HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

F1 2013: A HRT csődje után bajban a Marussia is?

2012.12.04. 12:57 Real Simon says

Miután a HRT nem talált új befektetőt, a csapat nem került rá az FIA 2013-as nevezési listájára. Noha a Marussia csapatfőnöke, Graeme Lowdon „biztos benne”, hogy csapata jövőre ott lesz a rajtrácson, a konstruktőr-vb 10. helyéről az utolsó futamon lecsúszott brit-orosz gárda fennállása legnehezebb tele előtt áll. Tizenegyedikként ugyanis nem számíthatnak a FOM tízmillió eurós segélycsomagjára.

Marussia lefele-a-lejton_600.jpgLefelé a lejtőn? Bernie Ecclestone fikarcnyit sem segíti a kiscsapatok, köztük a Marussia helyzetét (Fotó: Marussia F1)

Szorul a hurok a Marussia F1-es csapatának nyaka körül. A brit cégregiszter szerint a gárdának 75 millió eurós kintlévősége van, amit december végéig kellene kiegyenlíteniük. Ráadásul a Brazil Nagydíj utolsó köreiben a caterhames Vitalij Petrov megelőzte Charles Picet a 12. helyért, ezzel a piros-feketék elbukták a konstruktőr-világbajnoki 10. helyet. A Marussia ezzel kicsúszott abból a keretből, melynek tagjai jogosultak arra, hogy súlyos eurómilliókat kapjanak a Formula One Management (FOM, Bernie Ecclestone cége) nagy, közös kasszájából.

A Motorsport-Total.com úgy tudja: Ecclestone az utolsó pillanatig nem küldte el az új, 2013-tól érvénybe lépő Concorde-szerződés tervezetét a Mercedes, a Caterham, a HRT és a Marussia istállóknak. Ebből következően még az érintettek sem tudják pontosan, milyen rendszer szerint számíthatnának (vagy éppen nem számíthatnak) a Formula-1 jogdíj- és reklámbevételeiből rájuk eső pénzre. Miután a Mercedes tanácsadónak szerződtette Niki Laudát (Ecclestone régi cimboráját), a stuttgartiak hozzájutottak a 2013-as szerződéshez, hasonlóan a márkavébé 10. helyén zárt Caterhamhez. A HRT-nél időközben bezárt a bazár, így ez a helyzet „megoldódott”, a Marussia sorsa viszont továbbra is lóg a levegőben.

Az edigi Concorde-szerződés értelmében a Marussia 3. kategóriás csapatnak számított, miután F1-es részvétele eddigi három évében egyszer sem került be a legjobb tíz közé. Ecclestone eddig a sereghajtó csapatoknak is juttatott 10-10 millió eurót, ám ez az új egyezményben megváltozhat. Graeme Lowdon csapatfőnöknek tehát fogalma sincs, jogosult-e bármilyen összegre, és ha igen, mennyire.

Marussia_betol_India_600.jpg

„Mindeddig sem a Concorde-szerződést, sem más ajánlatot nem láttunk. A legutolsó információ, amit mondtak nekünk, az, hogy továbbra is lesznek első, második és harmadik szintű csapatok. De őszintén: kit érdekel, ha ez nem jár semmiféle bevétellel?”  mondja Lowdon. 

A csapatvezető szerint a Marussia ettől függetlenül ott lesz a rajtrácson 2013-ban. „Mindezek ellenére nem hagyjuk, hogy az események aláássák a stabilitásunkat, az F1-es jövőnket. Továbbra is ott leszünk a rajtrácson, ez nem kérdés. Csak ki kell várnunk, vajon bevesznek-e minket is a Concorde-szerződésbe, és hogy jár-e ezzel valamilyen bevétel” – idézi a német F1-es honlap.

„Érdekesnek találom, hogy bizonyos csapatok megkapták a Concorde-szerződés tervezetét, míg mások nem. Mindez kizárólag Bernie-n múlik. Attól függ, hogy egyáltalán lesz-e Concorde-szerződés az új idény kezdete előtt. De ez nem befolyásolja a terveinket.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már elfogadta a Marussia jelentkezését, amit jelez, hogy rajta voltak az FIA december 1-jén közzé tett hivatalos nevezési listáján. Timo Glock 2011 nyarán újabb három évvel meghosszabbította a szerződését, a csapatnak sok pénzt hozó francia, Charles Pic azonban év végével távozott a csapattól – épp a fő rivális Caterhamhez igazolt.

Pic helyére jelenleg az eddigi tesztpilóta, Max Chilton tűnik a legesélyesebb választásnak. De ha Kobajasi Kamui rajongói sikerrel járnak, és elegendő pénzt tudnak összegyűjteni a „Support Kamui” internetes kampány során, akár a japán is beugorhat Glock mellé jövőre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr304947113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása