HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Barcelonában döntenek az új gumiszállítóról és a KERS-ről

2010.04.29. 11:58 Real Simon says

A Mercedes GP, a Sauber, a Williams és a Virgin jelentősen átalakított versenygépekkel készül a másfél hét múlva esedékes Spanyol Nagydíjra. Ezen túlmenően két, a sportág szempontjából fontos döntés meghozatala is várható Barcelonában. A csapatok szövetsége (FOTA) várhatóan javaslatot tesz az FIA-nak arra, melyik gumigyártó váltsa fel 2011-től a Bridgestone-t, továbbá döntenek a KERS jövőjéről is.

A száguldó cirkuszból ez év végén kivonuló japánok helyére a Michelin és az Avon pályázik, az eddigi szokásoktól eltérően azonban mindkét gyártó pénzt kérne a gumiabroncsokért. A franciák mellett szól, hogy nemrég még aktívan részt vettek a Formula-1-ben (2006 végén világbajnokként távoztak), míg az angol gyártó elsősorban a kisebb szériákban (F3, Thoroughbred Grand Prix) tette le a névjegyét.

„Az Avon ajánlata kedvezőbb, de nem vagyunk teljesen meggyőződve a termékeik minőségéről. Ez ugyanis nem csupán pénzügyi, hanem komoly technikai döntés is” – jegyzi meg a Williams technikai igazgatója, Sam Michael. A Michelin árajánlata állítólag háromszor magasabb, mint az Avoné, ráadásul a franciák ragaszkodnak ahhoz, hogy a kerekek méretét 18 colosra növeljék, hogy jobban hasonlítsanak a Le Mans-ban is használt gumikhoz.

Nem lehet sokáig halogatni a döntést a KERS újraengedélyezése ügyében sem. Közeledik ugyanis a június, amikor a csapatok elkezdik a 2011-es versenyautóik tervezését. Minden jel arra mutat, hogy a fékezési energiatároló rendszert egy év szünet után újra engedélyezik. A Williams egymillió euróért adná egy évre a saját (lendkerekes elven működő) KERS-ét, a Ferrari és a Renault viszont már ennél kevesebbért is odaadná a rendszerét azoknak a csapatoknak, amelyek igényt tartanak rá. Pontosabban, csak a Renault követi a teljesen nyitott üzletpolitikát; a Ferrari csak a tőlük motort lízingelő istállóknak adná oda a KERS-t.

A Ferrari és a Renault azt is szeretné elérni, hogy a 2009-re jellemző 400 kJ helyett jövőre 600, sőt, akár 800 kilojoule-nyi energiát is tárolhassanak az akkumulátorokban.
Ha a FOTA elfogadja a KERS visszaállítását, a "hiperhajtómű" nélkül aligha lehet labdába rúgni 2011-től.

Szólj hozzá!

Címkék: barcelona avon michelin bridgestone gumik fota spanyol gp gumiszállító

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr92211785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása