Nem műszaki hiba, hanem egy meglazult csatornafedél okozta Rubens Barrichello korlátnak vágódását a Beau Rivage- (Massenet) kanyarnál a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon. Ezt a Williams-istálló hozta nyilvánosságra. A csapat jelentette a belső vizsgálat eredményét az FIA-nak.
A brazil veterán a kilencedik helyen haladt, jó esélyei voltak a pontszerzésre, amikor a 32. körben keményen odacsapta a korláthoz az FW32-est. A csapat először defektre, vagy más műszaki hibára gyanakodott, de az alapos gyári vizsgálatok során kiderült, hogy ezek a feltételezések kizárhatók.
„A vizsgálatokat követően az AT&T Williams csapata megerősíti, hogy Rubens Barrichello balesetét (…) egy kilazult csatornafedél okozta a második kanyarnál. Amint Rubens kocsija áthaladt a csatornafedél fölött, az felcsapódott, megütve a bal hátsó kereket, ez okozta a meghibásodást. A balesetet jelentettük az FIA-nak” – áll a csapat közleményében.
Monaco rossz emlék marad a Williams-csapat számára, ugyanis mindkét FW32-es alaposan összetört (Nico Hülkenberg az alagútban ment neki a korlátnak, rögtön az első körben). A csapat az elmúlt nyolc napban lázas munkával igyekezett pótolni a sérült, összetört alkatrészeket, de a mérnökök minden igyekezete ellenére az új első szárnyak – amelyek Monte-Carlóban mutatkoztak be – nem készülnek el a következő, isztambuli futamra.
„A Török Nagydíjra sajnos vissza kell váltanunk egy korábbi konfigurációra, majd csak Montrealban tudjuk ismét bevetni az új első szárnyat” – árulta el Sam Michael technikai igazgató.
Utolsó kommentek