Száznegyvennégy tévécsatorna számolt be az FIA túraautó-világbajnokság 2012-es futamairól. Ennek köszönhetően a sorozat szervezői elérték – sőt, meghaladták – eredeti céljukat, az 500 millió néző elérését.
Hetvenezer magyar szurkoló látta Michelisz Norbert futamgyőzelmét 2012. május 5-én, a Hungaroringen (Fotó: WTCC)
A 2011-es 450 millió néző után újabb rekordot döntött a WTCC. A németországi IFM sport-kutatóintézet felmérése szerint tavaly 512 millió néző látott legalább egy WTCC-futamot, köszönhetően a versenyeket világszerte sugárzó 144 tévécsatornának. Ezzel a WTCC a második legnézettebb autós sorozattá vált a Formula-1 mögött, megelőzve a rali-világbajnokságot (WRC).
A túraautó-világbajnokság szervezőinek eredeti célkitűzése félmilliárd néző elérése volt 2012-ben, amit sikerült megfejelni 12 millió nézővel.
„Az olimpiai játékok és a labdarúgó Európa-bajnokság ellenére a WTCC-nek – a többi sorozattól eltérően – sikerült növelni a nézettségét, ezzel együtt a bajnokság súlyát is. Ez egy egészséges, 12 százalékos növekedést jelent, folytatva a korábbi években kialakult trendet. Úgy véljük, hogy a WTCC népszerűségének növekedését a sorozat jó televíziós disztribúciója okozza, amelyet olyan, kontinenseket átfogó sportcsatornák segítettek, mint az Eurosport és a Star Sports” – magyarázta Ulrich Lacher, az IFM ügyvezetője.
2012-ben egyébként a WTCC helyszíni nézőrekordja is megdőlt. Május 5-én, a Hungaroringen mintegy 70 ezer szurkoló látta Michelisz Norbert futamgyőzelmét a Zengő-BMW-vel. A WTCC promótere, Marcello Lotti szerint ez volt „minden idők legnagyobb közönsége egy túraautó-világbajnoki eseményen”.
Utolsó kommentek