Jenson Button és Lewis Hamilton révén a McLaren-Mercedes kettős diadalával zárult a Kínai Nagydíj, a Formula-1 világbajnokság negyedik futama.
A kopott intermediate gumijain küzdő Nico Rosberg szerencsésen kivédekezte a futam végére mögé felzárkózó Fernando Alonso (Ferrari) támadásait, így zsinórban második dobogós helyezését könyvelhette el a Mercedes színeiben. Csapattársa, Michael Schumacher egy visszaelőzést kivéve (amikor az őt a hátsó egyenesben megelőző Hamilton szélárnyékából visszatámadott, majd lecsúszott az ideális ívről) semmi extrát nem mutatott, így a hétszeres világbajnok számára kezd egyre kényelmetlenebbé válni a visszatérés.
Alonso látszólag remekül rajtolt, Charlie Whiting versenyigazgató azonban azonnal jelezte, hogy megvizsgálják a spanyol villámstartját. Kiderült, a Ferrari pilótája csak úgy tudta lerajtolni az első sorból induló Red Bullokat, hogy a szabad jelzés előtt kiugrott, így büntetésből át kellett hajtania a boxutcán.
Alonso - a változékony időjárás miatt a mezőpny többségéhez hasonlóan - még négyszer volt kénytelen kiállni gumicserére, így öt boxkiállással (!) fejezte be negyedikként a futamot. Egyik alkalommal a boxutca felé tartva megelőzte az őt a spanyol szerint feltartó csapattársát, Felipe Massát is, kissé kellemetlen helyzetbe hozva a Ferrari csapatát. (Erről a menőverről, meg a Ferrari magyarázkodásáról még bizonyosan sokat fogunk hallani).
Robert Kubicát egy újabb erős verseny után ötödikként intették le a Renault-val, de a dicséret ezúttal újonc csapattársát, Vitalij Petrovot illeti inkább, aki az 56 körös verseny során végig a pontszerzők között autózott. Az orosz pilóta két körrel a vége előtt szépen megelőzte Mark Webber Red Bullját a 7. helyért, első vb-pontjaival kiérdemelve a szakértők elismerését is.
A Red Bull zászlóvivője, a pole pozícióról indult Sebastian Vettel ezúttal nem ment jól az esőben, be kellett hogy érje a hatodik hellyel. Vettel a verseny elején, a boxutca felé tartva csetepatéba keveredett Hamiltonnal, majd kerékcseréjük után a boxutcában is folytatták a lökdösődést. A versenybíróság a futam utánra ígérte az eset kivizsgálását. Ha megbüntetik Hamiltont, elképzelhető, hogy a McLaren elveszti a kettős győzelmet.
Button viszont - hacsak valami rendkívüli nem történik a technikai ellenőrzésen - megtarthatja győzelmét (amely idén már a második az Ausztrál GP után), ami egyúttal a világbajnoki tabella vezetését is jelenti.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
56 kör = 305,066 km
1. J. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:46:42,163 óra (171,541 km/h)
2. L. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 1,530 mp.h.
3. N. ROSBERG (D) Mercedes + 9,484”
4. F. ALONSO (SPA) Ferrari + 11,869"
5. R. KUBICA (PL) Renault + 22,213”
6. S. VETTEL (D) Red Bull-Renault + 33,310”
7. V. PETROV (RUS) Renault + 47,600”
8. M. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 52,172”
9. F. MASSA (BRA) Ferrari + 57,7”
10. M. SCHUMACHER (D) Mercedes + 1:01,7”
11. A. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1:02,8”12.
12. R. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 1:03,6”
13. J. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 1:11,4”
14. H. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth + 1 kör h.
15. N. HÜLKENBERG (D) Williams- Cosworth + 1 kör h.
16. B. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth + 2 kör h.
17. K. CHANDHOK (IND) Hispania-Cosworth + 4 kör h.
Utolsó kommentek