Lewis Hamilton a második, Jenson Button a negyedik legjobb időt érte el a Bahreini Nagydíj pénteki szabadedzésén. A McLaren pilótái (és vezetője) szerint azonban még mindig nem lehet megmondani, hogy ki mennyire gyors valójában.
Különösen Hamiltonnak adódtak problémái a gumikkal a sivatagi forróságban, míg a világbajnok Button a pálya buckás, dobálós új szakaszára panaszkodott. Már az első szabadedzés után kiderült, hogy éppen ebből – a gumik megóvásának képességéból – adódhat a döntő különbség a 2008-as és a 2009-es világbajnok között.
„Nagyon nagy hőség volt ma a pályán, ezért mindkét összetételű abroncs gyorsan kopott. De azt hiszem, kezelni tudjuk ezt a problémát; csak oda kell figyelni a vezetési stílusod meghatározásánál, és minden egyes körben alkalmazkodni kell hozzá” – jelentette ki Hamilton. „Azt azonban nagyon nehéz megbecsülni, milyen köridőket lehet futni egy hosszú távú szimuláció alatt. Minél kevésbé nyomja az ember a gázt az etap elején, annál jobban kell nyomnia a szakasz végén. A pontos mértéket azonban nem egyszerű meghatározni, dolgoznunk kell rajta, hogy jobban megértsük.”
Buttonnak is akadtak gondjai a gumikopással, de nem olyan súlyosak, mint a csapattársának. „A mai edzések megmutatták, hogy nehezen tudjuk kímélni a gumikat, különösen a szuperlágy abroncsokat. Ez azt eredményezi, hogy a [teletankos] etapok nagy részében túlkormányzott a kocsi [ami a hátsó gumik gyors elkopásához vezet]."
A Hamiltonnál finomabban - ebből kifolyólag gumikímélőbben is - vezető Button a pályába idénre beépített új szakaszt, annak huplisságát kritizálta: „Az új pályaszakasz rendkívül egyenetlen. Különösen a hatos és hetes kanyar nehéz, mivel az ember olyan későn próbál fékezni, amennyire csak lehet, de ilyenkor az alváz leüt az aszfaltra, a kocsi elkezd pattogni, és ez nagyon megnehezíti a kilátást” – ecsetelte a világbajnok. „Éppen ezért korábban és finomabban kell fékezni, hogy a kocsi eleje ne ragadjon le a kanyar elején – ezáltal kedvezőbb helyzetbe kerülsz a következő kanyar előtt.”
Hamilton nem volt teljesen elégedett az MP4-25 fékezési hatékonyságával sem, amikor tele tankkal körözött. „A McLaren nagyon nehezen irányítható egy komolyabb benzintöltettel a fedélzeten – nem igazán akar megállni a kanyarok előtt – a gyors kanyarokban viszont elég jó az egyensúlya. Csak a fékezés hatékonyságán kell még javítanunk: nem úgy lassul, mint kevés benzinnel” – árulta el Lewis.
Button szerint azonban nincs ok komoly aggodalomra. „Elég jól dolgoztunk a mai napon. Elégedettek lehetünk a kocsi teljesítményével, de van azért néhány terület, amelyeken még fejlődnünk kell. Az alapbeállítást eltaláltuk, de van még mit finomítani a balanszon.”
Martin Whitmarsh azt is elárulta, hogy Hamilton dolgát egy meglazult fedélzeti kamera is nehezítette. „Lewisnak kisebb problémát okozott, hogy a kocsi orrkúpjára erősített kamera menet közben leesett – de nem okozott sérülést és folytatni tudta a körözést” – mondta a csapatfőnök.
A McLaren egyébként a cégcsoport igazgatóját, Ron Dennist, valamint a kétszeres világbajnokát, Mika Häkkinent is vendégül látja Bahreinben.
Utolsó kommentek