HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A halhatatlanság ára, avagy hol szúrta el Schumacher?

2012.10.02. 20:18 Real Simon says

Michael Schumacher rajongóinak nagyobbik része meg van győződve arról, hogy kedvencükkel kicseszett a Mercedes. A higgadtabbak szerint Schumacher eredményei a fizetéséhez képest nem voltak elég jók a Mercedesnek. Félő azonban, hogy szembe kell nézni azzal a verzióval, miszerint Michael hibát követett el azzal, hogy saját legendája halhatatlanságára alapozta a jövőjét.

Merci_kormany_ITAres600.jpg
Miközben Schumacher húzta az időt, a Mercedes maghoz ragadta az irányítást. A hétszeres világbajnok taktikája visszafelé sült el (Fotó: Mercedes AMG)

Amióta kiderült, hogy Lewis Hamilton veszi át Michael Schumacher helyét a Mercedesnél, a hétszeres világbajnokkal pedig előfordulhat, hogy nem talál helyet 2013-ra a száguldó cirkuszban, forronganak az indulatok Németországban. A sajtó és a Schumi-drukkerek lázasan találgatják, vajon miért penderítették ki ilyen hűvösen a Mercedestől, és vajon merre vezethet a hétszeres világbajnok útja?

Németország legnagyobb példányszámú napilapja, a Bild egy autóstoposhoz hasonlította Schumachert, akit felvettek egy Mercedesbe, de kitették az út szélén. A német RTL F1-es szakkommentátora, Christian Danner úgy fogalmazott: „a Mercedes jéghidegen felszolgálta és elfogyasztotta Michaelt”.

Az egyik leghitelesebb szaklap, az Auto, Motor und Sportamely közeli kapcsolatban áll Norbert Haug sportigazgatóval, lévén, Haug 1989-ig a lap főszerkesztője volt – úgy tudja, Schumacher szerződés-hosszabbítása sokáig formalitás volt csupán. A stuttgartiak egész nyáron Schumi igenjére vártak, ám az nem érkezett meg. Michael konokul tartotta magát elhatározásához, hogy csak októberben dönt a saját jövőjéről – de a Mercedes ezt nem várta (nem várhatta) meg.

Norbert Haug az Auto, Motor und Sportnak elmondta: „Michael tudott arról, hogy a csapatunk keresi az utódját. Tájékoztattuk őt erről, amit ő tudomásul vett.” Schumachertől már a júliusi Német Nagydíj idején, Hochenheimben egyértelmű választ vártak az elképzeléseivel kapcsolatban, amikor négyszemközti megbeszélést folytatott a Daimler-Benz konszern igazgatójával, Dieter Zetschével. Miután azonban ezt nem kapták meg (Schumi akkor mondta először, hogy majd csak októberben dönt a folytatásról), elkezdtek alternatívákat keresni. Hamiltoné mellett Sergio Pérez neve is felvetődött Nico Rosberg következő csapattársaként, de az angol világbajnok a jelek szerit vonzóbb lehetőségnek tűnt, mint a viszonylag rutintalan mexikói.

Schumacher_MONZA_res600.jpg

Hogy mennyire az utolsó pillanatban került pont Hamilton leszerződtetésére, azt mutatja, hogy Martin Whitmarsh elmondta: csak két nappal a szerződés aláírása előtt értesült arról, hogy Lewis tényleg elhagyja a McLarent. Maga Hamilton hívta fel telefonon Ázsiából, és egy hosszú beszélgetés során vázolta, miért döntött a Mercedes mellett. Whitmarsh egészen addig azt hitte, hogy miután nagyjából tartani tudták a Mercedes által ajánlott fizetést (évi 25 millió eurót), Lewis nem fogja otthagyni a McLarent. Tévedett.

A német lapok közben a Schumacher-legenda elmúlása fölött szomorkodnak. A berlini Der Tagesspiegel tudósítója valószínűleg nem jár messze az igazságtól, amikor így fogalmaz: „Három éven keresztül (Schumi) minden hibája ellenére mögötte állt a Mercedes. De a tragikus szingapúri események után [Schumacher hátulról csúnyán beleszállt Jean-Eric Vergne Toro Rossójába, mindkettejüket kiütötte a versenyből – S.I.] megfordult a hangulat. Hamilton hirtelen nagyon vonzó lehetőségnek tűnt.”

Ahogy ilyenkor lenni szokott, megindultak a találgatások a hétszeres világbajnok jövőjéről. Menedzsere, Sabine Kehm szerint jelenleg „50-50 százalék az esélye, hogy Michael folytatja, vagy abbahagyja”; korábbi pártfogója, Willi Weber viszont a jelek szerint még hisz a csodákban. „Ha én lennék Michael menedzsere, azonnal autóba ülnék és meg sem állnék Maranellóig. Még lehúzhatna egy-két évet a Ferrarinál.”

Az igazság az – és ezt a vérmes Schumacher-rajongók nehezen akarják elfogadni – hogy Schumacher éppen azért szerződött a rivális Mercedeshez, mert a Ferrarinál 2007 végétől nem tartottak igényt a szolgálataira. Sem versenyzőként, sem tanácsadóként; a tesztpilótai állást pedig a német utasította vissza. Schumachert jelenleg sokkal több dolog köti a Mercedeshez, mint a Ferrarihoz, ebből következik, hogy a jövőjét is inkább a stuttgartiak vonalán lehet elképzelni.

Schumacher persze még elmehet a Sauberhez versenyezni. Ám ha a svájci csapat jövőre nem tud versenyképes autót adni alá, félő, hogy a kerpeni tovább rombolja a Mercedesnél alaposan megkopott renoméját. Egyedül akkor érdemes komolyan venni Peter Sauber ajánlatát, ha – ahogy hírlik – tulajdonrészt is kap az istállóban. Így hosszú távra bebiztosíthatná a jövőjét, csapatvezetőként. A Williamsnél is lehúzhatna még egy-két szezont, ám utóbbira aligha lenne esélye. Ez pedig felelőtlen döntés lenne egy nyugdíjkorhatárhoz erősen közelítő F1-es versenyző számára.

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr594816532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JFK 2012.10.03. 10:15:22

Biztos benne a szerző, hogy ez igaz?
"...Schumacher éppen azért szerződött a rivális Mercedeshez, mert a Ferrarinál 2007 végétől nem tartottak igényt a szolgálataira. Sem versenyzőként, sem tanácsadóként; a tesztpilótai állást pedig a német utasította vissza. "
Nekem úgy rémlik, hogy még 2008-ban is tesztelt F1-es autóval a Ferrarinak, arról pedig nem is beszélve, hogy Massa balesete után a Ferrari felkérte a brazil helyére, csak a nyaksérülése miatt végül ez meghiúsult.

nemorino 2012.10.03. 10:23:43

@JFK: Amikor Massa helyére beugró lehetett volna, már eldöntött tény volt, hogy a csapatot a jövőben Alonsóra építik. Alonso nyilván nem tapsolt volna annak, hogy Schumacher mellett kelljen harcolnia a csapat vezető pilóta státszáért - noha utólag látszik, hogy nem lett volna neki nagy kihívás. Schumacher körül elfogyott a mozgástér a Ferrarinál, Raikkönen nem kért a tanácsaiból, Alonso sem kért volna. Se pilóta, se tanácsadó... csak haknizni maradhatott volna, ennél meg többre tartotta magát.

Luighi 2012.10.03. 10:25:01

"Ennek a szerencsétlennek" senki se mondta eddig: a csúcson kell abbaHAGYNI!

Mit akar? Le akarja küzdeni magát smittpalink szintjére?

ccvv 2012.10.03. 10:29:08

Igazán nagy ember. Volt. Jókor volt jó helyen, Jó autó volt alatta, évtizedeken át nem is hibázott. A csúcson kellett volna abbahagyni.

ccvv 2012.10.03. 10:35:15

@Luighi: hát igen, egyre lehet csak gondolni, de hét perccel megelőztél :)

JFK 2012.10.03. 10:35:48

@nemorino:Még ha lehet is igazság abban amit írtál, nem gondolom, hogy a cikkből a hozzászólásomban idézett két mondat helyes lenne :)

ccvv 2012.10.03. 10:35:59

ja nem néggyel... :p

mennyi?husz! 2012.10.03. 10:49:23

Az is problema, h tul sok vilagbajnok van a mezonyben most. Ezt igy fura kimondani de igy van. Nem jo. Egyszeruen mindenki sir. 2 vb pilota nem fer meg egy csapatban. X csapathoz egy vb melle nem akar egy masik vb-ok szerzodni sot mar lassan egy nem vb pilota se igazan mert tudja csak az "arnyekban" lesz nem is feltetlen a tehetsege miatt hanem a supportalas vegett. Shumit en amugy nem akarnam meg 1x Ferrariban latni de mehetne nyogtan Sauberhez mert a ujboli turbo korszak amugy atrendezheti rendesen majd az eroviszonyokat. Addig maradhatna legalabb egy evet azokkal az autokkal es ha 2014 -ben se remekel akkor tolem mehet vegleg.

2012.10.03. 10:51:29

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Mercedes egyik évben sem volt versenyképes. Rosberg egyike azon kevés pilótának, aki gyakorlatilag minden versenyen célba ér pontszerző helyen, de az aktuális 3 sztárcsapat versenyzőit a pontversenyben eddig képtelen volt befogni. Pedig valószínűleg gyors is, hisz majdnem minden versenyen Schumaher előtt végzett. Szóval lehet, hogy a csúcson kell abbahagyni, de ezzel a kocsival eleve reménytelen volt az élbolyba tartozni.

leganza 2012.10.03. 10:55:56

Miért nem látja be, hogy VÉGE?
A büdös életben nem szurkoltam neki, de el kell ismerni a tehetségét, hogy a ferkát gyakorlatilag a nyakig érő f@sból húzták ki anno hárman. A vörösök azóta vannak a toppon, bár közel sem ragyognak olyan fényesen, mint sumi idejében. Emlékszem egy magyar nagydíjra, mikor brawn szólt suminak, hogy ha győzni akar, akkor 3 kerékcsere kell és közben pole-s körök. Akkor megcsinálta, győztek(sajnos...), ma ugatni sem tudna ehhez. Na ezekre kellene a ferkának nagyon emlékeznie, mert ha elfogadná(HA???), akkor baromi sokat tudna tenni a spanyol állkapocsért is + harcolhatnának a konstruktőri címért is. Egyébként ritka undorító egy csapattól, hogy már most 2014-re épít, ráadásul vettellel, mikor még ott a spanyol, aki ugye nem 70 éves.....gondolom a santander majd kiugrott a bőréből, mikor lenyilatkozták....
Egy szó, mit száz.....acsarkodjanak nyugodtan, úgyis jön egy finn, aztán megnyeri az egészet....

mennyi?husz! 2012.10.03. 11:10:47

Amugy az eredeti kerdesre valaszolva ott szurta el, h rosz csapathoz szerzodott ujra. Az egy dolog, h az egykori merci azaz Brawn GP vb autojaba ult de az annyira boritekolhato volt labdaba se fognak rugni utana. A BGP autok gyakorlatilag csalassal nyertek vb-et. Kihasznaltak egy kiskaput a szabalyok nem megfelelo megfogalmazas vegett amit igy hivatalosan persze ne lehetett meg ovni. Annyire egyertelmu volt, hogy 2010-ben ez a csapat Mercedes neven nem fog semmit felmutatni.

rocsipeti 2012.10.03. 11:40:33

az gondolom eszetekbe sem jut, hogy ez a faszi magasról szarik a mások - köztük a mi - véleményére, és egyszerűen élvezi a vezetést? fontosabb neki, hogy jól érezze magát, mint a legendája fenntartása? ha ez lenne neki a fontos, akkor nem jött volna vissza.

Poita not Peter! 2012.10.03. 11:44:46

Schumacher a király és az is marad amíg valaki más nem nyer több mint 7 VB-t!Minden idők legjobbja.

olimpiam 2012.10.03. 11:50:09

tipikus sportoló. nem tud kiszállni és időben abbahagyni, megfelelő időben civil életet kiépíteni.
sajnálatos és szánalmas is egyben.

mojszipupi 2012.10.03. 11:54:42

Az a helyzet h mindenki várta a csodát és magyarázta azt h Rosberg miért gyorsabb rendre nála. Én azt mondom Sumi bőven elfér a mai F1 ben de ne várjunk már tőle dobogókat rendszeresen. A huszonéves fiatalok akik teli vannak ambíciókkal tervekkel és kellő őrültséggel igen nehéz megverni. Rengeteg nagyon fiatal pilóta van a mezőnyben akik még fűt a vágy. Sumi sztem inkább egy szikla stabil tesztpilóta aki hajszálra megmondja a mérnöknek mit hogyan érez. Innentől ezt kéne csinálnia nem is kérdés. Neki már nem feladata a kockázat. De a tudása meg szinte mindenkinél többet ér, ezt a világbajnoki sikerei azt hiszem egyértelműen megmagyarázzák.

WesT 2012.10.03. 12:16:11

Akkor jó lenne, ha megnéznétek a helyezéseket idén. Amikor nem állt meg az autó alatta, vagy nem bakizott, szinte minden esetben Rosberg előtt volt. Egy fatális hülyeség hogy már lassú... Olvastam talán a sky f1-en egy cikket, ahol azt számolták ki, hogyha nem állt volna meg alatta idén az autó, hol lenne most a vb-n. Szezon közepén volt talán olyan pillanat, mikor vezetett volna...

Szar alatta az autó, szar a mercedes, mint csapat, Brawn-nak bejött a 2008-as visszatérés, azóta pocsék, amit csapatvezetőként művel.

Én nagyon örülnék, ha visszamenne a ferrarihoz, kapna egy normális autót, simán ott lenne az élen.

A szvsz. sauber nem opció, nem fog odamenni.

Szinte biztos vagyok benne, hogy így nem hagyja abba, felesleges is erről spekulálni. Szerintem győzelem, vagy halál alapon gondolkozik tovább.

(Amúgy ezt utálom a sajtóban. Ha 1 pilótának jó futama van, ő az isten. Ha rossz, akkor le van hordva mindennek. Lsd. Monaco. Tolják a szennyet az ember elé, azok meg mint a birkák...)

Hajrá öreg!

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2012.10.03. 12:27:26

"Az egyik leghitelesebb szaklap"? Ez nem tudom eldönteni hogy dicséret v. lehúzás :) Meg úgy amúgy ez vmi olyan mint a Richter skála?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.03. 12:32:52

Véletlenül senki sem lesz hétszeres világbajnok. A "miért nem hagyta abba a csúcson" kérdésre meg az a válasz valószínűleg, hogy ezt szereti, ez az élete. Tele lett a töke a horgászással. Az az ember egy gladiátor, én sosem voltam Schumi rajongó, de az ilyen egyéniséget csak tisztelni lehet. Nagyon örülnék, ha még egyszer futamot nyerhetne.

WiZARD 2012.10.03. 12:35:18

Nem értem miért gáz, hogy nem hagyta abba.
Ő élvezi, szereti, a 7 VB címet senki nem veszi már el tőle.

1kutya 2012.10.03. 12:41:10

én a helyében beszállnék az öreg Sauber mellé (pénze dögivel), még 1-2 évet versenyeznék (kipróbálnám a turbokat is), aztán beállnék csapatfőnöknek. de ő tudja...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.10.03. 12:54:03

Hát, én a helyében nem erőltetném ezt tovább.
Mondjuk arra is kíváncsi leszek, Hamilton mit tud majd a Mercinél, mert szerintem nem olyan jó az a vas, mint a McLaren.

notib 2012.10.03. 13:00:43

@olimpiam: hát Te szánalmasan hülye vagy, Schumi jövője abszolút rendben van, Ő már nem a pénzért, hanem a versenyért hajt, neki ez az élete, ezt szánalmasnak nevezni, elég szánalmasan idióta dolog....

kasu 2012.10.03. 13:03:30

Miért szakad meg a szívünk érte? A németek lehetnek németek (ha mi ilyen alapon lelkesednénk egy magyarért, akkor mi nacionalisták lennénk, ugyebár, sokaknak) szóval lelkesedhetnek a vérükért, a NÉMET világbajnokért. De tény, ami tény, nem hozta az eredményeket. Ha hibás benne, ha nem. Csere kell a helyén, olyan, akivel esély van. Suminak volt, de nem élt, nem tudott élni vele, mindegy, az utódnak majd kiderül sikerül-e.
Különben a fénykori Isteni Puskás, aki szent ember, dicsőség övezte és övezze mindörökké! , de beférne-e a mai Reálba? Más idők, a dicsőség pedig mulandó.

notib 2012.10.03. 13:08:36

@mojszipupi: hát Te valószínűleg csak a visszatérése után láttad versenyezni, azért írsz ilyen ostobaságokat....

a 7-ből legalább 4-szer nem a legjobb volt az autója, amikor VB-t nyert, ezt "tesztpilóta" soha nem tudta...

amikor a Benetton és a Ferrari pilótákat cserélt (az egyik Berger volt. aki azért tudott egy-két dolgot a szakmáról)
Bergernek egy apró kérdése volt, hogy a fenébe tudott ezzel a sz..r kocsival Schumi 2 VB-t is nyerni....

Schumihoz csak Fangio fogható,aki viszont mindig a legjobb autóval nyert 5 VB-t....

jellemző Raikkönen dumája is, amikor azt taglalta, hogy miért tartják Schumit a legjobbnak, mert nyert % VB-t ??? szóltak neki, hogy Kimi, nem 5-öt, 7-et....

Kopi3.14 2012.10.03. 13:37:26

@Poita not Peter!: Maximum legeredményesebbje! A kettő meg nem ugyan az.

@notib:Fangioval azonos szinten még ott van Senna, Clark és Prost is.

@Cseh Balázs - Balee: hát, a hitelességével vitába szállnék rendszeres ovlasóként. Pont olyan trágya, mint a többi német autós lap, versenysporti szaklapnak meg óvodai szinten sem lehet nevezni. Olyanból német a Pitwalk létezik egyedül, ha jól tudom.

@mennyi?husz!: gyakorlatilag hülyeséget mondasz, semmi csalás nem volt ott, tökéletesen szabályszerű volt. ezt gyakorlatilag aki elolvasta a szabályt azonnal megértette, felfogta, s várta, hogy legyenek ilyen megoldások.

@JFK: gyakorlatilag a Ferrari megfojtotta a visszavonulása után. Mindig ment a duma, hogy mekkora ember, mennyire fontos, aztán sokáig az utcai autók tesztelésén kívül mást nem csináltattak vele, nem akartak találni neki helyet, pozíciót, ahol használni tudnák. Massa sérülése után meg szinte csak kényszermegoldásként vetődött fel, mintha tényleg nem akarták volna.

mennyi?husz! 2012.10.03. 13:54:34

@Kopi3.14: A fasz! Volt egy szabaly ami nem volt 100% -ig jol megfogalmazva es ezt oltonyos bunozo modon szepen kihasznaltak pont azert mert tudtak nem lehet oket megovni mert "elvileg" a lefektetett szabalyok alapjan nem tilos amit csinatlak. Az FIA csinalt volna segget a szajabol es ismerte volna el a szabalymegfogalmazashoz valo hozza nem erteset he meg ovjak oket es ezert nem tortent ez meg. Voltak az F1-es autok x sabaly szertint meg voltak a BGP autoik F1.1 -ben kb. A kovetkezo evben Mercedes neven labdaba se rugtak pont azert mert mar nem tudtak kihasznalni semmi nem megfeleloen megfogalmazott szabaly modositast.

rekspeiler 2012.10.03. 14:03:33

@rocsipeti: Pont ezt akartam írni én is!:) Nem értem miért fáj egyeseknek, hogy még mindig versenyzik???
Vazz szeret versenyezni a forma 1-ben és ha ezt megteheti miért ne tenné??? Karthikeyan is megteheti, meg is teszi, pedig neki tényleg nem nagyon van keresnivalója az F1-ben.
Coulthard is régebben azt mondta, hogy addig akar versenyezni míg autót kap és még ingyen is bevállalja a versenyzést.

Gekkóó 2012.10.03. 14:31:05

Hibái ellenére is az tény hogy nem versenyképes a mercedes, időnként megcsillant ugyan a reménysugár, aztán elfogytak a gumik, taktikai hibák sorozata. Idén meg a balesetek se kerülték el. Megérdemelt volna egy két győzelmet.

Dallas (a kitiltott) 2012.10.03. 14:52:17

Shumák sosem volt akkora pilóta, ahogy azt sokan gondolják, meg ahogy a sok habzószájú kretént olvasgatom itt.. Pályája elején zseniális volt, de a Ferraris korszakában magasan a legjobb autóval és gusztustalanul szolgasorba kényszerített csapattársakkal nyerte a VB-ket. Erre akár melyik közepesnél tehetségesebb nárcisztikus pilóta is képes lett volna. Ezért örülök, h visszatért, most legalább látszik, h egy azonos autóval és elbánással rendelkező pilóta tönkreverte. Nézzétek meg Kimi hogy tért vissza a hasonlóan középszerű Renaulttal. Tudom, most jönnek a trollok, szerencsére a futamok és pontverseny állása (tavalyi is) engem igazol. Sztem ne hagyja abba, még sok bénázás vár rá.

mennyi?husz! 2012.10.03. 15:40:33

@Dallas (a kitiltott): Azert te se latsz tisztan. Az utolos 3 vb cim az tenyleg konnyen ment a piszkosul jol osszerakott ferkaval anno de a tobbi 4 kurvara nem amit az elejen nyert illeve amit a Benettonal, kozdott o rendesen es nem azert nyere azokat meg mert annyival jobb autoban ult. Amugy meg ha nem lett volna iden annyi muszaki gondja az autojanak ott lenne pontozasban Rosberg mellett. Na meg ha persze nem hibazik ugy mint multkor. Btw ne hogy azt higyuk anno fenykoraban a huszas eveiben nem csinalt ilyen es hasonlo hibakat. Akko is trafalt mast telibe hatulrol (Coulthardot pl.) csak epp mivel vb eselyes volt nem volt ekkora nagy dobra verve, h szar a latasa meg ilyenek...

Az eset:
www.youtube.com/watch?v=TeAuQ2Xem4Q

srank 2012.10.03. 16:09:52

így nem lehet vb-ket rendezni hogy évente változtatnak szabályokat, pontozást , beb*sznak villanymotorokat, mire azok kiélesednének benyögik, hogy 1.6-os motor lesz , beleszólnak a gumi beszállítók versenyébe stb. , követhetetlen majomparádé lett az F1...

el kobra 2012.10.03. 16:23:19

szerintem is maradjon, kívánom, hogy legalább mégegyszer tudjon nyerni.
Miért? mert kíváló képességei vannak és ö tényleg szenvedélyböl és gyözni akarásból versenyez (még ha szar autója van akkor is...a fiatalok közül Alonso hasonlítható hozzá...Vettel még nem).
ha visszaemlékezünk arra a bizonyos Ferrari-Benetton pilotacserére. Alesi (5 év / 1 gyözelem - az is mák volt) + Berger (3 év / 1 gyözelem) egy ritkarossz Ferrarival. 1996-ban szerepcsere és megérkezik az "állatorvos" 2 világbajnoki címmel tarsolyában a piros istállóba és feltámasztja azt a fetrengö lovat...elsö évében nyer 3 futamot, de esélye sem volt az akkori Williamsekkel szemben a vb címre. 1997-ben csak az utolsó futamon bukja a vb címet (söt a 2.helyét is). aztán 1998 McLaren és Mika Hakkinen éve. ha nincs a lábtörése, akkor már lehet, hogy 99-ben 3-szoros világbajnok (hiszen Eddie Irvine is majdnem világbajnok lett).
A 7 világbajnoki cím NEM véletlen!!
Az egy vb cím Buttonnak, na az véletlen...ld részletek a korábbi hozzászólásokból.
Raikkönnen kérdezi, hogy miért Schumi a legnagyobb?...azért mert ö nem csak akkor (volt) gyors amikor jó autója van, mint a hóember. ö is csak a Hamilton-Alonso-McLaren triumvirátusnak köszönheti egyetlen (véletlen?) vb címét. ide megemlíthetném a 2006-os utolsó futamot Interlagosból. Raikkönen védekezett az éppen búcsúfutamán az egész mezönyt körbeautozó Schumi ellen...nem mondom jó ötlete volt, de csak 2 körig, mert a harmadikban elment mellette (de hogyan?!). aki nem emlékszik rá a videómegosztón megtalálja.

Kopi3.14 2012.10.03. 16:29:54

@mennyi?husz!: látszik, hogy még csak a körítést sem olvastad a szabálykönyvben. Világosan volt megfogalmazva mi lehet és mi nem lehet a diffúzornál, hol lehetnek lyukak, hol nem, amelyek alulról láthatóak. Az, hogy a csapatok nagy része kretén volt és képtelen egy egyszerű műszaki szöveget értelmezni, az a saját bajuk volt. Három csapatnak sikerült a feladat.
Az, hogy a szabályt pontosítják nem jelenti, hogy korábban szabálytalan volt, mert az akkori, eredeti szabálynak tökéletesen megfelelt. A jelek szerint viszont nagy érzékenyen érint a téma, ha ennyire ingerlékenyen tudsz csak reagálni róla. Olcsóbb lett volna neked a kenyér más végeredmény esetén?

Kopi3.14 2012.10.03. 16:32:48

@el kobra: nem kéne csak schumachernek tulajdonítani a Ferrari dominanciát. legalább annyira kellett hozzá Todt, meg a többiek is, akik az irányítást, szervezést, műszaki munkát koordinálták.

Kenu 2012.10.03. 16:52:18

Schumacher nem járatta le magát az elmúlt három évben, szerintem kihozta a maximumot ebből az ócska kocsiból.
Az sem igaz, hogy mindig jókor volt jó helyen. Egyszer sem ült bele olyan autóba, amivel bajnok-esélyes lett volna. Ha visszaemlékezünk a Benetton egy többé-kevésbé erős középcsapat volt, amikor Schumacher oda került. A Ferrari pedig történelme egyik mélypontján volt , amikor oda igazolt. Évek építkezése után jött a VB cím, amiben Schumacher munkája, segítsége a maximálisan benne volt. Ezért lenne érdekes, hogy három év fejlesztése után jövőre milyen lesz a Merci? Lehet, hogy Hamilton ül bele a tutiba, amit Schumacherékkal kifejlesztettek???

pedaz 2012.10.03. 17:01:35

@rocsipeti: A versenyző, aki nem akar győzni - szarik az eredményekre -. A Föld legnagyobb ellentmondása...

lanyi 2012.10.03. 17:09:51

Ennyi hülyét:)

Schumacher szánalmas.:))
Emberek egy hétszeres világbajnokról beszélünk!
Jó volt a Ferrarija.Ja és az mitől volt jó?Azért ahhoz neki is volt némi köze.
A Mercije egy fos ha nem az lenne az idén több futamot nyert volna.

Szóval csak szerényen, mert az Ő anyagi és erkölcsi hátterével hódolhat a hobbijának,ha az az autóversenyzés akkor annak.

Patás 2012.10.03. 17:15:06

Amikor először olvastam a hírt, az jutott eszembe, hogy ez egy nagyon jó megoldás a befejezésre. A Mercedesnek nem kell azt mondania, hogy: "bocsi, nem vagyunk megelégedve Veled, csá", ezzel elkerülve, hogy magára haragítsa a rajongókat. És Schuminak se kell azt mondania, hogy: "nos, asszem jobb, ha abbahagyom", ezáltal nem kell olyan helyzetbe hoznia magát, hogy az emberek azt mondhassák: "nééézd, a majom, rájött, hogy már nem odavaló". Sokkal vállalhatóbb az, hogy jajj, mi akartuk, hogy maradjon, de nem döntött időben, meg hogy jajj, a fenébe, kicsúsztam a határidőből...:)
Anno nem bírtam, de tiszteltem a tudását. Aztán mikor Alonso nyerte a vb-t, mindenki sztárolta, s Schumit meg leírták, hogy jajj, de béna. Ekkor kinyílott a bicska a zsebemben, hogy egy senkinullatódort úgy állítsanak be, hogy ő a minden és a hétszeres vb bajnok meg egy nulla...innentől kezdtem neki szurkolni, s sajnálom, hogy nem tudta megmutatni, hogy bizony ez nem így van. Az idei éve jó lett volna, ha nem hullik állandóan szét a vas alatta, látszott, hogy menne ő jobban is. Viszont az emberekben nem az fog megmaradni, hogy ő 7x-es bajnok, hanem az, hogy nézd, mit szerencsétlenkedik már. S ezt ő is tudja. Inkább vonuljon vissza most, aztán teszteljen valami vaddisznó szupersportkocsikat unalmában. :)

Globetrotter2014 2012.10.03. 18:45:21

@lanyi: +1. 2x ynert Benmettonal. Évekig szívott a ferkával, az ő nevébel építettáék fel a nyarő csapatot, ami igazból csak 2 évig volt igazán nyomasztó fölényben. A többiben azért küzdöttek.

MSch örökrekorder, senki sem fogja egyhamar megdönteni a rekordjait.

Az F1 meghatározó embere és igazi harcos. Vetrsenyzésre született és abban si éli ki magát. Félelmetes, amikor már nyugdíjasként a bajnokok ligájában újrafuttatta a szervezuőket hogy ne kerüljön hátrányba.

Sajnos itt viszont pont ez lett a veszte. Nem votl sok köszönet a visszatérésben és bár a Merga nem rossz, messze van az élmezőnytől. Ha MSch nehezen is felmérhető sokat ellárul hogy pl Button mennyivel erősebb mint Rosberg.

BTW, hú dö fakk is Perez? :) Mi a fenét keres ő majd élcsapatnál?

mennyi?husz! 2012.10.03. 19:41:30

@Kopi3.14: Igen amiben kb pont az volt a cel, h ne legyen eszement eros leszorito ero diffuzor altal amik olyan legaromot keltenek hatul, hogy a mogotte levo gyak elozes keptelen. Erre ok meg csinaltak egy ilyet. Kihasznalva azt amit irtam. A mellett, h etikatlan volt durvan! Azt te se gondolod, h a tobbi csapatok nagy resze kreten. Pont, h Brawn volt kreten. Eleg nagy kar, h nem latod. Ezt egy csapat jatszotta el a BGP, csak azok utan, h nem ovtak meg a BGP-et, meg masik ketto akkor megcsinalta ugyanugy a tobbi azert nem mert drasztikusan uj autot kelett volna epiteniuk. Azert erint "erzekenyen" mert 88- ota nezek rendszeresen F1-et es az a 2009-es evad egy vicc volt. Es kar hogy sokan megerdemeltnek tartjak a vb cimuket mikozben kozel nem volt az. (Mintha vki olyan szertol er el aranyat az Olimpian amit akkor meg nem de jovore doppingnak minositenek hivatalosan, mikozben dopping volt az mar elotte is a gyakorlatban.) De mindig is lesznek ilyen szezonok 10 evente kb ugyhiszem. Mint anno a Williams az electronikus felfuggesztesevel (es kiporges gatlojaval, abs -evel) Mikor minden egyes kanyar elore kontrolava volt szamitogeppel. Senna 3x vbkent nem tudodt veluk mint kezdeni es nem azert mert ne o volt a legjobb hanem mert egy olyan csapat auto ellen kellett mennie ami guszutstalanaul kihasznalta a nem megfleleo szabalymegfogalmazast pont ugy mint a BGP! Nem volt konkretan, precizen tiltva a szabaly konyvben ok meg megcsinatlak es taroltak. A kovetkezo evben be lett tiltva es nem ment nekik. Las csodat?! Itt egy idezet Sennatol: "Amikor belemész ebbe az elektronikai háborúba, úgy érzed magad, mintha elakadtál volna valahol. Az elektronika megcsinál mindent! Nem számít ki ültetsz az autóba. A computer dolgozik a pilóta helyett. És úgy gondolom, hogy ez így nem a pilóták világbajnoksága."

Na kb ez ugyanaz amit en gondolok arrol mikor BGP vb lett es vele Button!

Teszt.Elek 2012.10.03. 19:42:43

@olimpiam: "tipikus sportoló. nem tud kiszállni és időben abbahagyni, megfelelő időben civil életet kiépíteni.
sajnálatos és szánalmas is egyben."

Komolyan? A világ második leggazdagabb sportolója szánalmas amiért nem akar 40 évesen nyugdíjba menni? Ne nevettess.

Én azt mondom: ha versenyezni akar, menjen a Ferrarihoz. Az a járgány vélhetően versenyképes lesz és talán még "a csapattársam a falra mászik tőlem" Alonso is tanulhat pár dolgot az öregtől. (már azon túl, hogy miképp biztosítsa magának a megfelelően jellemben és képességekben is gyenge csapattársat, akin akkor léphet át a saját érdekében amikor csak kell, mert ezt már megtanulta, lásd Massa iránti önzetlen ragaszkodása)

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2012.10.03. 20:25:57

Amikor Schumacher többször is világbajnok lett, akkor is előfordult, hogy egy-egy futamon hibázott. A többi futamon viszont nem állt meg az autója. Lehet, hogy most, ha nem Ő hibázik, akkor az a fostalicska áll meg alatta. Lehet, hogy szánalomból koccolt, nehogy ismét meg kelljen élni azt a szégyent, hogy megint megáll a merci.

afazekas 2012.10.03. 20:42:22

Irogathatsz amit akarsz Schumacher még ezt is megteheti. Jelenleg annyi vb címe van mint az összes többi pilótának!

A mezőny összes többi pilótája összeteheti a kezét ha feleannyit elér, mint amit Schumi...

Ha hátsó gondolatai voltak és csak októberben akart választ adni, akkor az biztosan úgy volt a legjobb számára!

"a Ferrarinál 2007 végétől nem tartottak igényt a szolgálataira. "

Ez is egy erős csúsztatás. Montezemolo nemcsak Schumitól hanem Jean Todt/Norbert Haug-tól is meg akart szabadulni! Az h azóta mindössze 1 vb címük az azt mutatja meg h milyen helytelen elgondolás volt ez...

Emelt fővel vonulhat vissza még akkor is ha 3 év alatt tulajdonképpen forintosítható eredményt nem ért el!
Ha akar még egy másik csapatnál versenyezni jó, ha nem az se baj...

afazekas 2012.10.03. 20:43:17

@hajdulaszlo (volt hajdul):
Hamilton szerintem semmit nem fog tudni jövőre kezdeni ezzel a tragaccsal. A 2. vb címe szerintem több évet csúszni fog...

afazekas 2012.10.03. 20:45:01

@afazekas: Itt tersmészetesen nem Haugra hanem Ross Brawn-ra gondoltam.

afazekas 2012.10.03. 20:48:37

@mennyi?husz!:
Ekkora hülyeséget még nem hallottam

Coulthard szándékosan fékezte ki! Azt kamuzták a Mclarennél h nem égett a hátsó lámpa persze!

mennyi?husz! 2012.10.03. 20:57:02

@afazekas: Te jo eg gyak total istenitettem te meg azt irod, h hulyesg amit irtam! OMG ember! Lattam eloben az esetet mindenki ismeri a sztorit es akkor masszivan shumi drukker voltam de ennek elenre mondom, hogy akkor elbaszta azzal, h a hatalmas nagy eso fuggonyben nem ment ki szelesen illetve keson ment ki.

blasiuss 2012.10.03. 21:05:47

Schumacher a legnagyobbak egyike (ha nem a legnagyobb...). Én is azt gondolom, hogy visszatérése mögött a versenyzés hiánya volt. Pechje volt, hogy sz@r kocsiban ült az elmúlt három évben, mert a Mercedes középszintű. Így nehéz, és nem ő felejtett el versenyezni. Szívem szerint még egyszer megnézném egy top-autóban,csak úgy kíváncsiságból. ;-)

afazekas 2012.10.03. 21:06:24

@mennyi?husz!: Akkor miért akarta annak a szánalmas Coulthardnak bevernia fejét...?
Egy akkor már n-szeres világbajnok nem csinál ilyen hibát.
Ezt a "nem lát" dolgot meg egy viccnek tartom!

Kopi3.14 2012.10.03. 22:13:55

@mennyi?husz!: én inkább a csapat hibájának tartom, hisz a felvert víztől semmit nem látni a kocsiból, rá kellett volna szólni, informálni.

@afazekas: feszültség fel sem merülhet? Miért tartod viccnek egy nyitott kerekű nyitott fülkés szériában kvázi évszázados esőben a nem látot? Jelenleg is csak sejtésből versenyeznek egy malajziai felhőszakadásban, az sem votl kivétel ilyen szempontból.

Kopi3.14 2012.10.03. 23:00:25

@mennyi?husz!: a szabály engedte, előre szólt is Brawn, hogy ez lesz, s már a rajton volt vele három csapat. A szabályt fogalmazták meg rosszul, hogy engedte eme lehetőséget. A többi csapat volt balfasz, nem a három szemét. A Red Bull szárnya sem votl szabálytalan később, amikor marha mélyen volt hála a ferde padlólemeznek-hisz az a referencia. Amennyiben egy évben egy adott szer nincs a doppinglistán, úgy használható, akkor is, ha esetleg csak figyelmetlenségből nem kerül fel. Az a pancser, aki nem használja olyankor.

Kopi3.14 2012.10.03. 23:04:14

@blasiuss: az, hogy elfelejtett vezetni, nem igaz, de ha úgy nézzük, akkor a jelenlegi autókat nem tudja vezetni-egyfajta nem tud vezetni értelmezéssel is kezelhető. Teljesen más típusú autókat hagyott maga mögött, más stílusban lehetett azokkal közlekedni, a mostaniakhoz az nem való, neki meg csak a szimulátorral van lehetősége felzárkózni, hisz tesztelni nem lehet- amiben nagyon erős volt anno, a végtelen tesztelésben. Asszem tavaly, de tavaly előtt biztosan a Mercedes szimulátorában rosszul volt rendszeresen, így azt sem tudta használni.

Biztos, hogy a versenyzés hiánya miatt tért vissza, tegye amíg élvezi, amennyiben motiváltabb, a verseny szempontjából jobb pilótát nem szorít ezzel ki.

mennyi?husz! 2012.10.04. 00:18:54

@Kopi3.14: A kocsi mar kesz alapotban volt mikor szolt. Ez meg elore kitervelt dolog volt, hogy "szol" mert igy meg artatlanabb kepet vaghatott. Miert nem elotte szolt? Nem hulye o de ha vki akkor o egy kreten! Figy ha egy csapat ugy nyer vb-et, hogy a kovetkezo evben ki tiltjak az alkalmazott technikajat(nem veletlen) az nem tiszta! Hidd el, h ok se orultek annak a vb cimnek ugy ahogy kellett volna... Ez a szabaly modositas egyertemu volt mire megy ki arra, h konyebb legyen elozni ne legyenek a hatul erkezo autora negativ hatasu legaromok. Ok meg ennek ellenre, igaz hivatalosan nem szabalyellenesen, csinaltak egy ugyolyan padlolemezt ami ugyanugy gatolja a megfelelo elozes lehetoseget. Aminek elonye a jobb leszorito ero, megmaradt. Ez etikatlan, gusztustalan. Az en szemben az aki meg doppingal nyer, h parhuzamot vonjunk ugyan ugy szanalmas akkor is ha csak a kov evben lesz tilto listas a szer. Azokat pancsereknek nevezni akik meg tisztan allnak oda eleg "erdekes" latasmodra vall. Ember abban mi a elvezett ha csalassal er el vki sikert? Meg a WTCC bol is kivonul a chevi mert nem nagy kunszt egyeduli gyari csapatkent vbet nyerni pedik ok nem is csalnak csak nincs mas full gyari tamogatott marka. Ergo nem kihivas. De mar nagyon elkanyarodtunk.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.10.04. 03:40:52

Azért a dolog háttere egy kicsit összetettebb. Nem véletlen ám sem az első számú pilóta státusz léte, sem sok más apróság. Miért nem lehet két egyenrangú versenyző? Mert többnyire más karakterű autót kedvelnek, más fejlesztési irányt várnak el a mérnököktől. Márpedig mindkettőnek egyszerre nem lehet jól megfelelni.

Bár volt olyan időszak ahol az F1es autók inkább utcai autókkal voltak rokon megoldások, most a versenyzőre szabott műremekeket látunk. Arany középút pedig nincs és nem is lehet, hiszen bármely kompromisszum azt jelentené, hogy mindkét versenyző lassabb az ideálisnál. Ebben a helyzetben pedig mindenképpen lesz első számú pilóta.

Schumi kapcsán van aki az eredményt hiányolja, van aki azt mondja, ha tőle független okok miatt nem esik ki párszor, hol lenne. Úgy gondolom, egyik megközelítés sem a lényegről beszél. Mert tény, hogy Schumi életkorából adódóan nem is lehet már olyan gyors mint egykor. És korábban is elsősorban arról volt hres, hogy értette is az autót, tudta mit kell változtatni, miért, és hogyan. És a saját maga által jobbra csiszolt autóval már el tudott érni eredményeket.

Ehhez sokszor évek kellenek. És a teszttilalom már eleve rontja az eredményeit, mint az is, hogy a turbó korszak kapcsán újra kell kezdeni a munkát. Nincs sok esély arra, hogy ezt az időszakot végig egy élcsapatnál töltse. Ráadásul bár a Mercedes elégedett volt vele, a csapat fejlődött is, de a vetélytársak is fejlődtek. És idén már Schumi volt jobb, így kevésbé tudta a még fiatal, és ezért jobb reflexekkel rendelkező Rosberget igazán kiszolgálni. Amint meglett a neki megfelelő autó, Schumi gyorsult, Rosberg pedig nem tartotta a lépést.

Schumi élvezi a versenyzést. A teszt korlátozás miatt a klasszikus tesztpilótai feladat értelmetlen lenne, a fejlesztéshez versenyezni kell. Akár akkor is, ha az életkora miatt még jobban lassul önmagához képest. Ez pedig leginkább akkor működhet, ha résztulajdonos lesz egy csapatnál, ezzel megadva magának az időt, hogy felhozzon mégegy csapatot.

olimpiam 2012.10.04. 09:13:48

@Teszt.Elek: igen? és mi lesz? 55 évesen is ott volt a volán mögött kormányozgatni és mindig lesz egy csapat aki befogadja szegényként?
komolyan?

fasznak nem tudja abbahagyni az élen, meg a csúcson.

Real Simon says 2012.10.04. 09:25:17

@Luke SW: Nem értek egyet. Ezzel a mercedesszel éppen hogy lehetett az élbolyba tartozni, és ezt éppen Rosberg eredményei bizonyították. Három dobogó az első évadban (2010), vb-7. hely, 2 ponttal Massa (Ferrari) mögött. Nem volt az olyan rossz. Schumi feleannyi pontot szerzett, mint Nico. 2011-ben általános visszaesés, aztán idén Rosberg nyert Sanghajban, 2. lett Monacóban, míg Schumi megszerezte az első dobogóját Valenciában. A Mercedes gyári csapatként igenis az élbolyba tartozik. Az a baj, hogy nem tudtak "győztes" autót csinálni, leszámítva azt az egyet. De honnan tudjuk, hogy 2 év múlva, az új turbókkal nem lesznek ott a legjobb 3-ban?

Real Simon says 2012.10.04. 09:30:32

@JFK: Tény és való, hogy Schumacher még 2009-ben is a Ferrari alkalmazásában állt, mint tanácsadó, de - ahogy @nemorino megfogalmazta - Räikkönen nem kért a tanácsaiból. 2008-ban, ha tesztelt, csak privát teszten ment (Fiorano, Vallelunga), ahol csak a Ferrari volt a pályán, mások nem. Ha annyira vissza akart volna térni 2009-ben, el tudod képzelni, hogy nyakfájásra hivatkozva lemondja a beugrási lehetőséget a valenciai GP előtt? Ez nem profira vallana. A Ferrarinál ugyan szerződése volt, de a gyakorlatban nem volt helye, így maradása sem. Ezért (meg évi 7 millió euróért) döntött úgy, hogy inkább elmegy a Mercedeshez. Szóval, kérdésedre visszatérve, biztos vagyok benne. :)

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 09:44:34

Akik Sumák 7 vb címére alapoznak mindent, azoknak csak egy elhíresült (vagy inkább hírhedt) mondatot ajánlanék figyelmükbe, amelyet egyszer a depó közölt Sumák csapattársával: "Let Michael to win the race". Van emlékem arról is, amikor Sumák átadta az első helyezettnek járó trófeát a második helyezett csapattársának, miután az a célvonal előtt fékezett majdnem állóra, hogy Sumák nyerhessen. Emlékszem arra is, amikor szándékosan keresztbe állt Monacoban.

Lehet, hogy Sumák tehetséges pilóta, de nem sportszerű, sosem volt az. A győzni bármi áron kifejezés nála nem pozitív, hanem negatív töltettel nyer értelmet. Nekem nem fog hiányozni. Vajon simliskedés nélkül (amiben a Ferrari partner volt amúgy, ne feledjük) hány VB címe lenne? Ki tudja.

Globetrotter2014 2012.10.04. 10:15:08

@Gixef: ez a demagógia csúcsa. Emlékszel hogy nyert Vettel címet? Emlékszel mennyire bexart (az egyébbként általam naygre becsült) Alonso amikor Hamilton megszorongatta, sőt úgy tűnt favorizálják? Fangio-nak átadták! a csapattárs autját?

Talán egy fél tucat tartlékos gránlovag nyert VB címet összesen az F1 ben, akik oltári mázlival (Button), és/vagy abszolút tartalékos csapattárssal (pl Hill, Villeneuve) jutottak el a csúcsra csapatutasítás nélkül.

MSch nem csak nyert 7et, de szinte mindig esélyes második vagy lőtávolban lévő harmadik volt. Taklán egy Ferraris es éven kívül nem volt olyan hogy ne ő lett volna az egyik esélyes. Őszintén szólva

MSch-t inkább azok közé sorolnám akik kevesebbet VB címet nyertek mint amennyit megérdemeltek (Raikönnennel, Alonsóval, Mnotoyával Sennával és Mensellel együtt). MOndjuk Vettel 2010, Prost 89 és a becsúszó Button 2009 VB címek heylett...

mennyi?husz! 2012.10.04. 10:43:57

@Gixef: Elovegyuk a 4x -es Prostot? Nem kene. De tudod mit? Du-an leirom nagyvonalakban csak hogy kepbe legyel...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 11:10:55

@ZF2: A demagógia csúcsa az, amikor leírod ezt. Azért, mert máskor, máshol is simliskedtek, nem kisebbíti azt, hogy Sumák és a Ferrari is simliskedett.

Fangio esetében tudtommal a csapattárs ajánlotta fel az autóját.

Alonso esetenként beszart Fisichellától is a Renault-nál, oda is b@szta az autót a palánkhoz Imolában. A Ferrarinál meg csak folytatták, amit megszoktak a Sumák-Barichello párosnál: sportszerűtlenek voltak. Hamiltont kezdték tolni, mert ő volt a "nagy tehetség" (lószart, mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja), miközben csak arról volt szó, hogy Alonso nem droid, Hamilton meg nagyon is. A Ferrari vezetése a droidokat szerette jobban. Nem, tévedsz. Barichello nem droid volt, hanem leszerződött csicska. Szerencsére talán teljesen elmúlt már a Montezemoloi éra (posvány) utóhatása.

@mennyi?husz!: Neked is csak ezt tudom mondani. Leírhatod, megköszönöm, talán még tanulok is belőle, de nekem Sumák az újabbkori (mondjuk 2000-től számítva) F1 egyik legsportszerűtlenebb pilótája, és a Ferrari ugyanez csapatszinten.

Globetrotter2014 2012.10.04. 11:20:25

@Gixef: sajátos elékpzeléseid vannak a sportról.

Na mindegy, szeintem akkor MSch a legkövetendőbb példa. Volt egy két hibája, de sokkal nagyobb arccal sokkal kevesebbet értek el.

Az egynlősdi meg a droidoknak való.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.10.04. 11:35:47

@Gixef: HA gondolkodnál is, és nem csak idetolnád a szar dumát amit valahol hallottál, akkor már látnád azt is, hogy miért kell, hogy legyen első számú versenyző. És mivel neki van hosszú távon esélyé, azért mindenkinek (a csapattársnak is) őt kell tolni. A különbség csupán az, hogy egy önerőből semmit nem érő versenyző, azzal, hogy a Ferrari versenyképes lett, nem maradt meg a szerepében, elszállt magától, nyerni akart, ezért figyelmeztették.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 11:49:11

@TheElf: Ha olvasnál (és értenéd) is, nem ugatnál be. Tudom, hogy szükséges a csapatsorrend. Amikor a "let Michael to win the race" mondat elhangzott, akkor Sumáknak már csak kevés matematikai esélye volt arra, hogy bukja a VB-t. Más szóval lényegében a zsebében volt a VB cím. Lehet ezt csinálni elegánsan is, de a Ferrari és Sumák sem az eleganciájáról volt híres akkoriban.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 11:50:20

@ZF2: Te dolgod, hogy kit tartasz követendő példának. Az egyenlősdivel kapcsolatban pedig lásd az egyel feljebb lévő kommentem.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 12:33:45

Amúgy most olvasom, hogy Sumák visszavonul. Bár nem kedvelem különösebben, mégis sajnálom.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.10.04. 12:48:29

@Gixef: Ide figyelj te szerencsétlen. Tökmindegy mennyi a matematikai esély, buktak már el csapatok elbukhatatlannak tűnő VBt. Pl. bármikor, bárkit érhet olyan baleset ami miatt hónapokig nem versenyezhet. Jéé, láttunk már baleset miatt elbukott VBt. Ha valaki elfogadja a csapatsorrendet, mert tudja, hogy a VB cím a fontos, akkor amíg nincs VB cím, addig nincs egyéni érdek.

Adott egy szerencsétlen brazil, aki akkor sem lesz igazi élmenő, ha alá rakják a legjobb technikát. Nem volt jobb, mint ma Massa, csak az volt a lényeges különbség, hogy Alonso inkább a meglévő verdát tudja kihasználni, Schumi inkább jobbá tudta azt tenni, ezzel a csapattársát is előre húzva. Ma is meglepően keveset érnek a tanácsai, tapasztalatai. Ő a semmire akart nyerni, mert akkor szerencsés helyzetben volt erre esélye. De nem ezt írta alá, és pontosan tudta, hogy volt már baleset miatt elúszott cím, így nem lehet egyénieskedni amíg nincs zsebben a cím. Ő meg leszarta mindezt. Ha schumit baj éri, elbukja a VBt ő lett volna aki ebből profitál, érdem nélkül téve el a címet.

Itt egyedül a Brazil volt sportszerűtlen. Meg te aki gúnyolódva torzítod el pl. versenyzők nevét. Mit szólnál, ha téged meg valaki Gixefasznak kezdene el hívni?

mennyi?husz! 2012.10.04. 14:02:29

@Gixef: Prost konretan egy vbet az elsot szerzte meg megerdemelten a negybol 1985-ben. Utana levo evben nem volt ellenfele a jo auto miatt 86-ban. Aztan erezte a vesztet mikor jott Senna 88-ban! A 4. vbje a szint ugy, akar egy majommal el vezetheto "kurva jo" autojanak volt koszonheto, az utolso 93-ban.

A lenyeg a 3. vb cime 89-ben meg legendas mennyire gusztustalan: Kepes volt szandekosan rahuzni a kormany Sennara es kilokni mert tudta csak igy lehet elso. Csak epp mikor latta, hogy Senna tovab tud menni es egy szarny csere utan sorra eloz es elso lett ment sirni, a puszi pajtasahoz Balestrehez hogy Sennat zarjak ki mert atvagott egy sikant ott ahol kilokte ot Prost! Vicc volt az egesz! Be is jott neki neki adtak a vbcimet. Kesobb 90-ben megdumalta, hogy japanban forditsak meg a rajtracsot igy elerve, az o 2. hleyrol a tiszta aszfaltrol indulhassan Senna meg a poros ivrol annak ellenre, h elso lett az idomeron, mert ha gyoz csak akkor lehet vb elso de Senna az elso kanyarnal mellette volt nem engedte es kiestek. Prost egy igazi kocsog volt Shumihoz kepest. A ferkas eveiben rendre bealazt ot Senna es mindent es mindenkit okolt ezert csak magat nem, szepen ki is rugtak... Olvass utana. Vagy nezd meg ezt:

www.youtube.com/watch?v=doviuSXJ6Eo

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 14:17:01

@TheElf: Tréfás srác vagy, csupa feltételezésekből tényeket szeretnél gyártani. Az állóra fékezős esetnél, amikor átadta a díjat Barichellonak, akkor meg már konkrétan VB volt egyéniben is, meg a Ferrari csapatban is. Szerencsétlen.

Az a baj a Sumák fanokkal, mint ami a Lopcsány fanokkal is. A kib@szott kettős mérce.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.10.04. 14:24:50

@mennyi?husz!: Prost-ot nem kell bemutatni, esküdt ellenségek voltak Sennával, és bár Senna sem volt ma született bárány, tény, hogy Prost nem tudta felemelt fővel viselni a nyomást és a vereséget, de még csak a vereséggel való fenyegetettséget sem.

Csak hogy én nem Prost-ról nyilatkoztam, hanem Sumákól és attól függetlenül, hogy Prost mennyire volt simlis, még nem változik a véleményem Sumákról.

Globetrotter2014 2012.10.04. 15:59:23

@mennyi?husz!: az sem volt rossz amikor Senna elszállt egy kanyarban, aztán mindekit lexarva visszavágtatott az aszfaltra. Aki meg jött lendületből az kerülje ki.

Egyesek eléégé el vannak szállva atekinteben hogy mitől lesz valaki bajnok...

==T== 2012.10.05. 11:57:39

@JFK: A szerző igazi, kipróbált senior Schumi fikkancs.

==T== 2012.10.05. 12:27:35

@Gixef: A sportszerűség nem egy egzakt fogalom, így nem lehet egyértelműen kijelenteni, mi tartozik bele, és mi nem.

A csapatmunka kb. mindig is része votl a motorsportnak, és ők még csak ne mis csúnyán csinálták akkoriban. ha csúnya csapatmunkára vagy kíváncsi, nézd meg a 2007-es Barcelonai DTM futamot.

==T== 2012.10.05. 12:30:46

@mennyi?husz!: ami sejthető, hogy Brawnék teljesen más dolgokkal zsongították MS-t, mint a valóság. Pl. nem emlékezzünk á, hogy kb. amikor ő megérkezett a csapathoz, kb akkor kirúgták a személyzet közel felét és lecsökkentették a költségvetést, kb. a felére a ferka/RBR/Meki szintnek. már akkor sejthető volt, hogy ez nem lesz jó.

Persze Schumiban az is ott lehetett, hogy mégiscsak a merci fizette be az F1-ba, és csak később tudta meg, hogy nem is a Merci, hanem Peter Sauber.

==T== 2012.10.05. 12:34:01

@Gixef: Prost nem tudta volna felemelt fővel viselni a verséget és a nyomást? már bocs, de Senna sírta tele a sajtót 92-ben, hogy ő mennyire a Williamsnél akar versenyezni, de nem hagyják, meg talált ki mindenféle hülyeségeket annak megmagyarázására ha valaki gyorsabb volt nála.

Globetrotter2014 2012.10.05. 14:51:48

@==T==: azért álljon meg a menet. Ha a mezőny hírhetten legszarabb pilótája (Petrese) megy egy ismeretlen tejfeles szájú német kisfiiú (VB cím 30 ez elképzelhetetlen volt MSch előtt) beelőz, akkor azért joggal akad ki Senna, akit akkoriban messze a legjobb, de egyúttal mindig a legrosszabb csapatot választó piltóának tartottak.

mennyi?husz! 2012.10.05. 18:49:10

@==T==: He? Prost mar akkor sirt mikor epp csak meg erkezett az F1-be Senna! (Ezt amugy en eloben nem eltem at csak kesobb tudtam meg) Monocban 84-ben az esos versenyen mikor tudta mar, hogy Senna utol eri meg is fogja elozni mert 3, ismetlem 3 mp -el jobb koroket autozott egy joval szarabb autoval, kerte, h allitsak le a versenyt. Meg is tettek es csak ezert lett az elso! Francia teruleten, francia fia igazgatoval, francia pilota, megse kene hagyni, h egy nyikhaj brazil gyozzon. Meg egy1x mondom Prost egy kocsog volt de durvan es messze nem volt annyira tehetseges, h 4x vb legyen. 92-ben mint kiderult Prost egy kikotessel ment 93-ban a Williamshez! Megpedig hogy amig o ott van nem teszik meg csapat tarsnak melle Sennat. Csak is akkor megy oda. Mert tudta, akkor nem tudna VB -et nyerni. Itt is az derul ki, h Prost sirt nem Senna. De jo szarul latod te is a dolgokat!

Mondom neked is, hogy nezd meg a ket es fel oras Ayrton Senna Beyond the Speed of Sound filmet. Meg fogsz vilagosodni. Vagy a sima, interjukkal nem kiegeszitett Senna filmet. Ezek mind tavaly jottek ki.

JFK 2012.10.07. 17:22:35

@Real Simon says:
Nem csak privát teszten ment 2008-ban, hanem Barcelonában is, ahol a McLaren mellett a RedBull, a Williams a BMW-Sauber és a ForceIndia is tesztelt.
(Bocs, hirtelen nem találtam jobb referenciát erről: www.xlsport.hu/Teszt-Barcelonaban-Hamilton-a-leggyorsabb-Schumacher-a-3 )
Egyébként ha "csak" privát teszteken vett volna részt a Ferrarival, az azt bizonyítaná, hogy a Ferrari már nem tartottak igényt a szolgálataira?!

A kérdésedre válaszolva: Igen, el tudom képzelni.
Az a motoros bukás pontosan, ami miatt visszamondta a 2009-es lehetőséget a Ferrarinál, szerintem pontosan elég nyomos érv volt ahhoz, hogy végül visszautasítsa Massa helyettesítését, és ehhez a profiságot idekeverni teljesen értelmetlen.
Ha (ahogy a cikkedben írtad) 2007 után nem tartott igényt a szolgálataira a Ferrari, akkor mi a magyarázat a tesztjeire?
Szerintem egyszerűen csak annyi, hogy 2008-ban (is) igényt tartott a Ferrari Schumacher szolgálataira...ennek a okán az első kommentben idézet mondatot továbbra is helytelennek gondolom :)
Száguldó cirkusz