HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Dugattyúhiba okozta Vettel kiesését Koreában

2010.10.28. 17:17 Real Simon says

Német lapértesülések szerint a Renault szakemberei hosszas munkálatokat követően megtalálták, mi okozta Sebastian Vettel kocsijának meghibásodását a Koreai Nagydíj 46. körében.

Az Auto Bild úgy tudja, hogy egy, a négyes hengerben található dugattyúrúd (hajtókar) robbant szét – minden előjel nélkül. A gyártó közlése szerint a telemetriai adatok korábban semmiféle rendellenességről nem árulkodtak. Vettel ezzel a motorral teljesítette a németországi és a belgiumi futamot, így abban a műszaki hiba időpontjában valamivel több, mint 1600 kilométer volt.

Egy aggregátnak az előzetes számítások szerint 2100 kilométer az elvárható élettartama, ezért ilyen korán nem számítottak motorhibára. A Renault-nak egyébként egyáltalán nem volt még motorhibája ebben a szezonban. A franciák elemzéséből az is kiderült, hogy nem a lefutott kilométerek miatt ment tönkre a hajtómű, ám arra a kérdése továbbra sincs válasz, hogy mi okozta a dugattyúrúd szétrobbanását.

A soron következő Brazil Nagydíjon a Red Bull a tervek szerint az Olaszországban és Szingapúrban használt erőforrással küldi pályára Vettelt, amelyben 1066 kilométer van – közel annyi, mint a koreai aggregátban volt a szombati nap előtt. A csapat egyelőre nem döntött arról, hogy kicseréli-e az erőforrást, ugyanis egy új motor használata 10 rajthelyes büntetéssel járna.

A szabályok szerint egy pilóta évente nyolc motorral gazdálkodhat, minden további motor bevetése büntetéssel jár. Mivel Vettel már kimerítette a keretet, csak pozícióvesztés ellenében cserélhet.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr662407097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sferrari 2010.10.29. 19:08:21

Engem ezen felül az is érdekelne hogy Alonso milyen motorral indul és abban hogy állnak a kilométerek :)

Morgó Muki 2010.10.30. 14:42:04

Az autós szakirodalom nem használ dugattyúrúd kifejezést. Még a szleng sem. Rosszul is hangzik. Annak bizony hajtókar a neve, ahogy le is írtad, de miért azt tetted zárójelbe?
Egyáltalán honnan vetted ezt a dugattyúrúd kifejezést? Sem németül, sem angolul nem erre jutok, még tükörfordítással sem. Aki normális neve alapján nem tudja beazonosítnai, az így sem. Akkor már egyszerűbb egy rajz:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Four_stroke_engine_diagram.jpg
és azt mondani, hogy az R jelű.
Az meg, hogy felrobban... Nem ezt szoktam meg tőled Simon. Te is túl sokat hallgattad a Palikot! Mitől robbanna fel? Ha jól tippelek ez valamilyen speciális fémötövzetből készülhet. Abban mi robban?
Eltört, de hogy mitől, azt mi nem fogjuk megtudni.

Simon Péter EPI 2010.10.30. 16:09:32

@Morgó Muki:
igazad van, ez tényleg hajtókar, viszont dugattyúrúd is létezik, pár éve ez volt a szakdolgozatom témája.
lehet abban is igazad van hogy eltört, de akár "fel is robbanhatott". attól hogy nincs benne semmilyen robbanó anyag, ha szanaszét törik/hullik rengeteg darabra akkor "felrobban" mint ahogy valamelyik nap mellettem egy köszörűkorong, amiben szintén nincs semmi robbanó, de atomjaira hullott. azaz szétrobbant :)

Morgó Muki 2010.10.30. 19:49:23

@Simon Péter EPI: Háááát...jó! Nehéz definálni a robbanást, de az én nagyon okos tanáraim a falra másztak a robbanó motor kifejezéstől és ragaszkodtak a belső égésű kifejezéshez márpedig, ha az nem robbanás...

Egyébként régóta foglalkoztat egy kérdés és mivel te közelebb vagy a tűzhöz, tán tudod a választ. Miért nincs, miért nem is volt soha technikai felvilágosítás a Forma-1 közvetítések közben, alatt, előtt soha? Anélkül élvezhetetlen az egész, hiszen nem értem e sport lényegét. (Ha gonosz lennék, akkor meg is válaszolnám magamnak, hogy olyan dilettánsok közvetítették mindig ezt a sportot a magyar csatornákon, akikben cseppnyi technikai, fizikai ismeret sincs és ezt sajnos tényekkel is alá tudnám támasztani.)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása