HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Nykjaer és Nash nyert, Michelisz újra a dobogón Ausztriában

2013.05.19. 19:09 Real Simon says

Amilyen rosszul kezdődött, olyan remek eredménnyel zárult Michelisz Norbert számára az ausztriai versenyhétvége. A Zengő Motorsport pilótája az első futamon (büntetések miatt) az utolsó helyről rajtolva tizennegyediknek, majd a második versenyen harmadiknak futott be, csak két Chevrolet Cruze tudta megelőzni. Az első futamot a dán Nykjaer, a másodikat James Nash nyerte, a Bamboo brit reménysége élete első diadalát aratta a WTCC-ben.

Michelisz Mteiro AUT Zengo_res600.jpgMichelisz Norbi a Slovakiaring és a Hungaroring után, zsinórban harmadszor is dobogóra hozta a Civicet (Fotó: SpeedLight Photo/Murányi Gábor)

Rossz előjelekkel kezdődött a túraautó-világbajnokság ausztriai hétvégéje. A szombati időmérő edzésen „szélárnyék-játékot” játszott a mezőny nagy része. A Q2 vége felé a versenyzők kétharmada egymás mellett-mögött bújkálva leste, vajon ki mer majd robbantani, aki mögé beállva (szélárnyékban autózva) jobb köridőt lehet elérni. Csakhogy addig-addig szagolgatták, kerülgették egymást, hogy letelt az edzésidő, így – Tom Coronel kivételével – senki sem tudta megkezdeni a tervezett utolsó gyorskörét a Salzburgringen.
A helyszíni nézők hüledeztek a szokatlan végjáték láttán (végtére is a taktikázó versenyzők megfosztották őket a kvalifikáció végjátékábanmegszokott izgalmaktól), a túraautó-vb főszervezője, Marcello Lotti viszont tajtékzott a méregtől.

Coronel_Aut65_res600.jpgA kvalifikáción bemutatott szél-árnyjáték miatt sokan megütötték a bokájukat. Tom Coronel ráadásul összetörte a BMW-t a Q2 végén (Fotó: WTCC Media)

Lotti úr utasította embereit, hogy keressék meg az ide vágó passzust az FIA szabálykönyvében, amit meg is találtak. A Sportkódex L függelékének 4. bekezdésében a 2e szakasz 151-es cikkelye rendelkezik a „sportszerűtlen viselkedés, amely károsítja általában az autósport, különösen az FIA WTCC bajnokság érdekeit” eseményről. Erre, illetve egy másik passzusra hivatkozva 14 pilótát büntettek 12 rajthelyes visszasorolással, továbbá tizenkettőt – köztük a világbajnok Yvan Mullert és Gabriele Tarquinit, valamint Michelisz Norbertet – 3000 eurós pénzbirsággal. A Honda csapata fellebbezett, mire a technikai delegáltak kijelentették, hogy a Civic WTCC hátsó légterelője szabálytalan, így elvileg nem indulhatnak a versenyen...

Csak vasárnap délelőtt, az első futam rajtja előtt egy órával adták ki a végleges rajtlistát, amelyen Michel Nykjaer és James Nash neve szerepelt az első, Mehdi Bennani és az orosz Kozlovszkij (Lada) neve a második rajtsorban. „Rettegett Yvan”  a 13. rajtrácsról, Tarquini és Monteiro az utolsó előtti (11). rajtsorból vághatott csak neki a futamnak. Michelisz Norbi többszörös büntetése miatt az utolsó rajthelyre (23.) kényszerült.

Thompson_Aut38_res600.jpgJames Thompson első futamon elért 9. helye révén a LADA Granta megszerezte első pontjait a WTCC-ben 

Az első futamon a Chevrolet-val versenyző pilóták, illetve a Cruze 1.6T motorereje dominált. Nykjaer és Nash jót csatázott a győzelemért, ám pozíciócserére nem került sor kettejük között. A verseny nagy nyertese mégis Yvan Muller volt, aki úgy hámozta át magát a mezőnyön, mintha a többiek állnának, végül tíz pozíciót javítva a harmadik helyen intették le. A hondások semmi rendkívülit nem csináltak a futamon, viszont legalább célba értek, ellentétben az egymást kiforgató Franz Engstlerrel és O'Younggal, akik annyira összetörték BMW-jüket, hogy nem tudtak rajthoz állni a második futamon. Gabriele Tarquinit a 12., Tiago Monteirót a 13., Micheliszt a 14. helyen találta a kockás zászló.

Az állórajtos második versenyen a friss 2. helyezett, Nash és Michelisz Norbert rajtolhatott az első sorból, megelőzve Oriolá Seatját és a két gyári Hondát, Monteirót, illetve Tarquinit. Norbi óriásit rajtolt és elsőként fordult el a célegyenes végén, de Nash kihasználta a Chevrolet (motor)erőfölényét, és még az első körben visszaelőzte a magyar versenyzőt. Az ötödik körben Nash vezette a futamot, mögötte Michelisz és Monteiro haladt, míg Muller már Oriolát támadta a negyedik helyért. Négy körrel a leintés előtt a francia átverekedte magát Monteirón is, majd két körrel a cél előtt Michelisz is kénytelen volt meghajolni az RML Chevy erőfölénye előtt. A Zengő-csapatnak azonban így sem lehetett oka panaszra, Norbi ugyanis a szlovákiai és hungaroringi fordulót követően Ausztriában is dobogóra állhatott, ennek köszönhetően a bajnokság 9. helyére lépett előre.

Bennani_Aut33_res600.jpg
A versenyt a pole pozícióból induló James Nash nyerte meg, önmaga és a Bamboo Engineering első wtcc-s diadalát aratva.

Michelisz Norbert nagyon elégedett volt a 3. hellyel: „Nagyon szerettem volna nyerni, de nem volt rá esély. Látszott az egynesekben, hogy úgy mentek el a Chevy-k, ahogy akartak. Természetesen boldog vagyok, egy dobogós helyezés mindig jól jön és nagyon jó a legjobb Hondás versenyzőként célba érni. Ez volt ma a maximum, amit elérhettünk”  – mondta Norbi a Zengő-csapat hivatalos sajtóközleményében.

A magyar versenyző saját blogján részletesebben leírta véleményét az ausztriai hétvégéről: "Ez a harmadik hely így is, úgy is a maximum volt, minden várakozásomat felülmúlta. Saját magamnak is bizonyítottam, ami megadja a lendületet a további sikerekhez. Nem vagyunk még a szezon felénél, de már van három dobogós helyünk, annyi, mint tavaly egész évben volt. Ráadásul a Salzburgring volt az utolsó olyan pálya, amelyen a végsebesség volt a döntő, a következő futamokon már a győzelemért is harcban lehetünk."

FIA WTCC – Salzburgring, Ausztria
A második futam végeredménye:

1. James NASH (GB) Bamboo Chevrolet Cruze     17:36,853 perc
2. Yvan MULLER (FRA) RML Chevrolet Cruze            + 1,438 mp.h.
3. MICHELISZ Norbert (HUN) Zengő Honda Civic       + 1,818”
4. Tiago MONTEIRO (POR) Castrol Honda Civic        + 3,483”
5. Michel NYKJAER (DK) Nika Chevrolet Cruze          + 4,064”
6. Alex MACDOWALL (GB) Bamboo Chevrolet Cruze + 4,574”
7. Pepe ORIOLÁ (SPA) Tuenti SEAT León               + 7,898”
8. Gabriele TARQUINI (ITA) Castrol Honda Civic      + 9,025”

A túraautó-világbajnokság állása 10 futam után:
1. Muller, 198 pont – 2. Tarquini, 118 pont – 3. Nash, 108 pont – 4. Nykjaer, 96 pont – 5. Rob Huff és Tom Chilton, 77-77 pont – 7. MacDowall, 73 pont – 8. Tom Coronel, 66 pont – 9. Michelisz, 63 pont – 10. Monteiro, 60 pont.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr815307375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz