HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Interjú Lauda őrangyalával – Daniele Audetto exkluzív

2011.02.03. 10:00 Real Simon says

Daniele Audetto 68 évesen a Forma-1 egyik nagy öregje, de nem csak a kora miatt. Ő volt a Ferrari sportigazgatója 1976-ban, amikor oly simának nézett ki a bajnokság az olaszok számára, és micsoda rémálom lett belőle. Erről, Alonso "gyilkos ösztönéről" és és sok minden másról beszélgettem vele a Toro Rosso motorhome-jában az idei első tesztnapon, Valenciában.

Szöveg: Méhes Károly

1975-ben Niki Lauda és a Ferrari megnyerte a bajnokságot a 28 éves Luca Montezemolo vezérletével. Aztán távozott a csapattól és ön jött a helyére. Miért?
- Luca új feladatot kapott a FIAT-nál, én meg az akkoriban nagyon sikeres Lancia csapatot vezettem. Ferrari úr megérdeklődte a FIAT elnökénél, hogy számíthat-e a munkámra. Bizonyos értelemben ez logikus lépés volt.


Audetto (balra) és Franz Tost jelenleg a Toro Rosso felemelésén dolgozik (Fotó (c) Méhes K.)

Belecsöppent a jóba a Ferrarinál is, hiszen világverő csapatot vett át, a 312 T2 sikerautó volt. Mit lehetett még tenni?
- Remek csapat volt, az igaz! Nyertünk is tovább Laudával és Regazzonival. Aztán jött Nürburgring. A második körben kereket cseréltünk Lauda kocsiján, aki nem sokkal utána karambolozott. A sisakja leszakadt a fejéről...

Ez hogy történhetett meg?
- Nem tudom, akkoriban még minden más volt és a becsapódás nagyon kemény volt. Lauda ott ült a tűzben, míg [Arturo] Merzarióék kiszabadították. Ezért nem is az égési sebei voltak a legsúlyosabbak, hanem belélegzett benzingőz, meg a műanyagok, emiatt került életveszélybe. Szerencsére a verseny igazgatója, Huschke von Hanstein régi jó barátom volt, ő mindenben segített.


Niki Lauda (a kocsiban) Daniele Audettóval diskurál egy 1976-os edzésen. Az olasz csapatmenedzser mögött a Ferrari No.2 pilótája, Clay Regazzoni hallgatózik

Mi történt a nürburgringi baleset után?
- Huschke azt mondta, Laudát Ludwigshafenbe kell vinni, mert ott van egy nagyon jól felszerelt katonai kórház az amerikai támaszpont miatt. Peter professzor vezette, akit sikerült is felkutatnunk. Nagy szerencsénk volt, mert épp nyaralni indult Taorminára, de természetesen beleegyezett, hogy küldjük Nikit Ludwigshafenbe, amint csak lehet, ő is bemegy és mindent előkészít. Kerítettünk egy katonai helikoptert, azzal szállították el. Amikor Nikit beemelték a helikopterbe, már rettentően le volt hűlve a teste, nagyon rossz bőrben volt. De beszélni tudott, megkért, hogy hívjam fel a feleségét, Marlenét, és hogy menjek el a motorhome-ba, ott van a tárcája minden iratával. Elvitték, én visszarohantam a garázsba Ermanno Cuoghival (Lauda főszerelője a Ferrarinál – a szerk.), aztán autóval sepertünk a kórházig. Ott sikerült beszélni Peter professzorral, aki azt mondta, hogy bizakodhatunk, lehet, hogy túléli. De ha tíz perccel később érünk oda, biztos, hogy Niki meghal. A tüdeje miatt, ugyanis vérmérgezése volt (a műanyagok égésekor felszabaduló gázoktól, amit belélegzett – a szerk.). Ezért kapta meg egy paptól az utolsó kenetet.

Mit jelentett telefonon Enzo Ferrarinak?
- Megkérdezte, mit csinálok épp, hol vagyok? Mondtam neki, itt vagyok a kórházban. Erre ezt közölte velem: "Nem ott van a helyed! Az orvosok valók oda. Te úgysem tudsz semmit sem tenni Nikiért. Menj vissza a pályára és ajánld fel az autót Emerson Fittipaldinak a következő versenyre!" Ferrari már előre gondolkodott, mert biztos volt benne, ha Niki meg is menekül, nagyon sokáig nem ülhet versenyautóba. De Fittipaldi visszautasította az ajánlatomat. Egyrészt nagyon sajnálta Nikit, másrészt nem akarta otthagyni az új brazil nemzeti istállót, a Copersucart. Másnap megkerestem Ronnie Petersont, aki viszont igent mondott. Utána Niki hihetetlen módon elkezdett felépülni, és amikor megtudta, hogy Petersont akarjuk a helyére hozni, nagyon begurult. Beszélt Agnelli ügyvéd úrral, aki erre felhívta Enzo Ferrarit és azt tanácsolta neki, hogy ne szerződtesse Petersont. Úgyhogy ez is rám hárult, hogy megmondjam Ronnie-nak, hogy ne jöjjön, pedig Fioranoban Coughi már előkészítette neki az autót, beállítottuk, mert jóval magasabb volt Nikinél. Szóval nem jött, ami végül is rossz döntés volt, mert ha Ronnie nálunk versenyzett volna, valószínűleg megnyerjük a bajnokságot, el tudtunk volna venni Hunttól néhány pontot.

Súlyos égési sérülései ellenére Lauda 42 nappal a balesete után újra beült a Ferrariba Monzában

Az Osztrák Nagydíjat ki is hagyták, miért?
- Szintén Enzo Ferrari döntése volt, úgy gondolta, hogy ezzel tiszteleg Niki előtt. De alapvetően ez is hiba volt, és az is, hogy aztán Zandvoortban csak egy autóval álltunk rajthoz. Ki tudja, Peterson mire lett volna képes ott? És hát Monza sem volt egyszerű történet... Ferrari még mindig nem bízott benne, hogy Niki visszatérhet, ezért végső húzásként megszereztük Carlos Reutemannt. De aztán Niki megjelent Fioranóban, még bekötött fejjel, véres szivaccsal a sisakjában, és elképesztően jól ment az állapotához képest. Monzában meg csodát művelt azzal a negyedik hellyel. [Monzában Ronnie Peterson nyert egy March-Forddal – a szerk.]

Jött a döntő futam Fudzsiban. Mit tud mesélni erről a legendás versenyről?
- Zuhogott az eső, de cefetül. Rémes volt. Ecclestone azt kérte a pilótáktól: indítsuk el a versenyt, mert különben elbukjuk a reklám- és tévés bevételeket, aztán két-három kör után nyugodtan álljatok le, el fogják fogadni tőletek, hogy túl veszélyes a pálya állapota. Niki belement és ki is állt a második körben, ahogy Fittipaldi és Pace is. De a többiek nem, és persze Hunt sem, aki vezetett és esze ágában sem volt befejezni a harcot a vb-címért. Így nyert végül egy ponttal.

Tényleg elhangzott az a híres Lauda-mondat, hogy "Az életem fontosabb, mint a világbajnokság"?
- Igen, mondott ilyesmit. És az igaz, hogy felajánlottuk neki, hogy valami műszaki hibát jelentünk majd. De nem akarta, ragaszkodott hozzá, hogy ő döntött így.

Válságtanács a Ferrarinál: Luca Montezemolo csapatfőnök (balra) és Audetto (szemüvegben) Mauro Forghieri technikai igazgató beszámolóját hallgatja 1976-ban

Enzo Ferrari mérges volt?
- Nem, nem hiszem. Ez nagyon emberi döntés volt, és senki nem tudhatja a versenyzőn kívül, milyen a pilótafülkében. Főképp, ha valakinek néhány hete olyan szörnyű balesete volt és fizikailag szenved. Nekem meg az fájt, hogy Niki úgy egyezett bele a startba, hogy két kör után vége, és ezt mások nem tartották be, gyakorlatilag becsapták. Még miután kiszállt, további két körön át figyelte, hogy vajon a többiek leállnak-e, de nem. Nagyon csalódott volt emiatt, hogy James semmibe vette az egyezséget, ezért azonnal összepakolt és távozott.    

Ön is távozott a csapattól egyetlen év után, de miért?
- Én a Ferrarinál is FIAT-szerződéssel voltam, egyszerűen elvezényeltek. Akkor indult az Abarth 131-es modellel a versenyzés, abban vettem részt, a ralicsapat igazgatójaként. Meg is nyertük a világbajnokságot 1977-ben.

De a Ferrari-kapcsolat is megmaradt, ugye?

- Bizony meg. 1977 végén Enzo Ferrari engem küldött el Montrealba, hogy beszéljek Gilles Villeneuve-vel. Jó benyomást tett rá az 1977-es Brit Nagydíjon, ahol Gilles McLarennel indult. És támogatta a Philip Morris, vagyis a Marlboro. Aleardo Buzzi, a Philip Morris európai igazgatója javasolta Ferrarinak, hogy legalább egy tesztre hívja meg Villeneuve-öt. El is utaztam, találkoztunk, és átadtam Enzo Ferrari meghívását erre a bizonyos tesztre. Meglesz a teszt, mondtam neki, és aztán döntenek, hogy szerződtetik-e. Nem, nem, felelte erre Villeneuve, előbb szerződjünk le, aztán jövök tesztelni. Meg is lepődtem, telefonáltam haza, mi a helyzet. Ferrari azt mondta, jól van, jöjjön a fiú, aztán majd ő meggyőzi, hogy előbb a teszt és csak utána a kontraktus. De végül is leszerződtette, úgyhogy amikor Japánban Villeneuve-nek volt az a borzalmas ütközése Petersonnal, amiben két ember meghalt (nem ő tehetett róla), Ferrari kicsit szívta a fogát, hogy jól tette-e, hogy leszerződtette 1978-ra. Végül nem bánta meg, sőt valóságot apa-fiú viszony alakult ki köztük.

Ha ma összefut Laudával, beszélgetne-e erről a különös 1976-os évről?

- Nagyon jó haverok vagyunk. Azt már ő is elismeri, hiba volt bíznia a többiekben, főleg Huntnak elhinni, hogy majd beáll a boxba. De végül nem bán semmit, elég kemény fickó ő ahhoz.

Mit gondol a mai Formula-1-ről?
- Más, mint az én időmben volt. Az még a romantikus oldala volt a sportnak. És hozzá tartozott a halál pátosza is. Ahogy nálunk Olaszországban mondták, a „veszély lovagjai” voltak a pilóták. Amikor úgy indult el egy verseny, hogy nem lehetett tudni, ki fejezi be és ki nem. Amikor leadták a versenyzők a feleségük, barátnőjük telefonszámát, hogy kit kell felhívni, ha valami történik... Félre ne értse, nem ezt kívánom vissza, de tény, hogy más hangulata volt az F1-nek. Ma, hála Max Mosley-nak és Watkins professzornak, olyan a pályák és az autók biztonsága, hogy gyakorlatilag minden ütközést túl lehet élni. Burti Spában, Trulli Silverstone-ban vagy Kubica Montrealban – régen ezek a balesetek mind halállal végződtek volna. Ma, hála az égnek, semmi bajuk nem lesz, ha csak valakit fejbe nem talál egy rugó, mint szegény Massát a Hungaroringen – de hát annak mekkora az esélye? Ezzel együtt a Formula-1 sterilebb, kiszámíthatóbb lett. Ettől még persze imádom, és nehezen mondanék le róla.


A balul sikerült Super Aguri-s kirándulás után Audetto most a Toro Rosso főnökének, Franz Tostnak próbál segíteni

Jósolna bármit 2011-re?
- Ez egy kaszinó-bajnokság lesz, tiszta hazárdjáték. A sok szabálymódosítás, az új gumik, az állítható szárnyak... Hihetetlen: két újabb gomb a kormányon. Hát ezek a fiúk már nem is vezetnek, hanem egy komputert irányítanak. De ez van, ezt kell szeretni. Biztos, hogy az eddigi nagy csapatok lesznek ott az élbolyban megint, talán a Mercedes is felzárkózik. Én Schumacherben is bízom. De végül az fog nyerni, aki a legtöbbet tud áldozni a fejlesztésekre. Ez már csak így van a mai Forma-1-ben.

Ha saját csapata lenne, ki szerződtetne?
- Nem is tudom... Ezt a Hülkenberget sajnálom, mutatja, hogy nem jó irányba mennek a dolgok. Anélkül, hogy Maldonadót bántani akarnám, teljesen nyilvánvaló, hogy csak a pénze miatt került be a Williamsbe. Hülkenberg szerintem remek évet produkált újoncként, egy ilyen közepes autót pólusra kvalifikálni nagyszerű dolog. És lám, hiába Willi Weber a menedzsere, a venezuelai állami pénzekkel nem tudtak konkurálni.

Végül a kötelező kérdés: egykori sportigazgatóként mit vár a Ferraritól?
- Nyilván ott lesznek a Red Bull kihívói között. Az autó... nos, azt hiszem, hogy kicsit konzervatívra sikeredett. De ott van nekik Alonso, aki fantasztikus. Pont olyan, mint Schumacher volt fénykorában. Ami Massát illeti, igazából nem sok esélyt adok neki. És épp Alonso miatt. Alonsoban ott van a „gyilkos ösztön”: mindenkin átgázol. Massa meg – sajnos, vagy hál’istennek – nem ilyen.
 

 

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr112635263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.02.03. 15:08:46

Tudtommal nem volt annak idején túl jó a kettejük közötti viszony...

SÜN 2011.02.03. 15:24:31

elhajinthatná már a kanalat a mindent csak lehúzó fikagép lauda

Sünmami 2011.02.03. 15:30:27

@SÜN: Nekem tetszett az interjú. Neked is? Lauda manapság olyan, amilyen, de kitörölhetetlen neve van az F-1 történelmében és én megemelem előtte a kalapomat.

Real Simon says 2011.02.03. 16:12:51

@gyvy: Valóban nem volt ideális kettejük viszonya, főleg, mert Lauda úgy érezte, Audetto a háta mögött áskálódott ellene. Lásd: neki kellett felvennie a kapcsolatot Fittipaldival és Petersonnal. Niki helyében én se repestem volna... De az interjúból kiderül, hogy azóta már elsimították.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.03. 16:33:03

Ki a f*szom az a Méhes Károly, és miért fordít értelmetlen mondatokat?

"pólusra kvalifikálni" - besz*rok ettől, komolyan.

PRMaya 2011.02.03. 17:01:04

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Attól még, hogy nem gyakran írják így, nem értelmetlen. :)
Különben is unalmas már mindenhol a "megszerezni a pole-pozíciót" szöveg. :P:D

Hurri Kán 2011.02.03. 17:04:11

@Real Simon says:
Az okát nem tudtam. Erről egyébként a Megégett ember és társai c. könyvben olvastam. Alapvetően Lauda életrajz, de rajta keresztül a szerző végigkíséri a Forma-1 azon időszakát, amikor Lauda versenyzett.

Ismerős a könyv egyébként?

cr500 2011.02.03. 17:05:51

a massából kiéget a láng a balasetkor sajnos,már nincs meg a "gyilkos ösztön",kár érte

cr500 2011.02.03. 17:07:35

egyébként jó a poszt,és jó versenyző volt a lauda

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.03. 17:08:08

@PRMaya: Nem értünk egyet, szerintem ebben a kontextusban értelmetlen. A pólus szó egész egyszerűen nem ezt jelenti.

Az "első rajthely" kifejezés nagyon megfelel a célnak.

Franky4fingers 2011.02.03. 17:11:22

Ki a jó ég ír mostanában a totalcarra (vagy fordít?)

Pólusra kvalifikálni? Gratulálok. Melyikre, az éjszaki vagy a déli sarkra kvalifikálta magát?

A McLarenes cikkben meg kovejoros gyártósor futószalagos helyett.

Fordítsatok már rendesen vagy legalább valaki fussa át a cikket, mielőtt kikerül.

Franky4fingers 2011.02.03. 17:12:56

Az, hogy miért gondoltam, hoyg ez totalcaros cikk, az rejtély. Csak egymás után olvastam a kettőt.

Megyek a Leiter blogra:)

PRMaya 2011.02.03. 17:15:35

István is sokszor pólusnak írja. De mindegy. Nekem nincs ezzel bajom. :P:D

Autopeti 2011.02.03. 17:23:43

Azt hiszem Lauda mondta egyszer, hogy ő nem állt volna meg segíteni másnak, mert nem azért fizetik.
Ha így gondolkozik, talán a többieknek is kár volt megállniuk...

sealard 2011.02.03. 17:23:53

@Franky4fingers: igazán beüthetnéd gugliba, ki az akit szidsz. NEM KÉNE!

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2011.02.03. 18:52:10

@Brigi \"B. A.\" főnöke: @Franky4fingers: Nagyon kár, hogy erre az oldalra tévedtetek. Ritka az ilyen cikk, és ha ez a "pólusra kvalifikálni" helyteken is lenne, az interjú tartalmi értékéből semmit sem vesz el. De...a kifejezés nem helytelen, csak talán a magyar nyelvben szokatlan. Ha a pólust, mint szót csak olyan megvilágításban hallottad eddig, hogy északi és déli, javaslom, olvass sokat, hátha találkozol máshol is ezzel a kifejezéssel.Méhes Károly nem csak fordította, hanem ő maga, személyesen készítette az interjút, de ha figyelmesebben olvastátok volna a cikket, ez egyértelműen kiderül. Annak pedig nézz utána, hogy ki az a Méhes Károly, mielőtt ilyen primitíven említed a nevét, valószínű, hogy több könyvet írt, mint amennyit életedben olvastál.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.03. 19:14:05

@Szende Szandi(nista):

"Nagyon kár, hogy erre az oldalra tévedtetek. "
A világ már csak ilyen, elolvasom, s ha véleményem van, megosztom.

"De...a kifejezés nem helytelen, csak talán a magyar nyelvben szokatlan."
De, helytelen.

"Ha a pólust, mint szót csak olyan megvilágításban hallottad eddig, hogy északi és déli, javaslom, olvass sokat, hátha találkozol máshol is ezzel a kifejezéssel."
Találkoztam már vele, épp ezért állítom, hogy helytelen a használata. Te hogyan definiálnád ezt a kifejezést?

"Annak pedig nézz utána, hogy ki az a Méhes Károly, mielőtt ilyen primitíven említed a nevét, valószínű, hogy több könyvet írt, mint amennyit életedben olvastál. "
Értem, tehát aki mennyiséget termel, az egyben tévedhetetlen is. Remek érvek, van még belőlük?

PRMaya 2011.02.03. 19:24:52

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Komolyan, ennél nagyobb problémád soha ne legyen... xDDD

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2011.02.03. 19:31:02

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

"Ki a f*szom az a Méhes Károly, és miért fordít értelmetlen mondatokat?"

Ez lenne az összes véleményed erről a cikkről? Ez önmagáért beszél, ilyen stílusban nem szokás "nyelvészkedni"!

A pólus kifejezéshez egy szinoním szótár használatát javasolnám, mint leggyorsabb megoldást, nem szeretnék ide bemásolni szavakat, de ott megtalálod azt, amit most még értelmetlennek gondolsz.

És ami a legfontosabb, nem csupán fordította a cikket, ő maga készítette az interjút, bár ezt az előbb is írtam, de ezek szerint ez a tény másodjára is elkerülte a figyelmedet.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.03. 19:58:59

@Szende Szandi(nista):

Rendben, ha már ilyen nagylelkűen elsiklottál a szó értelmezése felett, akkor a kedvedért nézzünk néhány _helyes_ alkalmazást a pólus szó használatára.

Kétpólusú világrend: azt jelenti, hogy a politikai élet 2 nagyobb hatalom kezében van.

Mágneses pólus: Két ellentétes hatású mágneses erő, amely amely két szélső pontból indul.

A fenti példákból láthatod, hogy a szónak semmiféle olyan pozitív üzenete nincs, mint ami a cikkben meg van fogalmazva. Ez a bajom a használattal, ezért tartom helytelennek a használatát. Nem mellesleg ilyen értelemben az utolsó rajthely is egyfajta pólus.

Az a tény, hogy ő maga készítette az interjút a mi esetünkben irreleváns, ezért sem reagáltam rá.

