HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A McLaren még mindig nem vágja a hajlékony szárnyak titkát

2010.08.26. 13:24 Real Simon says

 Továbbra sem értik a McLarennél, hogy működnek a flexibilis első szárnyvégek a Red Bull és a Ferrari versenyautóin. Ezt Jonathan Neale, a McLaren fejlesztési igazgatója ismerte be a formula1.com-nak adott interjújában.  

 
„Mindent elolvastam a szakmai magazinokban és megnéztem a felvételeket is, de a McLarennél még mindig nem értjük, hogyan működhetnek így azok a kocsik [szárnyak]. Csak azt tudjuk, hogy a mi kocsink nem csinálja ezt. Rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy alaposan szemügyre vegyük a saját autónkat, hátha rájövünk, hogyan is kellene működnie, de egyelőre a sötétben tapogatózunk” – ismerte el Jonathan Neale.
 
A McLaren még a Magyar Nagydíj előtt vonta kétségbe a Red Bull RB6 és a Ferrari F10 első szárnyvégeinek szabályosságát, miután azok bizonyos sebesség fölött szemmel láthatóan mélyebbre hajoltak le, mint azt a szabályok megengedik. A technikai gépátvétel során a szárnyak hajlékonyságát két 50 kilós súllyal ellenőrzik, ennek során a szárnyvégek nem ereszkedhetnek lejjebb 10 milliméternél. Mozgás közben azonban – a McLaren feltételezése szerint – a szárnyakra akár 200 kg-nyi súly is nehezedik, ami mintegy 25 milliméteres elhajlást eredményez. Ezért az FIA a Belga Nagydíjtól kezdve megduplázta a gépátvételen használt súlyokat: mostantól 100 kg-ot kell megtartaniuk (minimális elhajlással) az első légterelő széleinek. 
 
Az új mérési metódusokra vonatkozó kérdésre Neale azt felelte: „Ezt az érintett csapatoknak és az FIA-nak egymás között kell tisztázniuk. Úgy sejtem, hogy mivel Charlie [Whiting] kiadott egyfajta tisztázó nyilatkozatot, az érintett csapatok körében ez nyugtalanságot váltott ki. Mi [a McLaren] továbbra is együttműködünk az FIA-val, és az első számú feladatunk ezen a hétvégén, hogy mindenben megfeleljünk az előírásoknak.”
 
A McLaren fejlesztési igazgatója azt is elmondta, hogy őket is meglepte, amikor fülükbe jutott, hogy a csapat Monzában állítólag nem fogja használni az F-csatornát. „Hétfőn reggel olvastam először ezt a hírt, és mondhatom, nem kevés kollégát láttam felhúzott szemöldökkel magam körül. Benne van a pakliban az, hogy fent hagyjuk [az F-csatornát], ahogy az is, hogy nem. A lényeg, hogy van választási lehetőségünk” – jegyezte meg Neale. 
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr902249670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simon Péter EPI 2010.08.26. 21:59:41

nem gondoltam volna hogy akár 200 kilót is elbír az a szárny.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása