Sok fejfájást okozhat idén a négy topcsapatnak a Sauber, ha bebizonyosodik a Bridgestone mérnökeinek megállapítása. A barcelonai tesztelés kielemzése után ugyanis a japán gumigyártó arra a megállapításra jutott, hogy a Sauber C29 jobban bánik az abroncsaival, mint akár a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, vagy a Red Bull masinája.
Két szempontból jelenthet előnyt a Saubernak, hogy a C29 „kesztyűs kézzel” bánik az abroncsokkal. Egyrészt, a kvalifikáción bevállalhatják a lágyabb összetételű gumikat, így De la Rosa és Kobajasi elvileg gyorsabb körre lesz képes, mint a többiek. Másrészt, a Saubernak stratégiai előnyei származhatnak abból, ha teljes versenytávon jobban megóvják a gumikat, mint a riválisok.
A Bridgestone motorsport-igazgatója, Hamasima Hirohide szerint nagyon csekély a különbség a nagycsapatok gumifelhasználása között, a Sauber azonban egyértelműen kiemelkedik közülük. „Ha egyszer megtankolták a kocsikat, és 150 kiló üzemanyag van a fedélzeten, elenyésző a különbség [a gumikopás tekintetében] a leggyorsabbak között. Ez igaz a közepes és lágy keverékű gumikra egyaránt. A Sauber azonban sokkal egyenletesebben bánik velük” – jelentette ki Hamasima.
A hétvégi szezonnyitó helyszíne, a szahíri pálya ugyan elég enyhe a gumikopás szempontjából, a japán szakember szerint a Sauber megteheti, hogy rizikósabb gumistratégiát vállal be, mint a többiek. „Azoknak a csapatoknak, amelyek kíméletes kocsival rendelkeznek, jobb az esélyük arra, hogy merészebb stratégiával is sikeresek legyenek. De még érdekesebb lesz megfigyelni ezt egy olyan pályán, mint például a barcelonai, amely erősen igénybe veszi az abroncsokat, és előfordulhat, hogy a lágyabb gumiknak csak az edzésen veszik hasznát, a versenyen viszont gyorsan leépülnek.”
„Még az olyan helyeken is, mint Monaco, vagy Bahrein – amelyek igen kíméletesek a gumikkal – előfordulhat, hogy ugyanazzal a gumitípussal lehet majd gyors edzésköröket futni, amely a versenyre is jó választás lesz” - véli Hamasima.
A Sauber C29 kíméletességére az egyik magyarázat az lehet, hogy ennek a kocsinak a leghosszabb a tengelytávja.
A Bridgestone a szuperlágy (A) és a középkemény (C) típusú abroncsait szállítja Bahreinbe.
Utolsó kommentek