Sebastian Vettel és Mark Webber fölényes kettős győzelmet aratott a Maláj Nagydíjon, ezzel kiköszörülték a csorbát, amely az első két futamon (Bahrein, Ausztrália) esett a csapat becsületén. Vettel mindkét futamot műszaki problémák miatt kényszerült feladni az élről, így a Red Bullnak nyernie kellett (lehetőleg kettős győzelemmel) Sepangban, hogy ne maradjanak le az első két futamot megnyerő Ferraritól, illetve McLaren-Mercedestől.
Vettel és Webber tökéletesen hajtotta végre a feladatot, így a német feljött a pontverseny 3. helyére (holtversenyben a 2. helyezett Alonsóval), míg a Red Bull Racing visszatért a komoly kihívók közél a konstruktőrök között.
A német az első kanyarban agresszívan támadta pole pozícióról induló csapattársát, majd szépen zárta a belső versenyvonalat, ennek köszönhetően rögtön a rajt után átvette a vezetést Webbertől. Az ausztrálnak egyetlen esélye nyílt a későbbiekben arra, hogy visszavegye a vezetést: a kerékcserénél. Miután azonban a szerelői nem tudták időben leválasztani a csavarpisztolyt az RB6 jobb első kerekéről, ami kb. másfél másodperc időveszteséget okozott, Vettel számára megnyílt az út idei első diadala felé.
A harmadik helyen Nico Rosberg ért célba, megszerezve a Mercedes első dobogós helyezését az 1955-ös Olasz Nagydíj után. Csapattársa, Michael Schumacher remek startja után (két helyet javított) a hatodik helyen haladt, ám a bal hátsó kerék meglazult anyacsavarja miatt a 11. körben fel kellett adnia a küzdelmet a hétszeres világbajnoknak.
Adrian Sutil remek védekezéssel "fárasztotta ki" az utolsó előtti rajtsorból számos látványos előzéssel előretörő Lewsi Hamiltont. Hiába volt jobb a McLaren végsebessége a Force Indiáéhoz képest, Sutil nem hibázott. Hamiltont talán tuadat alatt visszafogta az a tény is, hogy utolsó figyelmeztetést kapott a versenybíráktól, miután q verseny elején túl vehemensen, jobbra-balra kacsázva igyekezett megvédeni a Vitalij Petrovval szemben megszerzett pozícióját.
Malajziában nem ment igazán a Ferrarinak: az eltaktikázott kvalifikáció után Felipe Massa és Fernando Alonso stabilan, de különösebb mutatvány nélkül futott a versenyen. Jobb gumitaktikájának köszönhetően a brazil meg tudta előzni Button McLarenjét, Alonsónak azonban a futam elejétől kezdve gondjai voltak a visszaváltással. A spanyol a kocsi valós képességein felül teljesítve megpróbált előzési távolságban maradni a vb-címvédőhöz képest, sőt, két körrel a leintés előtt sikerült megelőznie a McLarent. Ekkor azonban a Ferrari motorja - vélhetően a sok apró gázfröccstől, amit Alonso arra használt, hogy a kanyarokban nehogy túlságosan leessen a fordulatszám - füstölni kezdett, és a spanyol kénytelen volt kiszállni az F10-ből. Ez volt az első feladott versenye idén. Massa hetedikként ért célba, ezzel átvette a vb-pontverseny vezetését, mindössze két ponttal Alonso és Vettel előtt.
Button mögött nagy csata bopntakozott ki az utolsó pontszerző helyekért. A kielncedik pozíciót az élete legjobb versenyét produkáló Jaime Alguersuari szerezte meg, miután egy szép manőverrel, külső íven megelőzte a gumijaival bajlódó Hülkenberget. Mindkét ifjú pilóta az első F1-es pontjait ünnepelte Malajziában.
A Maláj Nagydíj végeredménye.
Sepang F1 Circuit, 56 kör = 310,408 km
1. S. Vettel (D) Red Bull-Renault 1:33:48,412 óra (198,540 km/h átlag)
2. M. Webber (AUS) Red Bull-Renault + 4,849 mp.h.
3. N. Rosberg (D) Mercedes GP + 13,504"
4. R. Kubica (PL) Renault + 18,589"
5. A. Sutil (D) Force India-Mercedes + 21,059"
6. L. Hamilton (GB) McLaren-Mercedes + 23,471"
7. F. Massa (BRA) FErrari + 27,068"
8. J. Button (GB) McLaren-Mercedes + 37,918"
9. J. Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari
10. N. Hülkenberg (D) Williams-Cosworth
Utolsó kommentek