Bernie Ecclestone utasítására megszigorítják a depóban dolgozókra, különösen az operatőrökre, fotósokra és riporterekre vonatkozó szabályokat. A Magyar Nagydíjtól kezdve az operatőrök kizárólag a depófal mellől készíthetnek felvételeket, és a boxbelépővel rendelkező tévériporterek sem ólálkodhatnak a csapatok garázsa körül. A szigorításra azért volt szükség, mert egy Mark Webber boxkiállásánál elszabadult kerék letaglózott egy FOM operatőrt a Nürburgringen, akinek több csontja eltört.
A Magyar Nagydíjtól kezdve kizárólag a depófal mellől készíthetnek felvételeket az operatőrök, és a boxbelépővel rendelkező riporterek sem ólálkodhatnak a csapatok garázsa körül. A modern optikáknak köszönhetően a tévénézők nem esnek el a kerékcsere után kirobbanó autók közeli látványától, viszont jelentősen megnő a depóban dolgozó tudósítók biztonsága.
A hétvégi Német Nagydíj 8. körében Mark Webber úgy indult el a boxkiállása után, hogy a Red Bull szerelői még nem rögzítették a jobb hátsó kereket. Az ausztrál gázfröccse által felpörgetett kerék elszabadult és eltalált egy FOM operatőrt, Paul Allent, aki éppen másfelé nézegetett. Allen hanyattesett, eltört a kulcscsontja és néhány bordája. A Red Bull csapatát az FIA 30 ezer euró pénzbüntetésre ítélte veszélyes kiengedés miatt.
Egyébként a 2010-es Magyar Nagydíjon is történt egy hasonló baleset: akkor a Mercedes nem rögzítette rendesen Nico Rosberg kocsijának jobb hátsóját, a boxutcában pattogó kerék a Williams egyik szerelőjét, Nigel Hope-ot találta el, aki bordarepedést szenvedett.
Webber felpörgetett hátsó kereke ámokfutásba kezd a boxutcában - Paul Allennek a kulcscsontja és a bordái bánták
Bernie Ecclestone – valószínűleg a Silverstone-ban látott, balesetveszélyes gumidefekt-sorozat hatására is – úgy döntött, kezébe veszi a boxutcában dolgozó fotósok és operatőrök mozgásterének szabályozását. „A jövőben minden forgatócsoport kizárólag a depófal mellől dolgozhat. Mindenkivel egyeztettem, akiknek közük volt a balesethez. Sajnálatos, hogy ezt kell mondjam, de az ilyesmi benne van a játékban. Ott állt egy csomó szerelő, az a kerék bárkit letaglózhatott volna. Az operatőr balszerencséje az volt, hogy rossz időben a rossz irányba nézett” – mondta az F1 irányítója.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyetért Ecclestone intézkedésével. „Még időben emlékeztettek bennünket arra, milyen könnyen rosszra fordulhatnak a dolgok. A szerelőknek kötelező védősisakot és -ruházatot viselniük; legfőbb ideje, hogy gondoskodjunk a többi emberről is, akik a boxutcában dolgoznak. Az operatőrök nagyon közel vannak az eseményekhez – ennek köszönhetjük azokat a nagyszerű felvételeket, de ettől még nagyon veszélyes környezetben dolgoznak. Itt az ideje, hogy ők is hordjanak védőfelszerelést.”
Nico Rosberg 2010-ben a Hungaroringen veszítette el a jobb hátsó kerekét, amely egy Williams-szerelő hátán landolt
A Nürburgringen pórul járt Paul Allen egyébként a Mercedes csapatvezetőjét, Ross Brawnt filmezte, amikor a baleset bekövetkezett. „Szerencsére a mi embereink látták a közeledő kereket, az operatőr viszont sajnos nem. A mieink valahogy ki tudták kerülni, de elég csúnya baleset lett belőle. Mindenkinek, aki a pit-lane-en dolgozik, sisakot kellene viselnie” – jelentette ki Brawn. Arról nem beszélt, hogy ezt a depófalnál dolgozó mérnökökre, stratégiákra és csapatfőnökökre (így saját magára) is értette-e...
Utolsó kommentek