Külön bajnokságot vívott az idei vb-sorozatban a három újonc istálló. A Lotus Racing, a Hispania (HRT) F1 Team és a Virgin Racing egyaránt nulla ponttal zárta a 2010-es szezont, de az FIA Formula-1-es szabályzata szerint ilyenkor is fel kell állítani a bajnoki sorrendet.
A Lotus csapata – köszönhetően Mike Gascoyne vasakaratának és tehetséges mérnökcsapatának, meg a vastagon befolyó maláj ringgitnek – legalább egy fejjel a többiek fölé emelkedett a szezon során. Míg a Lotus kocsik átlagban 3-4 másodperccel maradtak el a legjobbaktól, a Virgin autói 4-5, a Hispania autói pedig 5-7 szekundummal voltak lassabbak, mint a Red Bullok, McLarenek és Ferrarik.
A Lotus tehát pontot nem szerzett, de mivel legjobb eredményük egy 12. helyezés volt Heikki Kovalainen révén Japánban, a maláj-brit gárda végzett a konstruktőr-vb 10. helyén. A finn versenyző ezen kívül két 13. helyet is szerzett (Melbourne és Jeongam), míg Jarno Trulli Szuzukában végzett ebben a pozícióban.
Érdekes, hogy az évad folyamán oly sokszor lesajnált, szőnyegporolónak tartott Hispania csapata végzett a bajnokság 11. helyén, megelőzve a valamivel gyorsabb kocsikkal rendelkező Virgin Racinget! A HRT pilótái összesen háromszor futottak be a 14. helyen, míg a Virgin pilótáinak ez csak kétszer sikerült. Ezek után mondhatjuk, hogy a nagyokhoz hasonlóan a kicsiknél is nüanszok döntöttek a helyezésekről…
A Lotus "nyert", a HRT megelőzte a Virgint az újoncok között
2010.11.14. 23:23 Real Simon says
2 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr512449143
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sferrari 2010.11.15. 08:12:23
Richard Branson öltözhet be Stewardesnek :D Egyébként a örülök a Lotusnak remélem jövőre feljebb verekedik magukat :)
Utolsó kommentek