HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Sauber bánik legjobban a gumikkal - állítja a Bridgestone

2010.03.09. 14:24 Real Simon says

Sok fejfájást okozhat idén a négy topcsapatnak a Sauber, ha bebizonyosodik a Bridgestone mérnökeinek megállapítása. A barcelonai tesztelés kielemzése után ugyanis a japán gumigyártó arra a megállapításra jutott, hogy a Sauber C29 jobban bánik az abroncsaival, mint akár a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, vagy a Red Bull masinája.

Két szempontból jelenthet előnyt a Saubernak, hogy a C29 „kesztyűs kézzel” bánik az abroncsokkal. Egyrészt, a kvalifikáción bevállalhatják a lágyabb összetételű gumikat, így De la Rosa és Kobajasi elvileg gyorsabb körre lesz képes, mint a többiek. Másrészt, a Saubernak stratégiai előnyei származhatnak abból, ha teljes versenytávon jobban megóvják a gumikat, mint a riválisok.

A Bridgestone motorsport-igazgatója, Hamasima Hirohide szerint nagyon csekély a különbség a nagycsapatok gumifelhasználása között, a Sauber azonban egyértelműen kiemelkedik közülük. „Ha egyszer megtankolták a kocsikat, és 150 kiló üzemanyag van a fedélzeten, elenyésző a különbség [a gumikopás tekintetében] a leggyorsabbak között. Ez igaz a közepes és lágy keverékű gumikra egyaránt. A Sauber azonban sokkal egyenletesebben bánik velük” – jelentette ki Hamasima.

A hétvégi szezonnyitó helyszíne, a szahíri pálya ugyan elég enyhe a gumikopás szempontjából, a japán szakember szerint a Sauber megteheti, hogy rizikósabb gumistratégiát vállal be, mint a többiek. „Azoknak a csapatoknak, amelyek kíméletes kocsival rendelkeznek, jobb az esélyük arra, hogy merészebb stratégiával is sikeresek legyenek. De még érdekesebb lesz megfigyelni ezt egy olyan pályán, mint például a barcelonai, amely erősen igénybe veszi az abroncsokat, és előfordulhat, hogy a lágyabb gumiknak csak az edzésen veszik hasznát, a versenyen viszont gyorsan leépülnek.”

„Még az olyan helyeken is, mint Monaco, vagy Bahrein – amelyek igen kíméletesek a gumikkal – előfordulhat, hogy ugyanazzal a gumitípussal lehet majd gyors edzésköröket futni, amely a versenyre is jó választás lesz” - véli Hamasima.

A Sauber C29 kíméletességére az egyik magyarázat az lehet, hogy ennek a kocsinak a leghosszabb a tengelytávja.

A Bridgestone a szuperlágy (A) és a középkemény (C) típusú abroncsait szállítja Bahreinbe.

4 komment

Címkék: bridgestone sauber gumik kobajasi pedro de la rosa bahreini gp hamasima

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr42211695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_152981 2010.03.10. 10:29:20

Azért remélem csak a Ferrari után okoznak meglepetést :) Nem is csak a gumik miatt vannak jó helyzetben van egy tehetségük Kobayasi szinte fogadni mernék rá hogy De larosa labdába se rúg mellette :) Szóval van okunk félni :) Vagyis ha jó csatákat eredményez a dolog akkor nem félünk lényeg hogy a végén Ferrari legyen a bajnok :D

viktria 2010.03.10. 12:31:54

Kobayasira én is nagyon kiváncsi vagyok. Biztos azért, mert tavaly a "beugrók" közül nagyon kitűnt, -főleg, hogy pontot is szerzett Fisichellával és Grosjeannal ellentétben...- :) De la Rosa meg sokat segíthet a csapatnak: fejlesztések, tesztek, beállítások stb. Van rutinja bőven, na meg régóta vágyik már "ismét" élesben autókázni, úgyhogy a motivációval sem lehet gond :) Szerintem remek párost választottak. Hogy ki a jobb, azt meg majd később megmondom :D

Ismeretlen_152981 2010.03.11. 09:32:18

Én De la rosa helyett Fisichót szívesebben láttam volna ott :) de hát erről nem én döntök :D

Ismeretlen_149536 2010.03.11. 11:35:57

Kobayashi nagyon kell az F1-nek. Ő A versenyképes japán. És szimpatikus hogy senkit sem tisztel, ő csak versenyezni akar.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása