Felipe Massa csütörtöki legjobbját ugyan nem tudta megjavítani, de Kimi Räikkönen így is az első helyen zárta a jerezi teszt utolsó napját. De a tesztelésen mutatott tempó megtévesztő lehet: Jules Bianchi második helye ellenére senki sem gondolhatja komolyan, hogy a Force India idén zavarba hozhatja a Red Bullt, a McLarent, vagy a Ferrarit. Még akkor sem, ha az F138-as egy váltódefekt után füstölni kezdett pénteken.
A Lotus módosította Räikkönen pilótaülését, amit a finn a leggyorsabb körrel hálált meg. Kényelmesen. (Fotók: AMuS)
A jerezi tesztelés második napján Romain Grosjean, a pénteki zárónapon Kimi Räikkönen érte el a legjobb köridőt. Ezek alapján nem állunk messze az igazságtól, ha kijelentjük: jelenleg a Lotus tűnik a mezőny leggyorsabb autójának. Megbízhatóság terén azonban még van hova fejlődniük az arany-feketéknek: Räikkönen tegnap elektronikai problémák miatt csak 40 kört tudott megtenni. Mára a csapat picit átalakította a finn pilótaülését, így kétszer annyi időt tölthetett a pályán – de még mindig nem annyit, mint a Mercedes, a Red Bull, vagy a Sauber pilótái.
Jules Bianchit sokan látják lelki szemeikkel a Force India kettes számú autójában (Paul di Resta csapattársaként), és a WSR 3.5 tavalyi második helyezettje Jerezben megmutatta, hogy rendelkezik az F1-hez szükséges tempóval. A francia növendék csak péntek délelőtt, illetve kora délután vezethette a VJM06-ost, ám ez az ide elég volt arra, hogy 56 kört tegyen meg, és legjobb körében közel 0,9 másodperccel legyen gyorsabb, mint di Resta egyéni legjobbja (1:19,003) volt szerdán.
Jules Bianchi mindent megtett azért, hogy a Force India őt válassza di Resta mellé erre az évre
"Pozitívak az első tapasztalataim az autóval kapcsolatban, a VJM06 egyértelműen előrelépés a tavalyi autónkhoz képest" – jelentette ki Bianchi. "A nap túlnyomó részében a közepes gumikat használtam, de a lágyakat is kipróbáltam, jól tapadtak, amit nagyon élveztem. Jó volt megtenni néhány hosszú etapot is, érezni az autót sok benzinnel. Örülök, hogy a csapat felkért, hogy segítsek nekik a teszten, elégedett vagyok az eredményemmel."
Sebastian Vettel pénteken is folytatta a bújócskázást a Red Bullnál. A világbajnok és csapata nem kívánja felfedni a technikai titkait a tesztelés ezen korai szakaszában, így Sebastian inkább a tapasztalatok gyűjtésére, az idei Pirelli-gumik kiismerésére, valamint aerodinamikai összehasonlításokra koncentrált. A német pénteken (több megszakítással) 96 kört tett meg, 198 körre növelve jerezi összteljesítményét.
Ha már a legtöbb megtett kilométernél tartunk, a zárónap győztese egyértelműen a Mercedes és a Sauber csapata lett. Lewis Hamilton – a szerdai fékhiba javítása miatt kiesett idő kompenzálásaként – 145 kört tett meg, ami csupán hárommal marad el Nico Rosberg tegnapi penzumától. A Mercedes új szerzeménye méltó ellenfelére talált a zárónapon az újonc Esteban Gutiérrezben, aki a Pirelli összes fellelhető gumitípusát kipróbálta (még a szuperlágyat is, aminek használatát pedig az olaszok nem javasolták Jerezben). Az istállók többségéhez hasonlóan a Sauber is az utolsó napra hagyta az edzésszimulációkat (kevés benzin a tankban, lágy és szuperlágy gumik), ami meg is látszott Esteban köridőin. A mexikói újonc ma 1,3 másodpercet faragott le az előző napi legjobb idejéből, és 142 köre egy teljes versenyszimulációt is tartalmazott.
Hamilton pénteken 145 fordulót, vagyis 641 kilométert rakott bele az új Ezüstnyílba (Fotó: Wolfgang Wilhelm)
Jean-Eric Vergne folytatta a Toro Rosso biztató sorozatát. Csapattársa, Ricciardo keddi ötödik és szerdai harmadik ideje mellé két ötödik legjobb időt tett hozzá, újfent igazolva, hogy James Key új autója mérföldekkel jobb konstrukció, mint a tavaly STR7 volt. Az STR8 viszont a jelek szerint hajlamos az alulkormányzottságra, amit az első tengelyen gyorsan elkopó közepes és kemény abroncsok demonstráltak Jerezben. Sergio Pérez újabb 97 körön keresztül haverkodott a McLaren MP4-28-assal. A mexikói összteljesítménye ezzel 178 körre nőtt, ami jóval több, mint a Jenson Buttonnak kijutott 120 forduló.
Eddigi legproblémásabb napját zárta a Ferrari: az új tesztpilóta, Pedro de la Rosa alatt már a harmadik körben megállt az F138, emiatt ki kellett tenni a piros zászlót. A Ferrari váltóhiba miatt állt meg, füstölni kezdett, de a spanyol sportbírók megakaályozták a tűz kitörését. A pályamunkásoknak más dolguk is akadt: délután jókora lyuk keletkezett az egyik rázószegély mellett az aszfalton, amit szűk negyedórán belül betömtek gyorsan kötő cementtel.
Hamilton és Gutiérrez mellett a Caterham új szerzeménye, Charles Pic is átlépte a 100 körös határt. A francia 1:21,105 percre javította a legjobb körét, ez kéttizeddel jobb, mint csapattársa, Giedo van der Garde szerdán elért egyéni csúcsa.
A Formula-1-es téli tesztelés február 19-én folytatódik, a Barcelona melletti Circuit de Catalunyán
F1-es tesztelés, Jerez, 4. nap.
Eredmények:
1. Räikkönen (FIN) Lotus-Renault 1:18,148 (82 kör)
2. Bianchi (FRA) Force India-Mercedes 1:18,175 (56 kör)
3. Vettel (D) Red Bull-Renault 1:18,565 (96 kör)
4. Gutiérrez (MEX) Sauber-Ferrari 1:18,669 (142 kör)
5. Vergne (FRA) Toro Rosso-Ferrari 1:18,760 (92 kör)
6. Hamilton (GB) Mercedes W04 1:18,905 (145 kör)
7. Pérez (MEX) McLaren-Mercedes 1:18,944 (97 kör)
8. Bottas (FIN) Williams*-Renault 1:19,851 (91 kör)
9. De la Rosa (SPA) Ferrari F138 1:20,316 (50 kör)
10. Pic (FRA) Caterham-Renault 1:21,105 (109 kör)
11. Razia (BRA) Marussia-Cosworth 1:21,226 (81 kör)
12. Di Resta (GB) Force India-Mercedes 1:23,435 (49 kör)
* 2012-es autóval
Utolsó kommentek