HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Veszedelmes (v)iszonyok a Red Bullnál - Webber önzősége áldozatává válhat

2013.01.07. 12:42 Real Simon says

Minden eddiginél jobban elmérgesedett Mark Webber és Helmut Marko kapcsolata a Red Bull Racingnél 2012-ben. A bikások osztrák szaktanácsadója szerint az ausztrál nem segítette mindenben a csapat érdekeit. Veszélyes lehet Webber jövőjére, hogy Marko áll a legközelebb a tulajdonos Dietrich Mateschitzhez.

Webber_alone_RBR_r600.jpgWebber gyakran érzi magát egyedül a Red Bull csapatánál, de már csak az év végéig kell "kibírnia" (Fotók: Red Bull/GEPA)

Örök vita tárgyát képezi a száguldó cirkuszban, hogy vajon a pilóta megteheti-e, hogy a saját érdekeit szem előtt tartva versenyez, avagy mindenkor a csapat érdekeit kellene szolgálnia? Mark Webber 2010 óta többször került válaszút elé a Red Bull Racingnél, és nem mindig a csapat érdekeit nézte, amivel magára haragította a csapat befolyásos pilóta-tanácsadóját, dr. Helmut Markót.

A belviszály a 2010-es Török Nagydíj 40. körében kezdődött. Vettel éppen a csapattársát előzte, de összeütköztek. Webber a futam utáni sajtótájékoztatón igyekezett nyugalmat erőltetni az arcára, amikor azt mondta, szó sem volt csapatsorrendről, "szokásos versenybaleset" történt. A mondat befejezése után azonban látványosan lecsapta az asztalra az előtte álló vizespoharat, ami elárulta a benne dúló feszültséget. Az ausztrált az bőszítette fel, hogy Marko (aki elejétől fogva Vettelt favorizálja a csapatnál) rögtön a német védelmére kelt, holott a szakemberek többsége legfeljebb 50%-ban adta Webbernek a baleset felelősségét.

Szintén 2010-ben, Silverstone-ban történt, hogy a Red Bull új első szárnyat fejlesztett ki, Vettel azonban az utolsó szabadedzésen összetörte a sajátját. Miután a csapat Webber megkérdezése nélkül úgy döntött, hogy Sebastian autójára szereli fel az egyetlen megmaradt első szárnyat, az ausztrál megnyerte a versenyt a régi szárnnyal. A futam után nem rejtette véka alá kárörömét: „Nem rossz egy kettes számú pilótától, ugye?”

Vettel-MarkoJAP12_r600.jpgHelmut Marko hagyományosan Vettel oldalán áll - ezt indokolja a Red Bull utánpótlás-programjához való hűség is

Egy évvel később, szintén a Brit Nagydíjon Christian Horner csapatfőnök rádión keresztül utasította Webbert, hogy ne támadja meg Vettelt az utolsó körökben a második helyért. Az ausztrál – versenyzői ösztöneire hallgatva – zokon vette ezt, ellenszegült az utasításnak – igaz, megelőzni nem tudta Vettelt.

A 2012-es idényzárón, a Brazil Nagydíjon Webber a 3., Vettel a 4. helyre kvalifikálta magát, és az ausztrál a versenyen sem óhajtotta megkönnyíteni a vb-címért hajtó csapattársa dolgát. Agresszív rajttal kiszorította Vettelt a pála szélére, a heppenheiminek ezért el kellett vennie a lábát a gázról, visszaesett. Ha nem így történt volna, Bruno Senna jó eséllyel nem forgatta volna ki a németet a 4-es kanyar bejáratánál, Vettelnek nem kellett volna vért izzadnia harmadik bajnoki címe megszerzéséért.

Különösen ez utóbbi manővert nehezményezte Helmut Marko nemrég egy interjúban, amelyet a német Sport Wochénak adott. „Mark nem volt éppen együttműködő Brazíliában” – jelentette ki. A grazi illetőségű szaktanácsadó (aki 1995 óta irányítja a Red Bull F1-es programját, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz legközelebbi emberének számít) már Abu-Dzabiban epés megjegyzést tett Webberre, mondván: „Nehezen lehet több hibát elkövetni egy versenyen annál, mint amit Mark csinált ma”.

Amikor az F1-es újságírók azzal álltak elő, hogy a Red Bull főként azért nyer, mert a zseninek tartott Adrian Newey tervezi az autókat, Marko azt felelte: „Ez így igaz, de két Newey-tervezte autó áll rajthoz, és érdekes módon mindig Vettelé nyer.”

Webber-Vettel GB12_r600.jpgWebbernek esze ágában sincs megkönnyíteni Vettel dolgát. "Az F1-ben mindenki saját magáért versenyez" - mondja az ausztrál

Webber szerződése 2012 végén lejárt volna a Red Bullnál (az ausztrál iránt a Ferrari is érdeklődött), silverstone-i győzelme azonban lecsillapította a kedélyeket, és Horner javaslatára meghosszabbították a kontraktusát. De csak egy évvel, amiben a hírek szerint nagy szerepe volt Markónak, aki szívesebben látna Vettel mellett egy ifjú titánt a Red Bull utánpótlás-nevelő programjából, mint a kekec ausztrált.
Webber valószínűleg arra vár, hogy Felipe Massa szintén egyéves szerződese lejárjon a Ferrarinál 2013 végén, így szabaddá váljon az út számára Maranellóba, ahol befejezhetné F1-es pályafutását. Helmut Marko addig gondolkodhat azon, hogy a két jelenlegi Toro Rosso-pilóta közül Daniel Ricciardót vagy Jean-Eric Vergne-t, netán a roppant sikeres 2012-es idényt zárt portugál szupertehetséget, Antonio Félix da Costát ültessék-e a Red Bullba, Vettel mellé, 2014-től.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr365002945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szvakeniko 2013.01.07. 18:30:37

Na tehát akkor az én véleményem erről a cirkuszról.
1., én már ott a plafonon voltam amikor ment a parasztvakítás hogy náluk nincs csapatsorrent, és mégis volt mint láttuk, mert csak Vettelnek kedveztek. Én anno ugyanezért keresztre feszítették a Ferrarit, hogy Schumit el kell engednie Barichellonak, Massának, vagy Irvinenak. Mindenhol van csapatsorrent. Most meg már a kutyát nem érdekli mert lehet is a szabályok szerint.
2., egyébb iránt nekem a kis szőke német már csak azért sem szimpatikus mert pár napja olvastam egy cikket arról (www.mcsatorna.hu/hirek/2013_01_6_vettelek-radiobeszelgetesei-a-nyilvanossag-elott/) hogy hogyan is vélekedik a saját hibáiról. ilyenkor vessenek rám követ de mindig a Mint villám jut eszembe ahol Nikole Kidman kiosztja Tom Cruisot, hogy "infantilis, egoista" és rajta kívól még 30-an vannak a pályán. Nos tény hogy ez így is van, meg talán kell is lennie, és azért Schumachernek és Alonsonak sem kell a szomszédba mennie egy hisztiért, vagy Hakkinennek egy ominózus saját hibáért(kidobta a kormányt az autóból és bőgött a bokorban 1999-ben). Emberből vannak ők is., persze, de azért három vb címmel Vettelnek kicsit vissza kéne venni abból a nagyon nagy arcból szerintem. Egyrészt aláírom hogy Schumachernak is volt, de Todt megnevelte a Scuderiánál, ahogy Irvinet is, de ez láthatóan Hornernek nem megy. Elismerem hogy bosszantotta Vettelt a HRT-s, na dehogy egyszerűen leuborkázza? Háááttt...
3., nos Webber sem volt soha a szívem kis csücske, de azért az tetszett, hogy nem adta olcsón a bőrét, nem úgy mint Barichello. Ő harcolt, és próbálta Vettel bajszát tépni, csakhát széllel szemben ugye nem lehet. Másik kérdés hogy Marko kint akarja látni a csapatból, Horner meg nem. Csak nem értem, hogy Horner miért kardoskodik mellette? Amikor meg most ismerte el( www.hirado.hu/Formula1/Hirek/2013/01/07/08/Vettelnek_jobban_fekudtek_a_Red_Bull_ujitasai.aspx ) hogy hát inkább Vettelnek feküdtek jól az ujjítások, ergó rá tervezték őket. Tehát akkor miről is beszélünk tulajdonképpen? Nekem ez úgy szaglik, hogy az ausztrál cserben lett hagyva rendesen. Másik kérdésem hová mehetnek? Ferrari? Ugyan Alonso mögé megint vízhordónak? Mercedesbe? hamilton mögé? Lotushoz Raikkonen hátvédjének?Nem nagyon van luft a top csapatoknál.
4., szeretném én azt megélni, amit a Mclarennél láttunk pár éve az Alonso Hamilton párosnál, hogy az újonc rongyá verte a világbajnokot. Mondjuk nem vagyok egy nagy Alonso fan, de azért a Ferrari és az a pofára esés megnevelte a spanyolt, és még egész megkedveltem. Mert lehet hogy ezzel nem számol Marko, de ha két kakas van a tyúkólban az nem csak a versenyekre de a csapatmorálra is rossz, lehet hogy it tmost tévedek de egyszer úgy olvastam és ha marhaságot írok elnézést kérek, de mintha a Senna - Prost páros a McLarent is két részre szedtem volna mert a szerelők sem beszéltek egymással.
5. ha fennállna egy ilyen eset, hogy Vettelt földbe döngili a csapattársa aki Vettelnek vagy újoncnak kell mennie? ki esik ki a pixisből? és ki fogja megoldani a gubancot? Horner esetleg Marko? Vagy repül Horner is, akit mit kiderült szerette volna leszerződtetni a Mercedes.....
6. és az utolsó kérdésem lesz e olyan balek, aki vállaja Vettel mögött a másodhegedűs szerepet? és ha igen, akkor jönnek e a Webber féle eremények vagy a Barichello féle süllyesztőt fogjuk látni új kiadásban?
hát ez a konkrét véleményem, és kérdéseim. és senkit nem akartam megsérteni pilóta vagy csapat iránti vallásában.( Én mint nagy ex Ferraris, és Schumis) :)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2013.01.08. 23:52:28

Csak a pontosság kedvéért: Webber pohárcsapkodása 2010 Silverstone.

Real Simon says 2013.01.09. 03:48:19

@vacsad: Ez biztos? Megesküdnék, hogy a Török Nagydíj után történt. Silverstone-ban Webber örült a győzelmének, nem csapkodta a poharat.

Sünmami 2013.01.09. 07:46:18

Teljesen független lesz az autósporttól vagy konkrétan ettől a cikktől amit írok, de ez a véleményem. Senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy írjon alá egy keményen zsíros szerződést, hogy dolgozhasson! Webber már 37 éves, ha itt ennyi eredményre volt eddig képes, nem hiszem, hogy bármelyik csapatnál előrébb végzett volna. Vagy keressen más csapatot ha nem tetszik a felállás, vagy nyelje le a békát. Bocs. :P

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2013.01.09. 11:14:49

Az ominózus eset az időmérő után történt (mikor kiderült, hogy Vettelkapja Webber szárnyát). Ezen a felvételen a pulpituson látható a nagydíj felirata: www.youtube.com/watch?v=0z51QddEkkg

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2013.01.09. 11:16:21

De ezt csak azért tudom, mert vagy 20-szor azóta biztos megnéztem, instant classic jelenet :)

Real Simon says 2013.01.09. 16:29:05

@vacsad: Nyertél, ez a videó perdöntő bizonyíték. ;) Köszi!

eszgbr 2013.01.23. 13:37:26

@szvakeniko: azért az erős ferdítés, hogy Hamilton ronggyá verte Alonsót, egyenlő ponttal és győzelemmel zárták az évet. Az tény, hogy ez az újonc oldaláról nézve nagyobb teljesítmény.

A témához: Webber akármennyire is nem érzi jól magát a Red Bullnál, mégis aláírt idénre, mert tudta, hogy máshol még annyi esélye se lenne győzni mint az osztrákoknál. Barrichello ugyanez volt a Ferrarinál, mindketten korszakos, kiemelkedő autóban másodhegedűsök, egyébként sem tartom egyikőjüket sem világabajnok szintű versenyzőnek. Webber szerintem visszavonul a szezon végén, topcsapathoz nem tud szerződni, a kiscsapatoknak meg jobban megéri egy tehetséges fiatalt igazolni, akire évekig építhetnek és nincs akkora fizetésbeli igénye mint egy levezető veteránnak.
Száguldó cirkusz