HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Érik a szenzáció: a Brabham visszatérhet az F1-be!

2013.01.09. 03:26 Real Simon says

Meglepő bejelentést tett a minap David Brabham. A háromszoros F1-es világbajnok, Sir Jack Brabham legkisebb fia lát esélyt arra, hogy a családja nevét viselő, legendás csapat visszatérjen a Formula-1-be, a HRT megüresedett helyére.

Brabham_BT53_1984_Piquet.jpgA Brabham a  '80-as évek elején élte utolsó fénykorát. Bernie Ecclestone irányítása alatt Nelson Piquet két vb-címet nyert; 1984-ben kilenc edzéselsőséget szerzett a BT53 - BMW Turbóval (a képen)

A Lotus után hamarosan egy újabb legendás F1-es márka, a Brabham is visszatérhet a száguldó cirkuszba. Legalábbis erre utaló kijelentést tett a háromszoros világbajnok, Sir Jack Brabham legkisebb fia, David, aki a család jogvitáját felügyeli egy Michael Trick nevű német üzletember ellen (már a neve is trükkös). Trick 2009-ben tette rá a kezét a névhasználati jogokra.

„Jelenleg ez még kényes téma, de látok esélyt a Brabham név visszatérésére” – jelentette ki David Brabham egy brazil F1-es honlapnak. Az FIA hosszú távú világbajnokságában (WEC) induló, 2009-ben a Le Mans-i 24 óráson is diadalmaskodó versenyző hozzátette: „Az egyetlen dilemmát a névhasználati jogok körüli huzavona jelenti. Az ügy 98 százalékban már megoldódott; ha a végére értünk, meglátjuk, milyen lehetőségeink lesznek.”

DBrabham_Wurz_Gene_Peug09.jpgDavid Brabham (bal szélen) a Peugeot gyári pilótájaként 2009-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, Alexander Wurz és Marc Gené csapattársaként (Fotó: Peugeot Sport)

David Brabham hangsúlyozta: kizárólag családi vállalkozásként tudja elképzelni az F1-es szereplését 1992-ben beszüntető istálló visszatérését. Vagyis, Sir Jack Brabham lenne a csapat elnöke; ő és két bátyja, Geoff és Gary pedig az istálló napi ügyeit intézné. „Az apám most 86 éves, lassan megöregszik. A hallása már nem a régi, de általában jó egészségi állapotnak örvend, és még mindig élénken érdeklődik az autósport iránt” – árulta el a 47 éves ausztrál a Totalrace.com-nak. Miután Bernie Ecclestone 1972-től tizenhat éven át volt a Brabham csapatfőnöke, az F1 mindenható urának sem nagyon lehetne kifogása egykori csapata visszatérése ellen. 

A Brabham-család egyébként az Andrettikhez, a Hillekhez és a Fittipaldikhoz hasonlít: a versenyzés generációk óta a fiúk, unokák vérében van. David 18 éves unokaöccse, Matthew tavaly megnyerte az amerikai F2000 bajnokságot; fia, Sam pedig Angliában kezdte meg gokartos karrierjét. Ha valamelyikük eljutna az F1-ig, a Brabham-család lehet az első, amelynek harmadik generációja is képviseltetné magát a száguldó cirkuszban.

Jack_Brabham_1964.jpgJack Brabham a háromliteres motorformula bevezetésekor kezdte meg győzelmi sorozatát, ami 1966-ban vb-címhez vezetett

Jack Brabham 1962-ben alapította meg Motor Racing Development nevű csapatát a kiváló ausztrál konstruktőrrel, Ron Tauranackal. 1966-ban négy győzelemmel szerezte meg harmadik vb-címét, ezzel az első F1-es pilóta lett, aki saját autóját vezetve lett világbajnok. 1967-ben új-zélandi csapattársa, Denny Hulme nyerte a vébét, a Brabham mindkét évben konstruktőrbajnok lett. Bernie Ecclestone 1972-ben felvásárolta a csapatot, olyan kiválóságok versenyeztek nála, mint Carlos Reutemann, Carlos Pace, John Watson vagy Niki Lauda. Legnagyobb felfedezésének azonban Nelson Piquet bizonyult, aki két világbajnoki címet nyert (1981, 1983). A brazil távozása után a Brabham leszállóágba került, Ecclestone 1988-ban eladta a gárdát. Utolsó évadjukban, 1992-ben Eric van de Poele már csak egy, az újonc Damon Hill két futamra tudta kvalifikálni magát.

Brabham_Judd_BT60B_DHill_1992.jpgDamon Hill számára a kezdetet, a Brabham számára a véget jelentette az 1992-es szezon. Az angol két futamra (Brit és Magyar Nagydíj) tudta kvalifikálni Judd V8-as motorral hajtott versenygépét

A Brabham-istálló 1962 és 1992 között 394 nagydíjon vett részt. Négy egyéni és két konstruktőr-világbajnoki cím mellett 35 GP-győzelem, 39 pole pozíció és 40 leggyorsabb kör fűződik a gárda nevéhez.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr235007343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivancsi 2013.01.09. 16:26:58

visszaszivom....
megjott a szoveg is :):)

1kutya 2013.01.09. 18:30:43

Brabham BMW Turbo 2014-től? nem hangzik rosszul! :)

mennyi?husz! 2013.01.09. 19:45:14

Ha visszaterne is ketlem, hogy BMW motorokkal. A V6 az amihez a BMW-nek sose volt koze. A sor4-es Mini WRC es WTCC-es 320TC motorok jok lennenek alapnak de azt meg nem tehetnek bele. Vagy a V6 nem kotelezo csak az 1.6T?

eszgbr 2013.01.11. 07:33:06

Kötelező a V6, de a BMW úgy sem fog motort építeni, legalábbis 2014-re biztosan nem.
Száguldó cirkusz