HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Webber az év végén befejezi az F1-ben, Le Mans-ban folytatja

2013.06.27. 21:08 Real Simon says

Az idény végén befejezi Formula-1-es pályafutását Mark Webber. Az ausztrál 13 szezon után fordít hátat a száguldó cirkusznak, hogy a Le Mans-i csúcskategóriába való visszatérését tervező Porsche gyári pilótája legyen. A Red Bull istállónál sokan neheztelnek az ausztrálra, mivel csak Dietrich Mateschitzcel közölte előre, mik a szándékai.

WEBBER RedBull Best_600.jpg

Ahogy az SzC_blog már áprilisban utalt rá, Mark Webber az idény végén befejezi Formula-1-es pályafutását. A 36 éves ausztrál Porsche gyári pilótája lesz az FIA World Endurance Championship (WEC) sorozatban, valamint a Le Mans-i 24 óráson. A szimpatikus versenyző mindezt a Brit Nagydíj előestéjén jelentette be Silverstone-ban, ahol 2010-ben és tavaly is nyilvánosságra hozták a Red Bull-lal kötött szerződés-hosszabbítását.

Webber hétfőn meglátogatta a Red Bull nagyfőnökét, Dietrich Mateschitzet Salzburgban, ahol közöte vele: döntött, nem kívánja az F1-ben folytatni a pályafutását. Azt is elmondta, hogy megegyezett a Porschéval, 2014-től a stuttgartiak Le Mans-i programjához csatlakozik. Mateschitz elfogadta Mark döntését, és megígérte: a jövőben is számíthat a Red Bull támogatására, immár csak szponzorkért.

WEBBER_RBR_Nurb09_600.jpgWebber a Red Bull színeiben szerezte meg első F1-es győzelmét a Nürburgringen, 2009-ben (Fotók: Red Bull/GEPA)

„Tisztában vagyok vele, hogy az F1 az autósport abszolút csúcskategóriája. Együtt dolgozhattam itt néhány egészen kivételes emberrel, legfőképpen Adrian Newey-val (a Red Bull Racing technikai igazgatója – a szerk.). Vezethettem a világ legklasszabb versenypályáin, olykor igen nehéz körülmények között, a világ legnagyszerűbb autóversenyzői ellen, és ugyanezt fogom tenni az idény végéig. Hogy fog-e hiányozni valami innen? Természetesen igen, de az idő nem vár senkire – ideje lesz továbbállni, a következő kihívásra koncentrálni” – fogalmazott Webber Silverstone-ban, a köré sereglett újságírók gyűrűjében.

„Ez a nap Mark Webberről és a Porschéről szólt, nem a Red Bullról” – tette hozzá az ausztrál. Ezzel a kijelentésével, valamint azzal, hogy csapatfőnökével, Christian Hornerral csak egy órával a hivatalos bejelentése előtt tudatta döntését, egyébként elég nagy port kavart. A Red Bullnál dolgozó mérnökök és szerelők neheztelnek rá, ők ugyanis az internetről tudták meg, hogy „Webbo” jövőre már nem tart velük.

Az ausztrál a Porsche gyári LMP1-es pilótája lesz, a német Timo Bernhard és a francia Romain Dumas mellett. A stuttgati gyártó 2012-ben döntött úgy, hogy jövőre visszatér a Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriájába, a prototípusok közé. Webberék emellett indulnak az FIA WEC (megbízhatósági világbajnokság) futamain is, ahol az Audi és a Toyota lesz a nagy ellenfél. Újságírói kérdésre, hogy vajon nem riasztja-e, hogy múlt hétvégén a dán Allan Simonsen életét vesztette egy balesetben Le Mans-ban, Webber azt felelte: „Tisztában vagyok vele, hogy az autósport veszélyes üzem, de a Le Mans-i a világ egyik leghíresebb versenypályája, és, hogy őszinte legyek, van ott még egy-két elintéznivalóm.”

WEBBER_Marko SNG09_600.jpgHelmut Markóval ezután sem lesznek puszipajtások - igaz, az osztrák megmondóember hatalma nem ér túl az F1-es programon

Mark ezzel arra célzott, hogy noha F1-es karrierje előtt kétszer is indult a franciaországi klasszikuson, egyszer sem került a győzelem közelébe. A Mercedes gyári pilótájaként, 1998-ban megszerezte a pole pozíciót (Klaus Ludwig és Bernd Schneider csapattársaként), de 19 kör után kénytelen volt feladni a küzdelmet. A következő évi futamon kétszer is a levegőbe repült Webber Mercedes AMG CLR-je, a versenyen akkorát zakózott (az autó kirepült a pályáról és a szomszédos nyárfák között landolt), hogy akkor azt mondta: soha többé nem akar visszatérni Le Mans-ba. Most mégis úgy tűnik, hogy igen.

A 36 éves ausztrál visszavonulása okán adja magát a kérdés: vajon ki érkezik a helyére a Red Bull F1-es csapatához? Nagy eséllyel a Toro Rosso két fiatal tehetsége, Jean-Eric Vergne vagy Daniel Ricciardo lehet a befutó – az a versenyző, amelyik idén jobban teljesít. Nem zárható ki az sem, hogy a Red Bull egy tehetséges újoncot ültet kettes számú autójába (ahogy 2007-ben a McLaren tette Lewis Hamiltonnal). Ez esetben a portugál Antonio Félix da Costa lehet a befutó, aki idén a World Series by Renault 3.5-ben versenyez. De jó eséllyel pályázik a megüresedő ülésre Kimi Räikkönen is, akit a Red Bull évek óta támogat, és aki örömmel felcserélné az anyagilag bizonytalan lábakon álló Lotust egy bizonyítottan bajnokesélyes Red Bull-Renault-ra. Christian Horner szerint nem fogják elkapkodni a döntést, így alighanem az év végéig találgathatjuk, vajon ki lesz Mark Webber utódja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr945381212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz