HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Räikkönen és a Lotus zárt a csúcson Jerezben

2013.02.08. 18:42 Real Simon says

Felipe Massa csütörtöki legjobbját ugyan nem tudta megjavítani, de Kimi Räikkönen így is az első helyen zárta a jerezi teszt utolsó napját. De a tesztelésen mutatott tempó megtévesztő lehet: Jules Bianchi második helye ellenére senki sem gondolhatja komolyan, hogy a Force India idén zavarba hozhatja a Red Bullt, a McLarent, vagy a Ferrarit. Még akkor sem, ha az F138-as egy váltódefekt után füstölni kezdett pénteken.

Raikkonen Lotus kihajt D4_600.jpgA Lotus módosította Räikkönen pilótaülését, amit a finn a leggyorsabb körrel hálált meg. Kényelmesen. (Fotók: AMuS)

A jerezi tesztelés második napján Romain Grosjean, a pénteki zárónapon Kimi Räikkönen érte el a legjobb köridőt. Ezek alapján nem állunk messze az igazságtól, ha kijelentjük: jelenleg a Lotus tűnik a mezőny leggyorsabb autójának. Megbízhatóság terén azonban még van hova fejlődniük az arany-feketéknek: Räikkönen tegnap elektronikai problémák miatt csak 40 kört tudott megtenni. Mára a csapat picit átalakította a finn pilótaülését, így kétszer annyi időt tölthetett a pályán  – de még mindig nem annyit, mint a Mercedes, a Red Bull, vagy a Sauber pilótái.

Jules Bianchit sokan látják lelki szemeikkel a Force India kettes számú autójában (Paul di Resta csapattársaként), és a WSR 3.5 tavalyi második helyezettje Jerezben megmutatta, hogy rendelkezik az F1-hez szükséges tempóval. A francia növendék csak péntek délelőtt, illetve kora délután vezethette a VJM06-ost, ám ez az ide elég volt arra, hogy 56 kört tegyen meg, és legjobb körében közel 0,9 másodperccel legyen gyorsabb, mint di Resta egyéni legjobbja (1:19,003) volt szerdán.

Bianchi FI betol JD4_600.jpgJules Bianchi mindent megtett azért, hogy a Force India őt válassza di Resta mellé erre az évre 

"Pozitívak az első tapasztalataim az autóval kapcsolatban, a VJM06 egyértelműen előrelépés a tavalyi autónkhoz képest"  jelentette ki Bianchi. "A nap túlnyomó részében a közepes gumikat használtam, de a lágyakat is kipróbáltam, jól tapadtak, amit nagyon élveztem. Jó volt megtenni néhány hosszú etapot is, érezni az autót sok benzinnel. Örülök, hogy a csapat felkért, hogy segítsek nekik a teszten, elégedett vagyok az eredményemmel."

Sebastian Vettel pénteken is folytatta a bújócskázást a Red Bullnál. A világbajnok és csapata nem kívánja felfedni a technikai titkait a tesztelés ezen korai szakaszában, így Sebastian inkább a tapasztalatok gyűjtésére, az idei Pirelli-gumik kiismerésére, valamint aerodinamikai összehasonlításokra koncentrált. A német pénteken (több megszakítással) 96 kört tett meg, 198 körre növelve jerezi összteljesítményét.

Ha már a legtöbb megtett kilométernél tartunk, a zárónap győztese egyértelműen a Mercedes és a Sauber csapata lett. Lewis Hamilton – a szerdai fékhiba javítása miatt kiesett idő kompenzálásaként – 145 kört tett meg, ami csupán hárommal marad el Nico Rosberg tegnapi penzumától. A Mercedes új szerzeménye méltó ellenfelére talált a zárónapon az újonc Esteban Gutiérrezben, aki a Pirelli összes fellelhető gumitípusát kipróbálta (még a szuperlágyat is, aminek használatát pedig az olaszok nem javasolták Jerezben). Az istállók többségéhez hasonlóan a Sauber is az utolsó napra hagyta az edzésszimulációkat (kevés benzin a tankban, lágy és szuperlágy gumik), ami meg is látszott Esteban köridőin. A mexikói újonc ma 1,3 másodpercet faragott le az előző napi legjobb idejéből, és 142 köre egy teljes versenyszimulációt is tartalmazott.

Hamilton Merc JerezD4_CUT.jpgHamilton pénteken 145 fordulót, vagyis 641 kilométert rakott bele az új Ezüstnyílba (Fotó: Wolfgang Wilhelm)

Jean-Eric Vergne folytatta a Toro Rosso biztató sorozatát. Csapattársa, Ricciardo keddi ötödik és szerdai harmadik ideje mellé két ötödik legjobb időt tett hozzá, újfent igazolva, hogy James Key új autója mérföldekkel jobb konstrukció, mint a tavaly STR7 volt. Az STR8 viszont a jelek szerint hajlamos az alulkormányzottságra, amit az első tengelyen gyorsan elkopó közepes és kemény abroncsok demonstráltak Jerezben. Sergio Pérez újabb 97 körön keresztül haverkodott a McLaren MP4-28-assal. A mexikói összteljesítménye ezzel 178 körre nőtt, ami jóval több, mint a Jenson Buttonnak kijutott 120 forduló.

De-la-Rosa Jerez lerobbD4_600.jpg
Eddigi legproblémásabb napját zárta a Ferrari: az új tesztpilóta, Pedro de la Rosa alatt már a harmadik körben megállt az F138, emiatt ki kellett tenni a piros zászlót. A Ferrari váltóhiba miatt állt meg, füstölni kezdett, de a spanyol sportbírók megakaályozták a tűz kitörését. A pályamunkásoknak más dolguk is akadt: délután jókora lyuk keletkezett az egyik rázószegély mellett az aszfalton, amit szűk negyedórán belül betömtek gyorsan kötő cementtel.

Ferrari F138 Jerez megegett r600.jpg
Hamilton és Gutiérrez mellett a Caterham új szerzeménye, Charles Pic is átlépte a 100 körös határt. A francia 1:21,105 percre javította a legjobb körét, ez kéttizeddel jobb, mint csapattársa, Giedo van der Garde szerdán elért egyéni csúcsa.
A Formula-1-es téli tesztelés február 19-én folytatódik, a Barcelona melletti Circuit de Catalunyán

F1-es tesztelés, Jerez, 4. nap.
Eredmények:

1. Räikkönen (FIN) Lotus-Renault         1:18,148 (82 kör)
2. Bianchi (FRA) Force India-Mercedes 1:18,175 (56 kör)
3. Vettel (D) Red Bull-Renault               1:18,565 (96 kör)
4. Gutiérrez (MEX) Sauber-Ferrari         1:18,669 (142 kör)
5. Vergne (FRA) Toro Rosso-Ferrari      1:18,760 (92 kör)
6. Hamilton (GB) Mercedes W04          1:18,905 (145 kör)
7. Pérez (MEX) McLaren-Mercedes       1:18,944 (97 kör)
8. Bottas (FIN) Williams*-Renault          1:19,851 (91 kör)
9. De la Rosa (SPA) Ferrari F138          1:20,316 (50 kör)
10. Pic (FRA) Caterham-Renault           1:21,105 (109 kör)
11. Razia (BRA) Marussia-Cosworth      1:21,226 (81 kör)
12. Di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:23,435 (49 kör)
* 2012-es autóval

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr125069928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása