Német lapértesülések szerint a Renault szakemberei hosszas munkálatokat követően megtalálták, mi okozta Sebastian Vettel kocsijának meghibásodását a Koreai Nagydíj 46. körében.
Az Auto Bild úgy tudja, hogy egy, a négyes hengerben található dugattyúrúd (hajtókar) robbant szét – minden előjel nélkül. A gyártó közlése szerint a telemetriai adatok korábban semmiféle rendellenességről nem árulkodtak. Vettel ezzel a motorral teljesítette a németországi és a belgiumi futamot, így abban a műszaki hiba időpontjában valamivel több, mint 1600 kilométer volt.
Egy aggregátnak az előzetes számítások szerint 2100 kilométer az elvárható élettartama, ezért ilyen korán nem számítottak motorhibára. A Renault-nak egyébként egyáltalán nem volt még motorhibája ebben a szezonban. A franciák elemzéséből az is kiderült, hogy nem a lefutott kilométerek miatt ment tönkre a hajtómű, ám arra a kérdése továbbra sincs válasz, hogy mi okozta a dugattyúrúd szétrobbanását.
A soron következő Brazil Nagydíjon a Red Bull a tervek szerint az Olaszországban és Szingapúrban használt erőforrással küldi pályára Vettelt, amelyben 1066 kilométer van – közel annyi, mint a koreai aggregátban volt a szombati nap előtt. A csapat egyelőre nem döntött arról, hogy kicseréli-e az erőforrást, ugyanis egy új motor használata 10 rajthelyes büntetéssel járna.
A szabályok szerint egy pilóta évente nyolc motorral gazdálkodhat, minden további motor bevetése büntetéssel jár. Mivel Vettel már kimerítette a keretet, csak pozícióvesztés ellenében cserélhet.
Utolsó kommentek