikusan 20 mp-et írtak hozzá a magyar autós eredményéhez.) A pilóta belátja, hogy hibázott, de állítja, hogy a vizes pályán nem lehetett látni a fehér vonalat, ez vezetett a szerencsétlen incidenshez.

A hungaroringi hétvégét nulla ponttal záró Kiss Pál Tamás a GP3-as bajnokság 12. helyén áll, 36 ponttal.

GP3, Hungaroring. A 2. futam eredménye (16 kör):

1. A. F. da Costa (POR) Carlin 30:36,220 perc
2. P. Niederhauser (CH) Jenzer + 11,929 mp.h.
3. A. Brundle (GB) Carlin          + 13,440”
4. T. Ellinas (CYP) Marussia Manor +18,987”
...10. Kiss Pál Tamás* (HUN) Atech GP + 32,289”
* 20 mp büntetőidő hozzáadása után

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr934686558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz