Gianmaria Bruni életében először 10 évvel ezelőtt járt Budapesten. Paul Stoddart, a Minardi akkori tulajdonosa az Intercontinentalban megtartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy Baumgartner Zsolt lesz az olasz F3000-es bajnok csapattársa, egyúttal az első magyar, aki teljes évadot futhat az F1-ben. „Gimmi" Bruni a Daytonai 24 órást követő bahreini tesztelés után válaszolt az SzC_blog kérdéseire. Exkluzív interjú.
A Minardi 2004-es kvartettje (balról jobbra): Bas Leinders (tesztpilóta), Gimmi Bruni, Baumgartner Zsolt és Tiago Monteiro (tesztpilóta) Melbourne-ben - még tele reménységgel... (Fotók: DPPI - Gilles Levent)
Milyen emlékeid vannak a tíz évvel ezelőtti, első minardis évadodról? Inkább kellemesek, vagy fájdalmasak az elavult versenyautó miatt?
・ Azt hiszem, a 2004-es volt életem legtöbb szenvedést okozó versenyidénye. Tele voltam reménnyel és lelkesedéssel, de ezek az érzések hamar lelohadtak, én pedig tehetetlennek éreztem magam. Az akkor harmadik idényét kezdő Minardi-modell teljesen reményelen volt a többi autóhoz képest, de én ennek ellenére is igyekeztem mindent kisajtolni belőle. Mindent megtettem, hogy a lehető leggyorsabb legyek.
A 2004-es szezon nagy részében verted Baumgartner Zsoltot, úgy az időmérőkön, mint a a versenyeken, még a Hungaroringen is. Az évad végére azonban felszívta magát, Brazíliában annak ellenére megvert, hogy a boxutcából kezdte a versenyt. Hogy emlékszel vissza az utolsó futamodra?
- Tíz év hosszú idő, nem emlékszem már pontosan, mi történt akkor, Interlagosban. Arra emlészem, hogy állandóan technikai gondok voltak a kocsival a futamokon, és minél inkább közelítettünk a bajnokság végéhez, annál kiábrándultabb lettem emiatt.
Bruni a 2004-es idény első kétharmadában biztos kézzel tartotta maga mögött Baumgartnert - itt éppen Montrealban
Mit gondoltál akkor Zsoltról? Professzionálisan egy szinten voltatok az idény kezdetén? Hogyan fejlődött a szezon során?
- Őszintén mondom, hogy Zsolt profi autóversenyző volt. De az idény első felében kétségkívül gyorsabb voltam nála. Már nem tartjuk a kapcsolatot, de kellemes emlékeim vannak róla. Jó srác.
Mik voltak Baumgartner erősségei, illetve gyengéi?
・ Jól képzett, profi és kiegyensúlyozott autóversenyző volt – de nem volt valami gyors...
Hogy sikerült a Daytonai 24 órás futam számodra, illetve a Risi Competizione csapat számára?
・ Sajnos idén nem tudtuk befejezni a versenyt. A negyedik órában csapattársam, Matteo Malucelli lassan haladt a pálya szélén egy boxkiállás után, amikor az egyik prototípus pilótája (Memo Gidley – a szerk.) hátulról nagy sebességgel belerohant. Hatalmas baleset volt, mindkettőjüket kórházba kellett szállítani. Matteo már jól van. Daytona után rögtön Bahreinbe mentünk tesztelni, mert jönnek a következő versenyek.
Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
・ A Le Mans-i 24 órás megnyerésére. Ez a világ legnagyszerűbb érzése.
Mit gondolsz, miért nincs jelenleg olasz pilóta az F1-ben? Ki lehet a következő?
・ Szerintem a pilótapiacot különféle érdekek uralják, és ebbe az olasz versenyzők nem tartoznak bele. Nagyon sok fiatal, tehetséges olasz versenyző van... Remélem, egyikük hamarosan megérkezik az F1-be is, a megfelelő csapattal!
Mit üzensz a magyarországi rajongóidnak?
・ Tudom a magyarokról, hogy nagy autósport-rajongók. Remélem, én is a kedvenceik közé tartozom. Továbbra is igyekszem a lehető legjobbamat nyújtani – miattatok is!
Utolsó kommentek