HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Trulli: a Lotus lassú, de legalább megbízható

2010.02.28. 16:52 Real Simon says

Jarno Trulli úgy véli, eredményes tesztelést zárt Barcelonában. A Lotus átlagosan öt másodperccel bizonyult lassabbnak, mint a legjobbak, de a T127 megbízhatósága – figyelembe véve, hogy vadonatúj konstrukció – biztató. A zöldek legkeményebb ellenfele a Virgin Racing lehet.

Milyen volt a szezon rajtja előtti utolsó tesztnapja a Lotusnál?
J.T.: Sikeres nap volt. Sok ’long-runt’ hajtottunk végre, teljesítettünk egy versenytávot, és elvégeztünk néhány egyéb tesztet. Az eső egy kicsit megzavarta a tervezett programunkat, mivel szombaton a száraz beállítások kipróbálására készültünk. Ezzel együtt pozitívak az érzéseim.

Miben reménykedik az első versenyen?
J.T.:
Én mindig magabiztos vagyok. Persze, jobb lenne, ha néhány héttel több időnk maradt volna a szezon előtt a felkészülésre. De az biztos, hogy ott leszünk és versenyezni fogunk, méghozzá profi módon. Az az igazság, hogy a kocsi még nem elég gyors. Készül néhány alkatrész, amitől gyorsabb lesz, de ez eltarthat a szezonnyitó futamok utánig. A megbízhatóságunkkal azonban nem lesz gond. Kompromisszumot kötöttünk a tervezési fázisban: előbb legyen meg a szükséges megbízhatóság, aztán fókuszálunk a gyorsaságra. Ha ugyanis nem elég megbízható egy kocsi, az azzal jár, hogy nem fut eleget, márpedig úgy fejleszteni sem lehet. Számunkra az a legfontosabb, hogy befejezzük a versenyeket, magunk mögött hagyjunk egy csomó kilométert és megértsük a kocsi viselkedését.

Lehetségesnek tartja, hogy néhány pontot elcsípjenek idén?
J.T.: Szép dolog lenne pontokat szerezni, de nem lesz könnyű. Realistának kell maradnunk. Nagyjából négy másodperccel vagyunk lemaradva [a legjobbaktól]. Tudjuk, hogy mi ennek az oka, de nincs időnk arra, hogy mindent kijavítsunk. Már régebben tudtuk, mik az autó gyenge pontjai, de el kellett készülnünk Bahreinre, be kellett hajózni a felszerelésünket, ezért nem maradt már időnk. De amikor visszatérünk Európába, valószínűleg nagyot lépünk majd előre.

Elégedett a T127 teljesítményével?
J.T.: Még mindig sokat kell dolgoznunk rajta. Nem vagyunk elégedettek az eddig mutatott sebességével, de ezt előre tudtuk, hogy így lesz. Készen állunk a versenyzésre, a csatázásra azonban még nem. Talán a Virgin ellen versenyre kelhetünk, a többiek azonban egyelőre elérhetetlenek számunkra.

Ezt a „csomagot” vetik be Bahreinben is a versenyen?
J.T.:
Igen. Mivel ilyen kevés idő választ el bennünket az első futamtól, nem igazán várhatunk el többet a csapattól. Nagyszerű eredmény, hogy ilyen rövid idő alatt összehoztuk a kocsit, hogy elkészültünk Barcelonára, illetve Bahreinre. Ami a Cosworth-motorokat illeti, optimista vagyok, nem rosszak.

Érzi már a nyomást?
J.T.: A csapat minden tagja nyomás alatt van. Azt hiszem, az első évünkben hagyni fogják, hogy azt csináljunk, amit lehet, de a következő évtől kezdve sokkal magasabbak lesznek az elvárások. Idén úgy kell működtetni a csapatot és a kocsit, mintha már a következő évadra készülődnénk. Akkor már sokkal jobb eredményeket kell produkálnunk.

Mit várhatunk a Lotustól a Bahreini Nagydíjon?
J.T.: Nagyjából azt, amit most a teszteken, nem többet. Sajnos nem vagyok varázsló…

Forrás: formula1.com

4 komment

Címkék: barcelona lotus tesztelés jarno trulli bahreini gp t127

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr182211682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_149244 2010.03.01. 08:27:16

A Cosworth motorral kapcsolatban. Amikor a kollégámat kérdezem egy termékről, h jó vagy nem jó? A válasz némely esetben így hangzik: "nem rossz..." Látom Trulli is ezt az elvet követte a válaszadáskor.

Ismeretlen_148360 2010.03.01. 10:37:08

Hát, nem mondhatja azt, hogy a kocsi jó, amikor 5 mp-et kapnak a legjbbaktól! :) Nekem inkább az a fura, hogy a Virgin is gyorsabb náluk... Még akkor is, ha a Lotus sokkal több kört tett meg, sokkal megbízhatóbb. Még annyi, hogy Gascoyne - ahogy ismerjük - legalább kétszer fogja komolyan módosítani szezon közben a kocsit, ill. hogy a Cosworth-osok elmondták, először mindent alárendelnek a megbízhatóságnak, csak aztán jön a power hozzáadása. Jó lesz ez a T127, csak kell még egy kis idő neki...

Ismeretlen_149536 2010.03.01. 20:32:11

Én azt látom a Lotusban, hogy 'van egy kis pénzünk, van egy jó nevünk, vágjunk bele, hátha...' A Virgin nem vesz ilyen zsákbamacskát, náluk a Red Bull mentalitása dívik: Toljuk meg, hadd menjen!

Ismeretlen_149244 2010.03.02. 08:03:31

Szerintem azért a Lotus is elég komolyan gondollja. Nézd meg, h a USF1 sem bír elindulni pedig ÁÁmeriká a nagy lehetőségek hazája. Több kell ide mint egy kis pénz. A Lotusnál azért már Gascoyne bére is elég húzós lehet, pedig egy jó főtervező nélkül nehéz eredményeket felmutatni. És ahogy a T. szerkesztő úr mondta, jön majd év közben az EVO 2 és 3, ami biztos sokkal jobb lesz. A Virginnél pedig látni kell, h ők úttörők, mert egyrészt 40 millióból gazdálkodnak, másrészt csak a CFD-t használják ami egy új korszak és hosszú távon az lesz a legjobb akinek a legtöbb rutinja van benne.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása