HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A tökéletes F1-es pilóta

2010.06.21. 20:02 Real Simon says

A Formula-1-es pilóták kéthetente átlag öt és fél órát töltenek a versenyautóban – feltéve, hogy nem robbannak le. A maradék időben ők a csapatuk nagykövetei. Gyerekek millióinak a példaképei, és mindenek előtt az első számú okok, hogy a férfiak miért vegyenek ilyen borotvahabot, vagy olyan mobiltelefont. Épp ezért hasznos, ha nem vagy komplett idióta!

Karun Chandhok annyira szeret(ne) interjúkat adni, hogy állítólag utánaszalad a Hispania Racing lakóbusza előtt elhaladó újságíróknak, és egy italt ígér, ha hajlandóak meginterjúvolni.

IQ. A Formula-1 a gondolkodó emberek társasjátéka. Ahhoz, hogy valaki kismerje magát a bonyolult versenystratégia, a folyton változó körülmények (gumik állapota, benzin mennyisége, alul- és túlkormányzottság…) útvesztőiben, plusz minden kanyart metronomikus pontossággal vegyen be másfél órán keresztül, nem árt ott lenni fejben! Nico Rosberg négy nyelven beszél (német, angol, olasz, francia) és mielőtt GP2-es pilóta lett, felvették a híres londoni Imperial College-ba, építész szakra. De kit érdekel az ösztöndíj, amikor a GPDA tagja is lehetsz?

IQ pozitív : Nico Rosberg, aki négy nyelven beszél.  Fotó (c) nicorosberg.com

KINÉZET. Hölgyeim, az új Rómeó megszületett, sőt, ott van a Formula-1-ben! A brazil Lucas di Grassi az alsóbb kategóriákban bebizonyította, hogy helye van a legjobbak közt, de ha úgy adódna, hogy alsógatyát kellene reklámoznia, abból is megélne. Jó érzés lehet tudni,  hogy van esélyed egy második karrierre…

TEHETSÉG. Elismerésre méltó, ha valaki keményen próbálkozik, de az F1 rajongóit az őstehetségek hozzák igazán lázba. Az olyanok, mint Lewis Hamilton, akik nagyjából annyit vacakolnak a mezőnyön való átgázolással, amennyi ideig más végigtolja a bevásárlókocsit a Teszkóban. Sebastian Vettelre ráragasztották a „Bébi Schumi” becenevet, mert állítólag már a babakocsiban ülve teljes gázon vett be „vak” kanyarokat.


A Virgin Racing brazilja, Lucas di Grassi a modellpályán is megállná a helyét Fotó (c) Renault

AGRESSZIÓ. Az F1-es pilóták versenyszelleme olyan erős, hogy ha megvered őket tetrikszben, habzani kezd a szájuk. A csapatvezető feladata az, hogy kordában tartsa a versenyző agresszivitását, és a csapat javára tudja felhasználni azt. Ha meglátsz egy rést, ne hezitálj! Hamilton sosem késlekedik.

POFÁTLANSÁG. Az igazi győzteseknek semmi sem drága a győzelemért, és Michael Schumacher könyvet írhatna arról, hogy kell piszkosan játszani. A „Hogyan üssük ki a vetélytársunkat?”, vagy „Hogyan torlaszoljuk el az utat a gyorsabb kocsik előtt?” két tanítani való fejezete lehetne ennek a könyvnek. Hogy mindez érdekli-e Schumit? Nem hinném – túlságosan leköti a trófeák polírozása.

ERŐNLÉT. A Formula-1-es pilóták nyakára, fejére 2–4,5 G-s nehézségi gyorsulás hat, körönként akár 14-szer. Ez nagyjából olyan, mintha egyetlen délután ezerszer vernék össze az embert. Ehhez jön a pokoli hőség a pilótafülkében, és Bahreinben, Malajziában, vagy a Hungaroringen 2-2,5 liter folyadékot is veszít a szervezet a futam végére. Mark Webber a legfanatikusabb fitnesz-megszállott: szabadidejében fut, súlyzózik, úszik és bringázik. Na ja, nem árt, ha az ember őrült is!

NEMZETISÉG. Az F1 folyamatosan keresi az új piacokat, főként azokat, ahol a kormány sok pénzt akar elkölteni. Idén Vitalij Petrov lett az első orosz F1-es pilóta, nem csekély állami támogatással (ahogy Bernie Ecclestone azt a legjobban szereti). Ha a srác továbbra is sikeres lesz a Renault-val, az első Orosz GP nem várat sokáig magára.

FIATALSÁG. Michael Schumacher és Pedro de la Rosa visszatérése idén kissé megdobta a mezőny átlagéletkorát, de a csapatfőnökök és a szponzorok még mindig a fiatal tehetségek előtt esnek hanyatt. Manapság a „tinipilóták” alkalmazása szinte kötelező. Jaime Alguersuari még szó szerint pisis pelenkás volt, amikor Schumacher az első versenyeit nyerte.

TAPASZTALAT. Mivel a tesztelést erősen visszafogták, a tapasztalatlan ifjoncok nincsenek könnyű helyzetben, ha fejlődni akarnak. Ez ugyanakkor előtérbe helyezi a tapasztalt pilótákat. Ez az, amiért Jacques Villeneuve közel a negyvenhez még mindig arról ábrándozik, hogy visszatérhet a száguldó cirkuszba. Rubens Barrichello 1993-ban kezdte a bizniszt, és 18. szezonjában elérheti a 300 GP-részvételt (ha jól számolom, a Hungaroringen).


Villeneuve egyszer már elszúrta a visszatérést, de közel a 40-hez még mindig arról álmodozik... Fotó (c) Renault

HAGYOMÁNY. A Formula-1 rajongói imádnak nosztalgiázni. Ha meglátják valahol a Hill, Villeneuve, Senna vagy Rosberg nevet, libabőrözni kezdenek, az elmúlt 30 éven belül születetteket pedig jó érzés tölti el, mert „még nem maradtunk le mindenről”.  Ennek a szezonnak a csemegéje, hogy 16 évvel a nagyszerű Ayrton Senna halála után megérkezett az F1-be az unokaöccse, Bruno. Hatalmas nyomás nehezedik a 26 éves brazilra, a nagybácsikája ugyanis egyszer azt találta mondani: „Ha azt gondolják, hogy gyors vagyok, nézzék majd meg az unokaöcsémet!” Figyeljük…


A nagybácsi árnyékában: Ayrton és Bruno Senna (montázs : cloee)

4 komment

Címkék: bulvár formula 1 háttér pilóták

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr12211876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_160481 2010.06.21. 22:47:37

jó cikk :)

gardendesigner 2010.06.22. 04:11:35

Érdekes mindenképpen, bár Schumi pályafutása nem hiszem, hogy csak erről szólna, mint ahogy Hamiltoné sem.....ha már egy mondattal összegezném...:-)

Tarzaan 2010.07.07. 14:19:52

Mindig is átjött a szerző írásaiból, hogy utálja Schumachert, de ez az a irás emeleltt igen nagy gyökérségről ad tanubizonyságot. A piszkos játék kategóriába beírni Schumacher nevét, amikor ott van egy Alonso a mezőnyben, ráadásul a végén egész más témában még Senna neve is meg van említve...

Ismeretlen_148360 2010.07.07. 21:25:17

Kedves Tarzaan! Ezek szerint Schumacher nem vett részt soha, semmilyen piszkos játékban? Adelaide '94-et, Jerez '97-et és Monaco 2006-ot én találtam ki, ugye? Ez vicces! :)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása