Bár szezon első tesztelése ritkán tekinthető az erőviszonyok helyes indikátorának, néhány következtetést levonhatunk. A Mercedes végezte legjobban a dolgát, a brixworthiak hajtóműveit használó négy csapat 875 kört tett meg Jerezben – hatszor annyit, mint a Renault-motoros csapatok. Sebastian Vettelnek két nap alatt 11 kört sikerült befejeznie. A leggyorsabb kört a McLaren újonca, Kevin Magnussen futotta – egyesek szerint a wokingiak megtalálták Lewis Hamilton utódját.
A Mercedes végezte a legjobb munkát a télen, Jerezben a brixworthi hajtóművek bizonyultak a legmegbízhatóbbnak (Fotók: Wolfgang Wilhelm/AMuS)
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke „a Formula-1 történetének legbonyolultabb versenyautójának“ nevezte az idei RB10-est. Nem véletlenül: amellett, hogy a tervezőknek az FIA új előírásainak megfelelőre kellett alakítaniuk a kocsik orrát, a hajtóművek is teljesen megváltoztak. A motor (1.6 literes V6-osok) csak az erőcsomag egyharmadát teszi ki, a többi energia az ERS rendszerből és a kipufogógáz hőenergiáját újrahasznosító MGU-H-ból tevődik össze. Utóbbi kettővel akadt legtöbb gondja a Red Bull motorpartnerének, a Renault-nak, és a problémákból természetesen kijutott a Toro Rossnak és a Caterhamnek is.
Sosem kezdte még ilyen gyengén a tesztszezont a Red Bull: Daniel Ricciardo alatt többször is megállt az RB10-es, az ERS hibájából
A három renault-s gárda összesen 151 kört (668 kilométert) tudott megtenni a jerezi tesztelés négy napja alatt, amiből nem kis meglepetésre a Caterham vette ki legjobban a részét (76 kör). A télen motorcsomagot váltó Toro Rossónak 54 körre, a világbajnok Red Bullnak csupán 21 körre futotta. Négy nap alatt. Az ERS hibridrendszer mellett a motor installációjával is problémák lehetnek, a tervezőguru Adrian Newey ezért visszavonult Milton Keynes-be, a rajzasztal mögé, hogy a következő tesztre (Szahír, február 19-22.) átdolgozza az RB10-est.
Nem fájt viszont a fejük a Mercedes erőforrást használó csapatoknak: a Brixworthben készülő V6-osok (és a hozzájuk kapcsolódó erőcsomag) nemcsak megbízhatónak, de gyorsnak is bizonyult. A Mercedes gyári pilótái, Nico Rosberg és Lewis Hamilton összesen 309 kört (1368 km) tettek meg, egy-egy tesztnapjukon mindketten megközelítették a 100 körös álomhatárt. Az Ezüstnyilak teljesítményét csak a Ferrari (251 kör, 1111 km), illetve a McLaren-Mercedes (245 kör, 1084 km) tudta megközelíteni, utóbbiak annak ellenére, hogy az első tesztnapon ki sem tudtak jönni a garázsból az MP4-29-es gyermekbetegségei miatt.
Kimi Räikkönen első kilométerei egész jól sikerültek a Ferrarival: a finn az első tesztnap leggyorsabbja volt
A Ferrari erőcsomagját használ három istálló – Ferrari, Sauber és a frissen csatlakozott Marussia – összesen 444 fordulót teljesített Jerezben, ami 1966 kilométernek felel meg. Ez visszaigazolta, hogy a Scuderia mérnökei jó munkát végeztek a V6-os turbóval és az elektromos rendszerekkel, melyeknek fejlesztése 2012 nyara óta zajlik.
Kevin Magnussen máris letette a névjegyét: a McLaren újonca futotta a leggyorsabb kört Jerezben (1:23,276), a harmadik napon, amely a négy közül a legszárazabb volt. „Mindannyian tudjuk, hogy még csak a téli teszteléseknél tartunk, nem tudhatjuk, hogy a többiek mit csináltak, így nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani a köridőknek“ – szerénykedett a hidegvérű dán. „Nyomtam neki, de azért nem adtam bele mindent abba a körbe. Igyekszem kiismerni az autót, a csapat pedig gyűjti az adatokat. Elég sok kört tudtam megtenni, sokat tanultam, ezért elégedett vagyok“ – nyomta a kötelező PR-szöveget Magnussen.
Kevin Magnussen nagyon izgult első mclarenes bevetése előtt, de remekül vizsgázott: az első tesztek legjobb idejét futotta
Később azért bevallotta, hogy nagyon izgult az F1-es bemutatkozása előtt. „Pillangók röpködtek a gyomromban, előző éjszaka alig tudtam aludni az izgatottságtól. De ez természetes, hiszen újonc vagyok. Óriási élményen vagyok túl - ez volt az első napom F1-es versenyzőként!"
A tesztelés Bahreinben folytatódik, február közepén. Azon a teszten már ott lesz a Lotus is, valamint egy vélhetően jelentősen átdolgozott Red Bull-Renault, hogy helyreállítsa megtépázott renoméját.
Utolsó kommentek