Peter Sauber csapata hat világbajnoki pontot szerzett az Európa GP-n. Kobajasi Kamui remekelt, aki majdnem az egész versenytávot egy garnitúra gumin teljesítette és a végén néhány lélegzetelállító manővert bemutatva a hetedik pozícióban ért célba. Csapattársa Pedro de la Rosa egy verseny utáni büntetésnek köszönhetően éppen hogy lemaradt a pontszerzésről.
„Egyetlen szó jut erről eszembe: csodálatos!” – válaszolta Peter Sauber a Kobajasi szereplését firtató kérdésekre. „Lenyűgöző volt a verseny végén bemutatott két előzése, de a legmeggyőzőbb az volt, ahogy Kamui a hosszú etapot futotta a kemény keverékű abroncsokon. Voltak szakaszok, amikor a köridőket figyelembe véve lépést tudott tartani a leggyorsabbakkal, és mégis kímélni tudta a gumikat. Nagyon egyenletes tempót diktált, és nem hagyta, hogy a mögötte hajtó Jenson Button nyomás alatt tartsa. Amikor az ember egy újoncot szerződtet, mindig kockázatot vállal. Kamui hétvégén bebizonyította, hogy helyesen döntöttünk.”
„Repestem az örömtől, amikor Kamuinak sikerült megelőznie Alonsót, majd Buemit is” – folytatta a boldog csapatfőnök, akinek a szezon során eddig nem sok oka volt mosolyogni. „Pontok forogtak kockán, melyekre nekünk óriási szükségünk volt.”
Peter Sauber számára rejtély, hogy miért van ekkora különbség az időmérőn és a versenyen mutatott teljesítményük között, azonban annyit leszögezett: „Ilyen köridőket csak akkor lehet futni, ha az autó és a versenyző is gyors. Nagy lehetőségek rejlenek a C29-ben, de sem a mérnököknek, sem a versenyzőknek nem egyszerű előcsalogatni ezeket.”
James Key, a csapat technikai igazgatója elismeri, hogy a szezon első felében teljesítményük messze elmaradt a várakozásoktól, de bíznak benne, hogy a következő futamokon bevetésre kerülő újítások meghozzák a várt eredményeket, és végre rendszeresen pontszerző pozíciókban tudnak majd célba érni.
„Mivel privát csapat vagyunk, korlátozottak az erőforrásaink, így nem tudunk mindent megcsinálni, amit szeretnénk, de folyamatosan dolgozunk, hogy kiküszöböljük az autó gyengeségeit. A valenciai fejlesztéseink az első lépést jelentik ezen az úton. Silverstone már jobban kell, hogy feküdjön nekünk, ugyanis az autó egyensúlya nagyon jó a közepes sebességű, és gyors kanyarokban” – árulta el a Force Indiától elcsábított főmérnök.
„A Brit és Német Nagydíjra számos újítással érkezünk” – meséli a csapat terveit Key. „Silverstone-ba új első szárnyat viszünk, és módosítunk a kocsi középső részén, míg Hockenheimre kissé átszabjuk az autó hátulját, ami a diffúzort is érinti. A szélcsatornából kapott adatok bíztatóak. Célunk, hogy ütőképessé tegyük a kocsit Hockenheimre és a Hungaroringre. Ezzel egy időben egy kis légellenállású, alacsony leszorítóerős csomagon is dolgozunk, amit Spában és Monzában fogunk majd használni. Emellett számos újítást tervezünk még az év hátralevő részére.”
Valenciában a Sauber versenytempója javult a leglátványosabban az elmúlt versenyekhez képest. Amennyiben sikerül javítaniuk az időmérőkön mutatott formájukon, rendszeres pontszerzővé léphetnek elő.
Utolsó kommentek