HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Webber rajtbüntetést kapott a szingapúri stoppolásért

2013.09.23. 19:37 Real Simon says

Mark Webbernek az eredeti rajtpozíciójához képet tíz hellyel hátrábbról kell megkezdenie a Koreai Nagydíjat, amiért felkéredzkedett Fernando Alonso Ferrarijára a levezető körben. Az ausztrált azért büntette az FIA, mert korábban már összeszedett két intést, ez volt a harmadik. A nemzetközi szövetség be akarja tiltani a futam végi stoppolást, aminek pedig szép hagyományai vannak az F1-ben.

Webber_Alonso_lift SNG13.jpgAlonso Szingapúrban felvette a Ferrari fedélzetére a stoppoló Webbert, ezzel "törlesztette" kétéves adósságát

Tíz rajthelyes büntetéssel kezdi meg két hét múlva a Koreai Nagydíjat Mark Webber, amiért a vasárnapi szingapúri futam végén „lestoppolta” Fernando Alonso Ferrariját. A Red Bull év végén visszavonuló ausztrálja nagy tapsot és füttyögést kapott a közönségtől, miután a saját autója váltóhiba miatt kiesett, és Webber felszállt a Ferrarira. Csakhogy ez már az ausztrál harmadik figyelmeztetése volt idén, ami az FIA év elején bevezetett új szabálya szerint automatikusan 10 rajthelyes büntetést von maga után.

Webber Bahreinben összekoccant Nico Rosberg Mercedesével, Montrealban pedig nem lassított le kellően a sárga zászló alatt, ezért intette meg az FIA. A szingapúri „kilengése” volt a harmadik a szezonban, ráadásul megszegte a Sportkódex 30.9-es pontját, ami előírja, hogy egy versenyző csak akkor futhat át a pályán, ha ezt a sportbírók kifejezetten megengedik.

Mansell_Senna_lift GB91.jpgAz F1 leghíresebb "taxizása": Mansell felveszi pórul járt riválisát, Ayrton Sennát Silverstone-ban, 1991-ben

Az FIA azzal indokolta a Red Bull-pilóta intését, hogy balesetveszélyes helyzetet idézett elő a pályán. A harmadikként célba ért Kimi Räikkönen éppen Alonso mellett haladt, amikor az ausztrál leintette a spanyolt, emiatt Kimi is erősen lefékezett. Miközben Webber felszállt a Ferrarira, megérkezett a két Mercedes-pilóta, Rosberg és Lewis Hamilton, akiket meglepett az álló vörös masina és csak hirtelen kormánymozdulattal tudták kikerülni.

„Kijöttem a kanyarból és szinte sokkolt, hogy Fernando kocsija egyszer csak ott állt előttem” – emlékszik vissza a jelenetre Hamilton. „Jobbról akartam megkerülni, de Mark éppen ott sétált, ahol el akartam menni és elütöttem volna. Szerencse, hogy nem így történt!” Magával a jelenséggel (hogy a futamot befejezett pilóták megálljanak hoppon maradt kollégáik felvételére) egyébként Hamilton is egyetért. „A nézők számára öröm ilyesmit látni, és ameddig ez biztonságos keretek között történik – mondjuk, nem állsz meg a versenyíven –, akkor felőlem maradhat a jövőben is. A sportban cool dolog az ilyesmi. Volt olyan, hogy elmentem valaki mellett és utólag azt kívántam, bárcsak megálltam és felvettem volna.”

Webber_Alonso_lift GER11.jpgWebber már 2011-ben szívességet tett Alonsónak a Nürburgringen - akkor vetődött fel először a "taxizás" betiltása

A Szingapúrban történtek után az FIA óva inti az F1-es pilótákat attól, hogy „taxizzanak” a kiesésük után, a pályán történő megállással ugyanis balesetveszélyes helyzetet teremtenek. De ha a száguldó cirkusz történetét nézzük, számos példa akad a sportszerűség eme megnyilvánulására. Az egyik leghíresebb példa Nigel Mansell és Ayrton Senna 1991-es „taxizása” Silverstone-ban, amikor a futamgyőztes angol megállt, hogy felvegye Williamse fedélzetére az utolsó előtti körben kiesett brazilt.

Schumi_Alesi_lift CDN95.jpgSchumacher az első F1-es GP-győzelmét arató (és szülinapos) Jean Alesit fuvarozza vissza a boxba 1995-ben, Montrealban

Michael Schumacher 1995-ben karnyújtásnyira volt a Kanadai Nagydíj megnyerésétől, amíg elektronikai probléma miatt nem kellett kiállnia a boxba, hogy új kormányt tegyenek a Benettonba. A futamot megnyerő Jean Alesi Ferrarijából kifogyott az üzemanyag a levezető körben, a német pedig megállt, hogy felvegye az élete első (és egyetlen) győzelmét ünneplő franciát – akinek ráadásul aznap volt a 31. születésnapja. A biztonság azonban mindennél fontosabb az FIA számára, aminek most Mark Webber issza meg a levét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr95530273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz