Lewis Hamilton és Jenson Button révén kettős McLaren-győzelemmel zárult a Török Nagydíj. Az idei első győzelmét arató Hamilton öröme mégsem volt felhőtlen az eredményhirdetés alatt és után. Ennek oka valószínűleg az lehet, hogy a csapat nem ugyanazokat az utasításokat adta Buttonnak („save tyres and fuel” – takarékoskodj a gumikkal és az üzemanyaggal!), mint Hamiltonnak.
Hamilton megpróbált kulturáltan viselkedni és mosolyogni a kamerába, de az arcára volt írva a csalódottság. Amikor Button megpróbálta elmagyarázni neki, miért és hogyan támadta meg őt a vezető helyért a 49. körben, Hamilton sokat sejtetően az őket filmező operatőr felé biccentett a fejével, és azt mormolta: „Ne most!”.
A kockás zászló lecsapódása után szokásos örömujjongás is elmaradt. Lewis mindössze annyit jegyzett meg a csapatrádión, hogy „Köszönöm mindenkinek a kemény munkát. Remélem, ez a lendület kitart a következő futamokra is!”.
A Red Bull pilótáinak összeütközése után (erről később!) Hamilton került az élre, de Button tartani tudta fiatalabb kollégája tempóját, sőt, a 49. körben, a 12-es kanyar felé haladva bebújt mellé és átvette a vezetést. A világbajnok három kanyaron keresztül védte pozícióját Lewisszal szemben, mígnem a 2-es számú McLaren pilótája a következő forduló elején, a célegyenes végén, visszaelőzte, meglehetősen erőszakosan. A McLaren csak ezután szólt Buttonnak (burkoltan), hogy vegyen vissza a tempóból, így Hamilton 2,645 másodperc előnnyel ért célba az 58 körös futam végén, mint csapattársa.
Idén ez volt a második kettős McLaren-győzelem a Kínai Nagydíj után, ahol fordított sorrendben (Button, Hamilton) intették le a wokingi srácokat.
A verseny másik komoly incidense a Red Bull két pilótája, Mark Webber és Sebastian Vettel között történt a verseny kétharmadánál. Webber vezetett, de – egyelőre nehezen érthető okból – visszavett a tempóból a 10-es és 12-es kanyar közötti egyenesben, magára húzva a csapattársát. Vettellel még korábban közölte a csapata, hogy a McLarenek veszélyesen közel vannak, ezért a német kipécézte magának a pálya bal oldalát, és egy bátor manőverrel bebújt Webber mellé a 12-es kanyar előtti féktávon. A kanyar előtt Vettel megpróbált jobbra (a kedvezőbb fékezési pozíció felé) helyezkedni, az ausztrál azonban nem adta fel a védekező versenyvonalat és a kerekeik összeértek. Vettel kocsijának orra erősen megrongálódott és kipördült a pályáról, míg Webber első szárnyának a bal oldala sérült meg (amiért a következő körben a depóba kényszerült).
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a verseny után úgy nyilatkozott a német RTL televíziónak, hogy Vettel nem lassíthatott (hiszen a McLarenek a sarkukban voltak), és Webbernek is tudnia kellett volna, hogy ez a helyzet – amiért az ausztrál versenymérnökét, Ciaron Pilbeamet illeti a felelősség. Marko abban is látja Webber felelősségét, hogy nem adott elég helyet a csapattársának, holott nyilvánvaló volt, hogy nem mehetnek sokáig egymás mellett, mivel Vettel alól „elfogyott volna az út”.
A forgatókönyv szerint a Török Nagydíjnak a Red Bullok és McLarenek remek négyes csatájáról kellett volna szólnia. Ehelyett biztosra vehetjük, hogy a Kanadai GP-ig hátra lévő két hétben még sok vádaskodást, célozgatást és magyarázkodást fogunk hallani.
Lewis Hamilton (GB) McLaren-Mercedes, Török GP 2010 Fotó (c) McLaren
Török Nagydíj - Istanbul Otodrom
58 kör = 309,396 km
1. L. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:28:47,620 óra (209,066 km/h)
2. J. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 2,645 mp.h.
3. M. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 24,285"
4. M. SCHUMACHER (D) Mercedes GP + 31,110"
5. N. ROSBERG (D) Mercedes GP + 32,266"
6. R. KUBICA (PL) Renault + 32,824"
7. F. MASSA (BRA) Ferrari + 36,635"
8. F. ALONSO (SPA) Ferrari + 46,544"
9. A. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 49,029"
10. K. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 1:05,650
Leggyorsabb kör: 1:29,165 (215,519 km/h) V. Petrov, Renault (az 57. körben)
Utolsó kommentek