HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Forradalom a Mercedesnél: Brawn is lapátra kerül?

2013.01.22. 16:18 Real Simon says

Úgy tűnik, Lewis Hamilton, Niki Lauda és Toto Wolff érkezése csak az első lépés volt a Mercedes AMG F1 Team teljes átalakítása felé. A decemberben lemondott sportigazgatót, Norbert Haugot most a csapatfőnök, Ross Brawn követheti a lapáton, akinek helyére a McLaren alapembere, Paddy Lowe érkezhet. Lauda széjjelcsap?

Mercedes pitstop MAL12_r600.jpgPalotaforradalom zajlik ezekben a napokban a Mercedesnél. Mindezt azért, hogy Nico Rosberg (a képen) és Hamilton sokkal többre menjen egy győzelemnél a 2013-as szezonban (Fotó: Mercedes-Benz) 

Hétfőn jelentette be hivatalosan a Mercedes AMG F1 Team, hogy a Williams eddigi társigazgatója, Toto Wolff lett a gárda új sportigazgatója. Az osztrák menedzser-üzletember kinevezését honfitársa, Niki Lauda forszírozta, aki tavaly decemberben lett igazgató a Mercedesnél, és aki köztudottan nem tolerálja az eredménytelenséget. Wolff és Lauda egyébként közösen vásárolta fel az abu-dzabi Aabar befektetői csoport 40%-os részesedését a Mercedes F1-es csapatában.

A legújabb fordulat a Mercedes átszervezésével kapcsolatban, hogy maga a csapatvezető, Ross Brawn lehet a következő kulcsember, aki lapátra kerül. A BBC F1 értesülései szerint Lauda már felvette a kapcsolatot Paddy Lowe-val, aki idestova 20 éve áll a McLaren alkalmazásában, 2007 óta pedig szoros munkakapcsolatban áll az Ezüstnyilak új szerzeményével, Lewis Hamiltonnal.

Paddy Lowe_res600.jpgA McLaren eddigi technikai igazgatója, Paddy Lowe válthatja Ross Brawnt a csapatmenedzseri poszton

Patrick „Paddy” Lowe 1987-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban, a Williams aktív felfüggesztésén dolgozott. Ezzel a futóművel szerezte meg Nigel Mansell és a Williams-Renault az 1992-es világbajnoki címeket. Lowe 1993 elején váltott, átment a McLarenhez, ahol a kutatás-fejlesztési részleg vezetője lett. Úttörő szerepet játszott egy sor technikai innováció kifejlesztésében és bevezetésében. Nevéhez fűződik például a McLaren szervokormánya, az 1998-ban rövid időre engedélyezett fékkormányzás, vagy a csapat F1-es szimulátorának kifejlesztése. 2005 májusában nevezték ki fejlesztési igazgatóvá, azóta irányította a McLaren valamennyi technikai fejlesztését. 2011 januárja óta technikai igazgatóként funkcionált, a tulajdonos Ron Dennis és Martin Whitmarsh csapatvezető belső, bizalmas köréhez tartozik. Ezt mutatja, hogy Lowe képviselte a csapatot az FIA F1-es munkacsoportjainak ülésén is. 

A Mercedes tavaly októberben jelentette be, hogy Lewis Hamilton veszi át a nyugdíjba vonuló Michael Schumacher helyét. December elején a csapat legrégebbi arca, Norbert Haug is lemondott sportigazgatói posztjáról. Toto Wolff érkezésével veszélybe került az eddigi sportigazgató, Nick Fry pozíciója is. Fry a Brawn GP 2009-es sikerei óta névlegesen sportigazgatóként, ám a gyakorlatban csendes háttéremberként dolgozott a Mercedesnél.

Lowe leszerződtetésével a Mercedes AMG F1 Team folytatná a többi nagy csapat megskalpolását. 2011-ben Aldo Costát igazolták le a Ferraritól, Bob Bellt a Renault-tól, most pedig Lowe-t csábítják a McLarentől. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr985035245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronin_ 2013.01.22. 19:20:29

Na, a sok eredménytelenségnek meglett az eredménye. Az F1-es utáni DTM-es fiaskót, már Haug sem bírta ki.

eszgbr 2013.01.23. 13:18:49

Most, hogy Brawn válláról lekerültek a csapatvezetői terhek, nyugodtan koncentrálhatna a műszaki teendőkre, szerintem hiba lenne pont most elküldeni.

ZYLO 2013.01.23. 19:52:11

Úgy látszik, Lauda kapott pénzt a F1 projectre. És ha már van pénz, nem kineveli, hanem máshonnan szipkázza el a szürkeállományt, pont, mint a Red Bull. Nem szimpatikus dolog, szerintem.

Egyébként érdekes, hogy a hazai verseny nélküli, relative kicsi Ausztria milyen domináns lett a mai F1-ben.

mennyi?husz! 2013.01.24. 09:01:15

Hat igen az, hogy a BMW elpicsazta oket elso ujboli DTM-es szereplesukkel az mar sok lehetett.
Száguldó cirkusz