Ha az anyagi problémáktól gyötört Campos Meta csapata kerül szóba, sokat emlegetik mostanában egy dél-afrikai (portugál? mexikói?) üzletember, bizonyos Tony Teixeira nevét. Mivel Teixeira neve leginkább a luxusiparban ismert (és ott sincs mindenki jó véleménnyel róla), úgy gondoltam, ideje lenne körüljárni, kiről is van szó.
Teixeira Portugáliában született, onnan Dél-Afrikába emigrált, ahol az olajkitermeléstől a gyémántkereskedelemig mindenbe belefogott, amivel sok pénzt lehetett keresni. Rövid idő alatt jelentős vagyonra tett szert, és a figyelme az autósport felé fordult.
Az A1 Grand Prix-ben induló mexikói nemzeti csapat finanszírozásával vetette meg a lábát a labdarúgó világbajnokság mintájára szervezett versenysorozatban. Az európai ősszel kezdődő, és tavasszal záruló világbajnoki sorozatot 2006-tól közösen irányította Maktoum Hasher al-Maktoum dubai herceggel, aki az A1 GP alapítója volt. Amikor a sejk 2007 őszén kiszállt az üzletből, Teixeirának adta el a részesedését, aki így az A1 GP irányítója lett.
Megállapodott a Ferrarival, a Dallarával és a Michelinnel. Előbbi a motorokat és a márkaimázst, a középső a kasztnikat, utóbbi pedig az abroncsokat szállította az A1 GP-ben induló nemzeti csapatoknak. Csakhogy a 2009-es szezon első futama Queenslandben (Ausztrália) elmaradt, aztán a második is (Kína), így – a szervezők szerint átmenetileg – törölték a szezont.
Teixeira ráadásul másfél millió dolláros adósságot halmozott fel a Ferrarival szemben a kifizetetlen motorszámlák miatt – azóta sokan vannak, akik nem nézik jó szemmel az F1-es terveit.
Utolsó kommentek