HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Ferrari-átszervezés a Renault módszerével

2012.12.20. 23:17 Real Simon says

A Ferrari aerodinamikai részlegének átszervezéséről szóló döntést jelentett be csütörtökön Stefano Domenicali. A csapatfőnök két új technikai koordinátort nevezett ki Simone Resta és Fabio Montecchi személyében. Egyik évben az egyikük, a következőben a másikuk feladata lesz az aktuális autó fejlesztése – ahogy a Renault csinálta a 2000-es évek elején, közepén.

Ferrari_seasonsend_600.jpg

A 2012-es szezon tanulságait levonva a Ferrari úgy döntött, átszervezi az aerodinamikai részleg munkamegosztását. Maranellóban ezzel gyakorlatilag átveszik a Renault által a 2000-es évek elején és közepén alkalmazott módszert, amikor az egyik évben Mark Smith, a másikban Tim Densham feljesztette az aktuális versenyautót, így a B csapat addig is haladhatott a következő évi modell fejlesztésével.

Stefano Domenicali az idei utolsó technikai egyeztetés után azt is elmondta, hogy a maranellói szélcsatorna átépítése 2013 augusztusában fejeződik be, a Ferrari addig a Toyota kölni szélcsatornáját használja.

„Úgy döntöttünk, jobban megosztjuk a munkát azok között, akik a szélcsatornában dolgoznak és azok között, akik a tervezés kreatívabb részében tevékenykednek” – jelentette be csütörtökön Domenicali. „Ebben az évben azt tapasztaltuk, hogy ha egyszerre túl sok dolgot szerettünk volna elvégezni, nem voltunk elég hatékonyak. Ezért úgy határoztunk, hogy a tervezési folyamatokra való tekintettel (…) két új (technikai) koordinátort nevezünk ki. Egyikük, Simone Resta – egy igen hatékony mérnök, akinek a karrierje Maranellóban teljesedett ki – a 2013-as autón fog dolgozni, míg Fabio Montecchi feladata a következő évi versenyautó fejlesztése lesz.”

Domenical_Brazil12_res600.jpgDomenicali kénytelen volt belátni, hogy az eddigi tervezési módszerek nem voltak elég hatékonyak (Fotók: Ferrari Media)

Domenicali hangsúlyozta, a főtervező továbbra is Nikolas Tombazis marad, a görög származású szakember felügyeli a két koordinátor munkáját. „Más területeken is változtatnunk kell, például a gyártás terén. Erre bizonyíték, hogy új embereket vettünk fel a vállalaton kívülről, akiknek feladata a 'time to market', azaz, a koncepció megszületésétől a versenypályán való felhasználásig eltelt idő lerövidítése lesz. Tisztában vagyunk azzal, hogy jövőre sokkal versenyképesebb autót kell építenünk, Montezemolo elnök úr elvárásának megfelelően” – tette hozzá a csapatvezető.

A Ferrari január végén, vagy február első napjaiban mutatja be jövő évi F1-es versenygépét, amely várhatóan az F2013 nevet viseli majd.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr174975600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz