HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Vettelé a pole, de Bottas a sztár Montrealban

2013.06.08. 22:19 Real Simon says

Sebastian Vettel idei harmadik, összesen 39. edzéselsőségét szerezte meg a Kanadai Nagydíj esőáztatta időmérő edzésén. A Red Bull világbajnoka immár szintén három pole pozícióval rendelkezik Montrealban, mint Lewis Hamilton, aki hibázott az utolsó körében, így a 2. helyről indulhat a Mercedesszel. A kvalifikáció sztárja Valtteri Bottas volt, aki életében először jutott be a Q3-ba, ahol a ragyogó 3. időt futotta meg a csúszós pályán a Williamsszel. Felipe Massa kicsúszott és a védő gumifalba fúrta a Ferrari orrát a Q2 végén, így csak a mezőny végéről indulhat. Fernando Alonso a hatodik, Kimi Räikkönen - büntetése után - a tizedik rajthelyet szerezte meg.

VETTEL_Montreal_Quali13_600.jpgA világbajnok először indulhat az élről a Maláj GP óta. Harmadik montreali pole-jával utolérte Lewis Hamiltont (Fotó: Red Bull/GEPA)

A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya egyike annak a nyolc helyszínnek, ahol Sebastian Vettel még sohasem tudott nyerni. De a Red Bull világbajnoka most megadta magának az esélyt erre azzal, hogy megszerezte idei harmadik pole pozícióját, nehéz időjárási körülmények között. A kvalifikáció megkezdésével egy időben elkezdett esni, és az eső változó intenzitással a tréning végéig kitartott. Idén el volt az első alkalom, hogy egy időmérő edzésen végig a Pirelli intermediate gumijait használta a mezőny.

Vettel végig kontrollálta a helyzetet, ő és csapata remekül időzítette a pályán tartózkodás idejét. Az első szegmensben a leggyorsabb lett, a középsőben a harmadik időt futotta, majd a Q3 elején (amikor a legkevésbé esett) 1 perc 25,425 perces, hibátlan kört futott. A német okosan elkerülte a fehér záróvonalat és a szegélyköveket, amelyek ilyenkor még a szokottnál is jobban csúsznak.

F12013GP07CAN_HAMILTON_r600.jpgHamilton nagyon közel volt idei második, Montrealban negyedik pole-ja megszerzéséhez, de az utolsó kanyart elrontotta

Az eddig megszerzett három montreali pole pozíciója alapján a pálya specialistájának számító Lewis Hamilton meg tudta volna szorongatni Sebastiant, a Q3 vége felé legjobb szektoridőket regisztrált a pálya első két szakaszán, de az utolsó kanyar túl vizes volt, ezért Hamilton 87 végül ezreddel lecsúszott a pole-ról.

Ez lesz az első alkalom a márciusi Maláj Nagydíj óta, hogy nem egy Mercedes Ezüstnyíl várhatja majd a startot az első rajtkockából. Vettel idei harmadik pólusa egyben pályafutása 39. edzéselsőségét, valamint a harmadik pole-ját jelenti a Notre Dame-szigeti pályán.

BOTTAS_mernok_Quali_r600.jpgA Williams finn újonca, Valtteri Bottas élete legjobb edzéseredményét érte el Montrealban, harmadik lett (Fotó: Williams F1) 

Valtteri Bottas okozta a kvalifikáció legnagyobb meglepetését. A Williams újonca először vezethetett (bármilyen) versenyautót a montreali pályán, és a csapnivaló időjárás ellenére remekül helytállt. A kvalifikáció mindhárom szakaszában a legjobb négy között végzett, és tökéletesen mérte fel a Q3-ban, hogy az elején lehet a legkevesebb esőre számítani, akkor kell gyorskört futni. Sokszor előfordult már a sportban, hogy egy újonc keze (vagy lába) megremegett a nagy lehetőség kapujánan – Valtteri azonban jelesre vizsgázott. Amikor kellett, odatette magát, és mindig csak annyit kockáztatott a jó köridp reményében, amennyit feltétlenül kellett. Mondanunk sem kell, hogy a 3. hely az eddigi legjobb edzéseredménye, ami reményt ad a Williamsnek is a csapat idei első pontjainak megszerzésére.

Sokat akart elérni Felipe Massa is, de a nagy akarásnak nyögés lett a vége. A brazil erős körökkel kezdett, de a Q2 vége előtt két perccel ráhajtott a fehér szegényvonalra a 3-as kanyar előtti féktávon, a Ferrari elveszítette a tapadást, megtáncolt és a brazil a végő gumifalban találta magát. Emiatt piros zászlóval leállították az edzést. Az újrainduláskor a kieséstől tartó versenyzők egymást „eltaposva” sorakoztak fel a boxutcában. Kimi Räikkönen, Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez és Pastor Maldonado különösen szemtelen volt: a többiek mellé befurakodva igyekeztek minél jobb pozícióba kerülni, amikor a boxutca végi lámpa zöldre váltott. Az FIA vizsgálatot indított az említett öt pilóta ellen, Räikkönent és Ricciardót két-két rajthellyel visszasorolták a rajtrácson, a többiek megúszták figyelmeztetéssel. Kifejezetten rossz napja volt a Lotusnak, Romain Grosjean ugyanis tíz rajthelyes büntetést hozott magával Monacóból, ahol balesetet okozott.

STR_VERGNE FP3 CAN_r600.jpgVergne remekül ment a Toro Rossóval, idén harmadszor verte edzésen a csapattársát, Ricciardót (Fotó: STR Media)

Idén először fordult elő, hogy mindkét Toro Rosso-pilóta bejutott a legjobb tíz közé. Vergne erős edzést produkált, a 7. rajthelyet szerezte meg; Daniel Ricciardo tizedik lett, de a büntetésének köszönhetően kikerült a top 10-ből. Nico Hülkenberg eredetileg kint rekedt a Q3-ból, de Räikkönen és Ricciardo büntetéseinek hatására mégis a kilencedik rajtrácsról indulhat.

Továbbra is várat magára a McLaren feltámadása. Pérez a 12. helyre hozta be az aerodinamikai fejlesztésekkel felszerelt MP4-28-ast, Jenson Buttonnak viszont nem sikerült az edzésidő letelte előtt befejeznie a felvezető körét a Q2 végén, ezért csak tizennegyedik lett. A montreali pályán azonban lehet előzni (a versenyre száraz időt ígérnek a meteorológusok), amit senki sem tud jobban Jensonnál, aki 2011-ben kétszer is a legutolsó helyről küzdötte vissza magát az élre, és megnyerte azt a futamot.

SUTIL_FORCE-IND_CAN_r600.jpgAdrian Sutil volt az egyetlen, aki javítani tudott az idején a Q2 végén, ezzel továbbjutott az utolsó edzésszakaszba

Felemás edzést zárt a Force India. Paul di Resta autójában újra kellett installálni egy szoftvert, amit – a skót legnagyobb megdöbbenésére – a Q1 közepén hajtottak végre a mérnökök. Ez azt jelentette, hogy di Resta nem tudott kint lenni a pályán, amikor a legkevésbé esett az eső, így kiesett. A skót kemény szavakkal bírálta a csapatát a blamázsért, ami Monaco után a második hasonló eset volt. Adrian Sutil ugyanakkor nagyszerűen ment: egyedül neki sikerült annyit javítani az idején a Q2 legvégén látott vonatozás során, ami elegendő volt a Q3-ba jutáshoz, ahol aztán a nyolcadik rajtrácsot szerezte meg.

Kanadai Nagydíj, Montreal
Az időmérő edzés végeredménye:

1. VETTEL (D)               Red Bull-Renault        1:25,425
2. HAMILTON (GB)        Mercedes AMG          1:25,512
3. BOTTAS (FIN)           Williams-Renault         1:25,897
4. ROSBERG (D)           Mercedes AMG          1:26,008
5. WEBBER (AUS)        Red Bull-Renault         1:26,208
6. ALONSO (SPA)         Ferrari                        1:26,504
7. VERGNE (FRA)         Toro Rosso-Ferrari       1:26,543
8. SUTIL (D)                   Force India-Mercedes 1:27,348
9. HÜLKENBERG (D)    Sauber-Ferrari              1:29,435
10. RAIKKÖNEN* (FIN)      Lotus-Renault          1:27,432
11. RICCIARDO* (AUS)    Toro Rosso-Ferrari     1:27,946
12. PÉREZ (MEX)           McLaren-Mercedes     1:29,761
13. MALDONADO (VEN) Williams-Renault        1:29,917
14. BUTTON (GB)           McLaren-Mercedes     1:30,068
15. GUTIÉRREZ (MEX)    Sauber-Ferrari            1:30,315
16. MASSA (BRA)          Ferrari                        1:30,354
17. DI RESTA (GB)         Force India-Mercedes  1:24,908
18. PIC (FRA)                 Caterham-Renault       1:25,626
20. BIANCHI (FRA)          Marussia-Cosworth    1:26,508
21. CHILTON (GB)           Marussia-Cosworth    1:27,062
22. VAN DER GARDE (NL) Caterham-Renault   1:27,110
23. GROSJEAN** (FRA)   Lotus-Renault           1:25,716

* Szabálytalan boxutcai besorolás miatt 2 rajthely büntetés
** 10 rajthely büntetés baleset okozásáért (Mnacói GP) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr295351708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz