Sebastian Vettel fölényesen nyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, Lewis Hamilton (McLaren) és a verseny egyik meglepetésembere, Vitalij Petrov (Renault) előtt. Sergio Pérez egyetlen kerékcserével szerzett pontot élete első nagydíján.
A világbajnok Vettel ott folytatta, ahol tavaly Abu Dzabiban abbahagyta: fölényesen, az irányítást mindvégig a kezében tartva megnyerte az Ausztrál Nagydíjat. Sebastian tökéletes rajtot vett, az első kör végén már 2,4 mp-es előnnyel vezetett az őt üldöző Hamilton, Webber, Petrov, Massa, Button, Rosberg, Kobajasi és Alonso előtt. Ez különösen azért érdekes, mert a Red Bull - az éálcsapatok többségével ellentétben - nem szerelte be a KERS- hibridet az RB7-be.
Vettel csak a kerékcserék idején engedte át a vezetést Lewis Hamiltonnak, de rövid idő után visszavette azt. Egyetlen potenciális ellenfele, Hamilton a tizedik kör környékén visszakapaszkodott 2 másodperc környékére a Red Bull pilótája mögé, de első kerékcseréje után (16. kör) a német biztos előnyre tett szert, nem kellett többé a visszapillantó tükörbe lesnie. Hamilton később megtörte a McLaren alvázát, amikor átvágtatott az egyik lassító szegélykövén, így a futam hátra lévő részében csak a második helye megtartására ügyelt.
A Red Bull másik pilótája, Mark Webber egész hétvégén kételen volt kilépni Vettel árnyékából. Kerékcseréi után az ausztrál a mezőny sűrűjében ragadt, végül Vitalij Petrov és a csendesen előrelopakodó Fernando Alonso is megelőzte a Ferrarival. Webbernek tehát továbbra sincs szerencséje a hazai versenyén, ötödik helye eddigi legjobb eredményének a beállítása.
A Ferrari messze elmaradt a várakozásoktól Ausztráliában. Alonso a rajt után szélesen tudta csak bevenni az első kanyart, így az ötödikről a kilencediki helyre esett vissza, de jó startégiával és remek kerékcserékkel végül visszakapaszkodott negyediknek. Felipe Massa viszont egész hétvégén nem találta az "egyenest", és hiába próbálta feltartóztatni Jenson Buttont a futam elején, később kénytelen volt utat engedni a látványosan gyorsabb vodafone-os kocsinak.
A gyorsaságról beszélve meg kell jegyeznünk, hogy a KERS remek "fegyvernek" tűnt az előzések során, a most bevezetett állítható hátsó szárny (DRS) azonban egyelőre nem váltotta be a hozzá fúzött reményeket. Az évadnyitó futam alapján továbbra is csak úgy lehet előzni, ha valaki friss gumikon kihasznál egy váratlan lehetőséget; illetve akkor, ha a KERS-t és az állítható szárnyat egyszerre használva jelentős sebességfölényre tesz szert az egyenesben. De az biztos, hogy a DRS alapvetően nem forgatta fel a Formula-1-et, nem lett sokkal több előzés miatta.
A verseny legnagyobb csalódását a Mercedes okozta. Michael Schumacher a rajt után összeakaszkodott Alguersuarival (a Toro Rosso pilótája az első elemzések szerint hátulról belement a Mercedesbe), ettől hátsó defektet kapott és megsérült a hátsó felfüggesztés is. Nem sokkal később a Mercedes elővigyázatosságból berendelte Schumachert a depóba, aki a futam második kiszállója lett (az első a Williams újonca, Pastro Maldonado volt). Nico Rosberg alól a 23. körben elfüstölt a kocsi (vélhetően váltóhiba miatt), ezzel a Mercedes dupla nullás futamot zárt, messze elmaradva a szezon előtti várakozásoktól.
Az újoncoknál tartva ki kell emelni a Sauber új szerzeményének, Sergio Péreznek a remeklését. A mexikói újonc a 13. helyről indult, a rajt után visszaesett 16.-nak, de a Pirelli gumik tartósságát látva a Sauber csapatvezetése merészen stratégiát váltott: egyetlen cserére álltak át Pérez kocsijával. A váltás bejött: a mexikói nem hibázott, és csapattársát, Kobajasit is megelőzve Pérez a ragyogó 7. helyen zárta élete első Formula-1-es futamát.
Vitalij Petrov okozta az Ausztrál GP másik kellemes meglepetését: az orosz a hatodik rajthelyről indulva hibátlanul versenyzett, sarokba szorítva csapattársát, nick Heidfeldet. A Renault stratégiája jól működött, és hiába zárkózott fel a hajrában közvetlenül mögé a friss gumikat kapott Alonso, a Ferrari pilótája sem tudta zavarba hozni az élete formájában versenyző Petrovot. Harmadik helye azt jelenti, hogy ő lett a Formula-1 első orosz dobogós versenyzője.
Ausztrál Nagydíj, Melbourne
A végeredmény 58 kör = 307,574 km
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:29:30,259 (206,184 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 22,297"
3. PETROV (RUS) Renault + 30,560"
4. ALONSO (SPA) Ferrari + 31,772"
5. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 38,171"
6. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 54,304"
(KIZ PEREZ (MEX) Sauber-Ferrari +1:05,845)
(KIZ KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari +1:16,872)
7. MASSA (BRA) Ferrari + 1:25,186
8. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
9. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1 kör h.
11. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes + 1 kör h.
11. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari ++1 kör h.
12. HEIDFELD (D) Renault +1 kör h.
13. TRULLI (ITA) Lotus-Renault + 2 kör h.
14. D'AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth + 4 kör h.
15. GLOCK (D) Virgin-Cosworth + 9 kör h.
KIZ = technikai rendellenesség miatt kizárták
Leggyorsabb kör: Massa (Ferrari) 1:28,947 (56. kör)
Vettel dominált, Petrov dobogós lett Melbourne-ben
2011.03.27. 11:45 Real Simon says
Szólj hozzá!
Címkék: f1 mclaren; red bull; nagydíj; hamilton; vettel; sauber; renault; perez; petrov; melbourne; ausztrál;
A bejegyzés trackback címe:
https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr222775069
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek