HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Minden lóg a levegőben, avagy: miért "aludt" eddig az SzC_blog?

2013.08.30. 16:34 Real Simon says

Fölényes spái győzelme után Sebastian Vettel és a Red Bull már majdnem világbajnoknak mondhatja magát. Kimi Räikkönent majdnem leigazolta a Red Bull (vagy a Ferrari) 2014-re, Fernando Alonso pedig majdnem otthagyta a Ferrarit. Jenson Button majdnem biztos, hogy a McLarennél folytatja. A Sauber majdnem megegyezett a Ferrarival a jövő évi motorokról. A Michelin majdnem bejelentette, hogy 2014-től ők látják el gumikkal a Formula-1-et... Az elmúlt három hét a majdnemekről szólt a száguldó cirkuszban. Ezért születtek csak majdnem cikkek az SzC_blogon.

Schumi Ferrari FRA02_r600.jpgMichael Schumacher és a Ferrari végtelen győzelmi sorozata 2001 és 2004 között (a 2003-as szezon kivételével) unalmassá tette a száguldó cirkuszt... (Fotó: Ferrari) 

Bármennyire is nehezünkre esett felvenni a tollat a hosszú nyári szünet végén, el kell fogadnunk, hogy a Belga Nagydíjjal elkezdődött a szezon második fele. Holidays are over. Végre!

Mit tagadjam, rémesen untam Michael Schumacher és a Ferrari monoton tarolását 2001 és 2004 között. De még mielőtt a Schumi-drukkerek a fejemet akarnák venni, hozzáteszem, hogy bár sohasem volt a kedvencem, mindig nagyra tartottam a kerpeni vezetői tehetségét és kitartását. Az unalmas jelző nálam sokkal inkább egy rendszer: a korlátlan tesztelés és a bizonyos csapatokat favorizáló, régi szabályok kritikája, semmint egy adott versenyzőé, vagy csapaté. Akkoriban, amikor szinte mindig Schumacher és a Ferrari nyert, a Formula-1 számomra veszített az érdekességéből, ennél fogva az értékéből is. Még egy magamfajta petrolhead szemében is, aki simán képes volt március idusán hajnali fél 4-kor kelni, csak, hogy élőben láthassa az Ausztrál Nagydíj rajtját, és kihagyni jó barátja születésnapi köszöntését, csak, hogy élőben lássa a Kanadai Nagydíj időmérő edzését...

Hasonló érzések kavarogtak bennem a múlt vasárnapi Belga Nagydíj után is. Most egy másik német, Sebastian Vettel csavarja az ujjai köré az F1-es mezőnyt, és a Red Bull dominanciája (na jó, félig, hiszen Mark Webber továbbra is képtelen megbarátkozni a csúszó kuplunggal...) teszi kissé egyhangúvá a futamok többségét. A váratlanul izgalmas hungaroringi futammal összevetve különösen nagy kontrasztot mutatott a Belgia Nagydíj. Persze, Spában is voltak remek előzések (Räikkönen Pérez ellen, vagy a két Force India és Esteban Gutiérrez csatája), meg nagyszerű mentések (Alonso bámulatos reflexszel állította irányba a megcsúszó Ferrarit az Eau Rouge tetején, 250-nel). Csak éppen a vezető pozícióért nem volt képes senki megszorongatni Vettelt. És ilyenkor az emberen óhatatlanul erőt vesz a fanyalgás.

VETTEL LookLeft BEL13_r600.jpg...ahogy Sebastian Vettel és a Red Bull dominanciája is csak az elszánt rajongókat tudja motiválni. (Fotó: Red Bull/GEPA) 

Sebastian Vettel nem véletlenül van abban a helyzetben, amiben van, hogy a világ legjobb F1-es autóját, az RB9-Renault-t vezetheti. Egész életében nagy nyomás alatt kellett hoznia kimagasló eredményeket, és ő sohasem okozott csalódást. (Talán csak a 2005-ben elbukott Euro F3-as bajnoki címmel, de azt azóta régen helyrehozta). Kiváló autóversenyző, aki vezetői tudásban, precizitásban, mentális és technikai felkészültség terén bármikor összevethető Michael Schumacherrel. Egyáltalán nem szolgált rá a futamok után immár tendenciózusan megkapott füttyögésre, fújolásra. Ez a Vettel gyerek (lehet ilyet mondani egy 26 éves fiatalemberre?) Spában kettéharapta, jól megrágta és keresztben lenyelte az összes ellenfelét, alonsóstul, hamiltonostul, räikkönenestül. Egy kör, 7 kilométer megtétele után másfél másodperccel vezetett, végül majdnem 17 másodperc előnnyel nyert a világ egyik leghosszabb és legnehezebb pályáján, miközben sem ő, sem a csapata nem hibázott jottányit sem. Talán majd jövőre, srácok!

Idei ötödik győzelmének köszönhetően Sebastian már 46 pont előnnyel vezet Fernando Alonso előtt, 58 ponttal Lewis Hamilton és 63-mal Kimi Räikkönen előtt. A német SKY Sports szakértője, Marc Surer szerint Vettel futamonként 5,75 pontot veszíthet Alonsóval szemben, vagyis, innen már csak ordas nagy balszerencsével veszítheti el a vb-címetA Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier Belgiumban kerek perec kijelentette, hogy lemondtak Kimi vb-címéről, a Mercedesnél sohasem mondták, hogy komolyan gondolják az idei bajnoki elsőséget. Egyedül Fernando Alonso és a Ferrari tart ki a régi mantra mellett, hogy „még bármi megtörténhet”. Nyolc futam van hátra a szezonból, de a Red Bull nem arról híres, hogy ilyenkor hátradőlnének, és hagynák kiénekelni a sajtot a szájukból. Magyarán: Sebastian Vettel és a Red Bull Racing készülődhet zsinórban negyedik világbajnoki címük megünneplésére. Ez a vb-cím már majdnem zsebben van.

Raikkonen_Spa13_r600.jpgKimi Räikkönen nimbusza erősebb, mint valaha: a finnt a Lotus mellett a Red Bull-lal és a Ferrarival is összeboronálták a nyári szünetben. Mi lesz ebből? (Fotó: Lotus F1/LAT)

A Magyar Nagydíj óta másról sem lehetett hallani, mint hogy Kimi Räikkönen már megegyezett a Red Bull-lal, a finn jövőre Vettel csapattársaként folytatja. Aztán jöttek az Alonso-történetek, hogy Fernando kész idő előtt kiugrani a Ferrari-szerződéséből, csak azért, hogy egy Adrian Newey-tervezte (garantáltan nyerő) autót vezethessen. Eközben az igazán jól értesültek tudni vélték, hogy a Red Bull már meg is egyezett Daniel Ricciardóval, aminek táptalajt adott Mark Webber Channel 9-nak adott nyilatkozata, amiben az év végén visszavonuló ausztrál kijelentette: „Ez remek hír a Red Bullnak és nagyszerű hír Ausztráliának”. Nos, jelen állás szerint a fele sem igaz, vagyis, a Red Bull Racing továbbra is keresi Webber utódját – mindegyik „tuti” értesülés a majdnem igaz kategóriába tartozik. Semennyivel sem tudunk többet a Red Bull-tárgyalások állásáról, mint egy hónappal ezelőtt, a Hungaroringen. Persze, a nyár vége, ősz eleje az F1-ben évtizedek óta a „silly season”, azaz, a legvadabb átigazolási pletykák időszaka, és ez rendben is van így. Mit érne a cirkusz, ha mindenki előre tudná, mivel és hogyan trükköznek a bűvészek?

Jenson Button azt találta mondani a Belga nagydíj előtt, hogy nem biztos, hogy megéri a 2015-től beköszöntő McLaren–Honda-korszakot. „Nem tudom, mi lesz, mert még nincs aláírva a jövő évi szerződésem” – jelentette ki a 2009-es világbajnok. Ezzel éppen elég olajat öntött a tűzre ahhoz, hogy a jól értesültek jövőre máris a Red Bullnál, a Ferrarinál, sőt, a Lotusnál lássák az angolt, Räikkönen helyén.

BUTTON_MP4-28 Grid BEL_600.jpgButton elnézést kért a főnökeitől a Spában elejtett mondatáért. Kiderült, hogy az angol ugyanúgy a McLarennél képzeli el a jövőjét, ahogy a csapat vele (Fotó: HochZwei)

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke nem győzte hangsúlyozni, hogy semmit nem akarnak jobban, mint megtartani Jensont, aki a gyorsasága és megbízhatósága mellett nagy adag tapasztalatot is vinne magával a Honda V6 turbó kifejlesztéséhez. Button végül a saját mondatai korrigálására kényszerült: „A jövő évtől érvényes szerződésem aláírása valójában csak formaság. Sajnálom, hogy kellemetlen helyzetbe hoztam Martint és a csapatot....” Egy újabb majdnem-szerződés.

A dimbes-dombos Spa-Francorchamps-i pálya tökéletes szinonimája annak a hullámvasútnak, amelyben a Sauber csapata ül idén. A tavaly még a konstruktőr-vb 6. helyét ünneplő svájci gárdának idén bőven kijutott a rosszból. Nem jöttek a szponzorok, a fejlesztések zsákutcába vezettek, így nem jöttek az eredmények sem. A versenyzők és a mérnökök fizetése elmaradt, mire Nico Hülkenberg a Nürburgringen bejelentette, hogy felbontja a szerződését, a jövőben csak „szabad ügynökként” hajlandó folytatni a Sauberral. A nyári szünetben aztán jött a nagy bejelentés: három orosz állami nagyvállalat sietett a hinwiliek segítségére, akik a tőkeinjekciónak köszönhetően végre ki tudták fizetni az elmaradt béreket. Az utolsó órában, hiszen Hülkenberg mellett a motorszállító Ferrari türelme is vészesen fogyott a kifizetetlen számlák miatt.

HULKENBERG_50GPSauber_r600.jpgNico Hülkenberg még az 50. F1-es nagydíjára készült tortánál is finomabb meglepetést kapott Spában: kifizette a Sauber! 

Hogy az F1-ben a pénz mennyire jó orvosság minden gondra, mutatja, hogy Monisha Kaltenborn a napokban bejelentette: nemcsak hogy rendezték a nyitott számlákat a Ferrarival, de Monzában bejelenthetik az új motorpartneri szerződés megkötését, a 2014-2015-ös időszakra. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr885485000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz