HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Maldonado szerint drámai a helyzet a Williamsnél

2013.03.16. 10:33 Real Simon says

„Visszaléptünk a két évvel ezelőtti teljesítményszintünkre” – jelentette ki Pastor Maldonado, miután meglepetésre kiesett az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában. A kvalifikációt egyébként az eső miatt félbeszakították, a Q2-t és a Q3-at vasárnap rendezik meg.

Maldonado-GPAustralien_600.jpgMaldonado és a Williams képtelen volt zöld ágra vergődni a melbourne-i beállításokkal 

A két Caterham és Marussia mellett a Sauber újonca, Esteban Gutiérrez, valamint Pastor Maldonado is kiesett a Q1 után Melbourne-ben. Úgy túnik, hogy a venezuelai korai búcsúja csak a szakmát lepte meg. Maldonado szerint a Williams „vezethetetlen”.

„Úgy látom, a csapat visszalépett a két évvel ezelőtti teljesítményszintjére. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megoldjuk a problémákat. A kocsi jelenleg vezethetetlen, nagyon sok munkánk lesz vele. Valamilyen okból képtelenek voltunk ideális beállítást találni a melbourne-i pályához, lassúak vagyunk szárazon és esőben is” – összegzett Maldonado, szokatlanul kritikus hangnemben.

A jerezi és barcelonai tesztelések után a Williams még kifejezetten bizakodó hangulatban készült az idényre. Azt mondták, sikerült egy erős, megbízható autót építeniük az FW35 formájában. Maldonado már csak abban bízik, hogy a versenyen erősebbek lesznek. „A versenytempónk sokkal jobbnak tűnik, de a kvalifikáción nagyon gyengék voltunk” – jelentette ki a venezuelai.

Az eső miatt egyébként többször elhalasztották az időmérő edzés kezdetét. Végül csak a Q1-et tartották meg, az esőben sokan – köztük Massa (Ferrari), Hamilton (Mercedes), Pérez (McLaren), Pic (Caterham) és Gutiérrez – megtörték az autójukat. A pályán kialakult vízátfolyások, illetve az este 7 óra felé romló látási viszonyok miatt Charlie Whiting versenyigazgató úgy döntött, lefújja a kvalifikációt, melynek hátralévő két szakaszát (Q2 és Q3) vasárnap délelőtt tartják meg. Ilyenre eddig egyszer volt példa: 2004-ben Szuzukában, amikor a Ma-on tájfun miatt szintén vasárnap tartották meg a Japán Nagydíj időmérőjét.

Jenson Button így magyarázta az edzés felbeszakításának jogosságát: "Ha túl sok a víz a pályán, ezek a gumik nem képesek elvezetni. Mindegy, milyen gyorsan megy az ember, a vízátfolyásokon egyszerűen kicsúszik. Főleg, amikor kisebb 'folyók' futnak át a pályán, az ember nem tudhatja, mire számítson, amikor odaér. Ha belehajtasz egy ilyen folyócskába, elveszted az irányítást az autó felett. Akár be is csukhatod a szemed és leveheted a kezed a kormányról, a kocsi azt fogja csinálni, ami neki tetszik."

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr175137576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünmami 2013.03.16. 11:30:25

"Ha túl sok a víz a pályán, ezek a gumik nem képesek elvezetni."
Ez azért rendkívül érdekes. Lehet hogy én nem haladok a korral, de szerintem ha régen nem voltak ilyen problémák, 50 évvel ezelőtt minden körülmények között tudtak menni, akkor most nem az lenne a logikus, hogy olyan gumit gyártsanak, ami extrémnél extrémebb körülmények esetén is gurulni tud a pályán?
Kezd nem tetszeni nekem ez a sorozat. Ezek miatt.

nemorino 2013.03.16. 12:44:55

Amikor egyesek jönnek a "Bezzeg a régi időkben nem rinyáltak, hanem vezettek" szöveggel, akkor mindig előhozom az 1992-es francia futamot. Lassan esni kezdett az eső, de mindenki halasztgatta a kerékcserét, ezért a versenybíróság biztonsági okokból félbeszakította a futamot. Nem volt monszun, csak egy átlagos eső - és ez a F1 aranykora volt olyan esőmenőkkel, mint Senna (aki már a rajtnál kiesett, mert karamboloztak Schumacherrel).

@Sünmami: Sajnos a mai autók annyira "ki vannak hegyezve", hogy ennyi eső miatt is elvesztik a tapadást. És ez nem csak a gumi kérdése, a kocsi tapadásának java része az autó alatt mozgó levegőből származik, ennyi víztől rohamosan csökken a diffúzor hatékonysága is. A mai esetet mondjuk én is túlzásnak érzem. Az első 10 perces halasztás után nyugodtan elindíthatták volna az edzést, akkor az eső intenzitása miatt nyugodtan lement volna a Q2 is. A másik probléma az, hogy helyi idő szerint 5 órára volt kiírva a kezdés, a borús idő és a sötétedés miatt tényleg le kellett fújni. Nem értem, miért nem lehet normális időpontban rendezni a versenyt, én mindig élőben nézem, már több mint 20 éve, mindig fel tudtam kelni. Aki meg nem, az megnézi az ismétlést, vagy letölti a futamot.
Száguldó cirkusz