HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Kettős győzelemmel tért vissza a Red Bull Malajziában

2010.04.04. 12:38 Real Simon says

Sebastian Vettel és Mark Webber fölényes kettős győzelmet aratott a Maláj Nagydíjon, ezzel kiköszörülték a csorbát, amely az első két futamon (Bahrein, Ausztrália) esett a csapat becsületén. Vettel mindkét futamot műszaki problémák miatt kényszerült feladni az élről, így a Red Bullnak nyernie kellett (lehetőleg kettős győzelemmel) Sepangban, hogy ne maradjanak le az első két futamot megnyerő Ferraritól, illetve McLaren-Mercedestől.

Vettel és Webber tökéletesen hajtotta végre a feladatot, így a német feljött a pontverseny 3. helyére (holtversenyben a 2. helyezett Alonsóval), míg a Red Bull Racing visszatért a komoly kihívók közél a konstruktőrök között.

A német az első kanyarban agresszívan támadta pole pozícióról induló csapattársát, majd szépen zárta a belső versenyvonalat, ennek köszönhetően rögtön a rajt után átvette a vezetést Webbertől. Az ausztrálnak egyetlen esélye nyílt a későbbiekben arra, hogy visszavegye a vezetést: a kerékcserénél. Miután azonban a szerelői nem tudták időben leválasztani a csavarpisztolyt az RB6 jobb első kerekéről, ami kb. másfél másodperc időveszteséget okozott, Vettel számára megnyílt az út idei első diadala felé.

A harmadik helyen Nico Rosberg ért célba, megszerezve a Mercedes első dobogós helyezését az 1955-ös Olasz Nagydíj után. Csapattársa, Michael Schumacher remek startja után (két helyet javított) a hatodik helyen haladt, ám a bal hátsó kerék meglazult anyacsavarja miatt a 11. körben fel kellett adnia a küzdelmet a hétszeres világbajnoknak.

Adrian Sutil remek védekezéssel "fárasztotta ki" az utolsó előtti rajtsorból számos látványos előzéssel előretörő Lewsi Hamiltont. Hiába volt jobb a McLaren végsebessége a Force Indiáéhoz képest, Sutil nem hibázott. Hamiltont talán tuadat alatt visszafogta az a tény is, hogy utolsó figyelmeztetést kapott a versenybíráktól, miután q verseny elején túl vehemensen, jobbra-balra kacsázva igyekezett megvédeni a Vitalij Petrovval szemben megszerzett pozícióját.

Malajziában nem ment igazán a Ferrarinak: az eltaktikázott kvalifikáció után Felipe Massa és Fernando Alonso stabilan, de különösebb mutatvány nélkül futott a versenyen. Jobb gumitaktikájának köszönhetően a brazil meg tudta előzni Button McLarenjét, Alonsónak azonban a futam elejétől kezdve gondjai voltak a visszaváltással. A spanyol a kocsi valós képességein felül teljesítve megpróbált előzési távolságban maradni a vb-címvédőhöz képest, sőt, két körrel a leintés előtt sikerült megelőznie a McLarent. Ekkor azonban a Ferrari motorja - vélhetően a sok apró gázfröccstől, amit Alonso arra használt, hogy a kanyarokban nehogy túlságosan leessen a fordulatszám - füstölni kezdett, és a spanyol kénytelen volt kiszállni az F10-ből. Ez volt az első feladott versenye idén. Massa hetedikként ért célba, ezzel átvette a vb-pontverseny vezetését, mindössze két ponttal Alonso és Vettel előtt.

Button mögött nagy csata bopntakozott ki az utolsó pontszerző helyekért. A kielncedik pozíciót az élete legjobb versenyét produkáló Jaime Alguersuari szerezte meg, miután egy szép manőverrel, külső íven megelőzte a gumijaival bajlódó Hülkenberget. Mindkét ifjú pilóta az első F1-es pontjait ünnepelte Malajziában.

A Maláj Nagydíj végeredménye.
Sepang F1 Circuit, 56 kör = 310,408 km

1. S. Vettel (D) Red Bull-Renault 1:33:48,412 óra (198,540 km/h átlag)
2. M. Webber (AUS) Red Bull-Renault  + 4,849 mp.h.
3. N. Rosberg (D) Mercedes GP + 13,504"
4. R. Kubica (PL) Renault + 18,589"
5. A. Sutil (D) Force India-Mercedes + 21,059"
6. L. Hamilton (GB) McLaren-Mercedes + 23,471"
7. F. Massa (BRA) FErrari + 27,068"
8. J. Button (GB) McLaren-Mercedes + 37,918"
9. J. Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari
10. N. Hülkenberg (D) Williams-Cosworth

13 komment

Címkék: webber vettel red bull végeredmény sepang maláj gp

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr302211746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gardendesigner 2010.04.04. 12:52:21

Ez már nagyon kijárt Vettelnek, és Rosbergnek is. Börni bácsi a futam alatt szerintem esőtáncot járt :-), mint láthattuk sikertelenül

Ismeretlen_152981 2010.04.04. 14:28:12

Készítette már a locsolókocsikat :D Hát Ferrarinál remélem utolsó technikai hiba, azért alonsotól nem semmi hogy így majdnem végig ment nem semmi lehetett így vezetni

Ismeretlen_60194 2010.04.04. 19:26:52

Valamelyik Ferrari kerékcseréjénél az tűnt fel, hogy mintha nem csavaroztak volna semmit a kerekeken... lehet hogy csak elbambultam? És helyesbítés: szerintem Sutil kocsijának volt nagyobb végsebessége,a McLaren pedig a technikásabb részekre volt jobban beállítva.

Ismeretlen_148360 2010.04.04. 20:13:05

Re Puding: Ha hinni lehet az F1.com által sugárzott Live Timing infóinak (és miéret ne lehetne), akkor a három szektorból kettőben Hamilton volt az abszolút leggyorsabb, ahogy a sebességmérő ponton is (300,6 km/h). Egyértelmű, hogy a McLaren verte a Force Indiát sebességre Sepangban.

Ismeretlen_60194 2010.04.04. 23:33:04

Értem, elnézést. Azért gondoltam, merthogy nem sikerült Hamiltonnak a célegyenesben sem előzni.

viktria 2010.04.05. 11:49:28

Puding: jól látthattad. a Ferrari egy speckó (kúp alakú) kerékanyát fejlesztett az idei évre, amit rápattintanak a helyére, és kb ennyi :) vagyis nem kell csavarozással "bajlódni" .

viktria 2010.04.05. 12:01:37

elvileg a gyorsaság és hibalehetőségek kiszűrése miatt fejlesztették ki, ennek ellenére (eddig) a McLaren a leggyorsabb a kerékcserében. Most olvastam, Sepangban Hamiltonnak 3.4 máspdperces kiállása az elmúlt három futam rekordja.

Ismeretlen_148360 2010.04.05. 14:40:07

Viuktria: "a Ferrari egy speckó (kúp alakú) kerékanyát fejlesztett az idei évre (...) vagyis nem kell csavarozással bajlódni" - szerintem azért ugyanúgy rácsavarozzák az anyát a menetre, a pecek csak nagyobb biztonságot ad, hogy 1) ne essen le menet közbnen a kerék, 2)el se indulhasson a kocsi addig, amíg nincs bebiztosítva az új kerék.

viktria 2010.04.05. 15:49:56

hááát lehet, én bevallom nem figyeltem (csak Pudingnak tűnt fel) Csak anno azt ovastam, hogy valami "rápattintós történet" ez az új találmányuk :) Majd megnézem legközelebb :)

Ismeretlen_60194 2010.04.05. 16:08:52

Köszönöm, közben én is utánanéztem. Különdböző oldalak különböző okokat mondtak, de a gyorsaság és a leesés megakadályozása is ott volt.

Ismeretlen_149536 2010.04.07. 21:33:59

Én felvettem, majd megmondtom nektek, hogy volt az a kerékanya rácuppantás!

viktria 2010.04.08. 18:18:16

nnna halljuk :)

szeja 2010.04.11. 14:20:35

Egy kerékanya nem lehet kúp alakú. A kerékagy kiálló része kúpos kialakítású az anya és a csavarozófej könnyebb megvezetése miatt. A rugós kerékbiztosítás igazából az újdonság. Eddig a szerelő a csere után kézzel húzott ki egy biztosítógyűrűt. Most ezzel a rugós megoldással időt spórolnak, mert a csavarozó elvétele után kiugrik ez a pöcök.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása