Szakad az eső Szuzukában, ezért vasárnapra halasztották a Japán GP időmérő edzését. A versenyigazgatóság több alkalommal is eltolta fél-fél órával a tréning rajtját, de az eső később sem tette lehetővé az edzés megkezdését.
Senki sem ment ki a pályára, egyszerűen azért, mert Charlie Whiting versenyigazgató - miután Alexander Wurz (aki ex-F1-es pilótaként, a versenybírók tanácsadójaként van jelen Japánban) és Bernd Mayländer biztonsági autóval megtett körei alapján - nem adott zöld jelzést.
Azt is szem előtt kell tartaniuk a csapatoknak, hogy a versenyen kötelező a kvalifikáción használt beállítással rajthoz állni. Ha tehát egy autó/versenyző kimegy vizes beállítással az időmérő edzésre, de a verseny száraz lesz (ahogy azt a meteorológia most jósolja), a pilóta bajban lenne vasárnap.
Nem ez az első alkalom, hogy el kell halasztani az időmérő edzést Japánban. A 2004-es futam előtt a Ma-on tájfun csapott le a Hokkaido-félszigetre, és a felhőszakadás miatt csak vasárnap délelőtt lehetett megtartani az időmérő edzést. Akkor Michael Schumacher szerezte meg a pole pozíciót az öccse, Ralf (Williams-BMW) előtt. Michael most azt mondta a német RTL-nek: kizártnak tartja, hogy ma (szombaton) bárki kimenjen a pályára.
Tavaly a Brazil Nagydíjon többször is meg kellett szakítani a kvalifikációt a változó intenzitású eső miatt, amely végül 3 óra hosszúra nyúlt. Ha holnap délelőtt is esne Szuzukában, akkor a világbajnoki állás sorrendjében sorakoznának fel a kocsik a rajtrácsra.
Az unatkozó szerelők azért ilyenkor is feltalálják magukat. A Sauber, a Lotus a Red Bull szerelői sebtiben összetákolt kishajókkal versenyeztek a boxutcában kialakult kisebb "folyóban". Hiába, a kreativitás mindig utat tör magának a Formula-1-ben...
Heikki Kovalainen is részt vett a Lotus F1-es hajójának megépítésében. Egy kis stresszoldás időmérő edzés helyett
Utolsó kommentek