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2011.02.03. 20:22:33

.@Brigi \"B. A.\" főnöke:

Első, építő jellegű hozzászólásnak egyáltalán nem nevezhető kommentedben még így fogalmaztál: "és miért fordít értelmetlen mondatokat?" Ezért tartottam fontosnak tisztázni, hogy ez nem szimpla fordítás, éppen ezért "releváns" a dolog.

A pólusnak ezen kívül is számtalan értelmezése van, és mint ahogy a Grand Prix is meghonosodott sok társával együtt a magyar nyelvben, annak ellenére, hogy van tipikusan magyar megfelelője, vagy a bokszutca is némiképpen f1-es (és autósportos) szakszónak számít(és még sorolhatnám), ugyan ez a helyzet a pólussal is.
De még egyszer mondom (írom), ha esetleg magyartalan is a kifejezés a te megítélésed szerint, semmit sem von le az írás tartalmi értékéből, amiről te szót sem ejtettél

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.03. 20:28:53

@Szende Szandi(nista): Azt nem értem, hogy hova akarsz eljutni. Ő készítette az interjút, oké.

A Grand Prix és a a bokszutca kifejezések pedig a lovassportból jönnek, jóval az autó feltalálása előtti időkből, így semmiképpen sem számít F1-es szakszónak. A pólus meg végképp nem, de ezt már leírtam.

Szende Szandi(nista) · http://szendeszandinista.blogspot.com/ 2011.02.03. 20:42:41

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Eljutni???... Sehová, ...csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, ha már mindenképpen nyelvészkedni akarsz, azt semmiképpen se ebben a stílusban tedd, ha már a tartalom nem érdekel. (az ilyen finomkodó nyelvőrködés semmiképpen sem összeegyeztető, azzal az alpári stílussal, ahogy azt előadtad)
A többi felvetésre nem reagálnék, mert akkor reggelig itt levelezgethetnénk. Kellemes estét...

Real Simon says 2011.02.03. 23:19:06

@gyvy: Persze, hogy ismerős, ott virít a polcomon. Csak már régen olvastam (ideje lesz újra!). Nem volt rossz könyv, pláne a maga idejében.

Real Simon says 2011.02.04. 00:06:51

@Franky4fingers: "Ocseny orosz, Franky fiam!" A pólus bizony átvitt értelemben a rajtrács "északi sarkját" is jelenti, bármilyen furcsa is neked. Pole pozíció = sarokpozíció, a legfelső sarok. Na, az a pole. Nem a rajtrács két ellentétes végére, minden esetben a legelejére utal - itt hibádzik a "két világpólus" hasonlatod.
A nyelvek szerencsére fejlődnek, új szavak (ún. jövevényszavak) kerülnek bele, amelyek felváltják a régi, agyonhasznált kifejezéseket. És ez így van rendjén. Járj nyitott szemmel, és majd meglátod.

rognork 2011.02.04. 07:31:45

Szerintem is tök jó a cikk, mellesleg megjegyezném, hogy kis hazánkban is sűrűn használják az iparban a konvejor kifejezést a szállítószalag helyett. Ugyanis számtalan gépben nem simán szállítószalagot jelent.

Sünmami 2011.02.04. 08:34:46

Ajaj. Azt hittem itt mindenki meg fogja köszönni hogy elolvashatta a cikket!
"Pólusra kvalifikálni". Ettől a szófordulattól ma reggeltől drágább lett a kenyér. Gondolkodom is azon hogy olvassak e ezentúl autósporttal kapcsolatos írásokat.

Real Simon says 2011.02.04. 08:48:03

@Sünmami: Sünmami :-))))))))))))))) (köszi!)

3 gb 2011.02.04. 12:34:45

Szerintem, jó volt a cikk. A MESTER (Schumi) pedig fel fog támadni és megmutatja, hogy még mindig ő a KIRÁLY! Mondjuk, ezt már a tavalyi élményszámba menő megmozdulásai is jelezték. Reszkess Alonso, reszkess Hamilton, reszkess Vettel! De reszkessen a beszari Rubens is, idén tényleg felb@sznak a falra he-he!
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása